Bevezetés | 13 |
Bevezetés | 15 |
Mottó a könyvhöz magyarázattal | 15 |
Új bevezető: Új idők új szelei | 19 |
Néhány szó a mítoszokról | 20 |
Mottó a számítástechnikai részhez, magyarázattal | 22 |
Hogyan használjuk a könyvet? | 26 |
Kísérletezz! | 26 |
Hogyan olvasd a könyvet, ha kevés matematikát tudsz? | 27 |
A könyv szerkezete | 28 |
Milyen környezetben dolgozunk? | 29 |
Első programjaink | 31 |
Elindítjuk a QBASIC-et | 31 |
A világ legegyszerűbb programjai? | 32 |
Első programunk (folytatás) | 39 |
Még egy program | 44 |
Keretprogram függvények közelítésére | 46 |
Bevezetjük a megszakított végtelen ciklust | 49 |
Egy kis matematika | 51 |
Még egy kis matematika | 52 |
Egyenesvonalú egyenletesen gyorsuló mozgás | 54 |
Másodfokú egyenlet megoldása számítógépen | 55 |
Az osztó-program | 58 |
Aritmetikai és számelméleti problémák. Ciklusképzés | 67 |
Átlagok számítása | 67 |
Játsszunk a ciklusképzéssel! | 73 |
Számelméleti problémák | 74 |
Ciklusképzés | 77 |
Ciklusképzés BASIC programjainkban | 85 |
Egy kitérő: programok és algoritmusok | 100 |
Hogyan ismerünk fel egy négyzetszámot? | 106 |
Irracionális számok? (olvasmány) | 108 |
Hogyan rajzoljunk a számítógéppel? | 109 |
Grafika használata | 109 |
A PRESTET (X,Y) használata | 119 |
Egy univerzális rajzolási mód: A PstScript | 126 |
Számítógép alkalmazása analízisbeli fogalmak kialakítására | 131 |
Analízisbeli fogalmak kialakítása | 133 |
A határérték fogalma | 134 |
Határértéket megsejtelő programjaink | 134 |
A konvergencia néhány fontos tulajdonsága | 142 |
Differenciahányadosok határértéke | 147 |
Rekurziók | 151 |
Miért fontosak a rekurziók? | 152 |
Mit csináljunk, ha van egy rekurziónk és van egy számítógépünk? | 153 |
Rekurzió, határérték | 153 |
Fibonacci-sorozat, aranymetszés | 156 |
Hogyan szaporodnak a baktériumok? | 163 |
Baktériumtenyészetek fejlődése (folytatás) | 167 |
Oroszlánfogás a Szaharában | 175 |
Newton-féle gyökvonó algoritmus | 180 |
Newton-féle gyökvonó algoritmus (elmélet) | 181 |
Második PASCAL programunk: A Newton-algoritmus | 187 |
A Pi kiszámolása | 189 |
Első nekifutás | 189 |
Véletlen szám generálása | 197 |
A gép véletlenszám-generátora | 198 |
Függvények | 203 |
Függvényábrázolás | 205 |
Bevezető | 205 |
Függvényábrázolás automatikus normálással | 209 |
A gyors, automatikus függvényábrázolás | 212 |
Függvényvizsgálat | 217 |
Néhány egyszerűbb függvény Taylor-sorfejtése | 219 |
Mi a Taylor-polinom? | 220 |
Taylor-polinomokra vonatkozó egyenlőtlenségek | 222 |
Taylor-sorfejtés | 225 |
Integrálszámítás | 229 |
Az integrál fogalma | 229 |
Mire való az integrál? | 231 |
Mi a numerikus integrálás és miért van rá szükség? | 232 |
A téglányösszeg és a trapézformula | 233 |
Miért jobb a trapézösszeg a téglányösszegnél? | 236 |
Fizikai alkalmazások | 241 |
Differenciálegyenletek, differenciálegyenletek, fizikai mozgások | 243 |
Bevezetés | 243 |
Hogyan oldunk meg egy differenciálegyenletet? | 245 |
Fizikai mozgások | 247 |
Bevezető | 247 |
Kepler-törvények | 250 |
Ballisztikus görbe | 253 |
Adatkezelés szöveges változókkal | 263 |
Szótár-programok | 265 |
Bevezető | 266 |
A szótár-program | 269 |
Egy fontos szubrutin | 276 |
Feladatok | 277 |
Hogyan gyorsíthatjuk az adatkeresést? | 280 |
A PASCAL szótár-program | 292 |
Hogyan adminisztrálunk egy osztályt? | 297 |
Adatrendszerek III. Molekulasúlyt számolunk | 301 |
Játékok | 305 |
Játékok | 307 |
Mottó a játékprogramokhoz | 307 |
Milyen számítógépes játékokat fogunk készíteni? | 308 |
Reflexjátékok | 309 |
INKEYS | 310 |
Pontok mozgatása INKEYS-ral | 313 |
Az őrült autós | 317 |
A nagyprogram: Őrült autós | 321 |
Labirintust építünk | 329 |
Véletlen labirintus | 336 |
Hibakeresés | 343 |
Hibakeresés | 343 |
Programellenőrzés mintafeladattal | 344 |
Hibakeresés kinyomtatással | 347 |
Egy társasjáték: A HIBAKERESŐ | 348 |
Még egy hibatípus | 349 |
Kombinatorikus algoritmusok | 351 |
Algoritmusok | 353 |
Bevezető | 353 |
Sorbarendezési problémák | 354 |
Programok és algoritmusok | 354 |
RAM gépek | 355 |
A dobozos algoritmus-fogalom | 357 |
Adatok sorbarendezése | 361 |
A sorbarendezési feladat | 362 |
Buborék algoritmus | 362 |
Kártya algoritmus | 364 |
Összefésülő algoritmus | 365 |
Hogyan gyorsítsuk a programjainkat? | 367 |
A matematikus szempontok | 367 |
Számítástechnikai szempontok | 368 |
Függelék | 371 |
DERIVE és MAPLE | 373 |
Találkozás a Mesterséges Intelligenciával? | 373 |
DERIVE | 374 |
Egy munkalap | 377 |
Maple | 378 |
Hogyan használjuk a MAPLE-t? | 378 |
Még mit érdemes tudnunk a MAPLE-ról? | 380 |
MAPLE, DERIVE és az egyenlőtlenségek | 382 |
A programírás technikája | 385 |
Integrált programozási környezet | 385 |
Gépismeret, nyelvismeret | 385 |
Kompilált program | 388 |
Függvények, számolási sorrend | 393 |
Típushibák, hibatípusok | 393 |
Néhány nehezebb programozási feladat megoldása | 397 |
Mi az a Visual Basic? | 407 |
Miben különbözik a VISUAL BASIC a QBASIC-től? | 408 |
Miért nem a VISUAL BASIC-et választottuk könyvünkhöz? | 408 |
Akarsz-e LINUX-ban dolgozni? | 409 |
Star-office, Abiword | 413 |
Mozilla/Opera | 413 |
Irodalom | 415 |
Tárgymutató | 417 |