Fülszöveg
A reklám a szél. A pr a nap
Az ókori görög író, Ezópusz egyik meséjében a szél és a nap vetélkedtek, vajon melyikük az erősebb. Megláttak egy vándort az úton, és megállapodtak, hogy az győz, amelyiküknek sikerül a vándorral levetetnie a kabátját.
Elsőként a szél próbálkozott. De minél erősebben fújt, annál szorosabbra húzta össze a vándor magán a kabátot Aztán előbújt a nap, és sugarait a földre szórta. A vándor hamarosan megérezte a nap melegít, és levetette a kabátját.A nap győzött.
Erőszakkal nem lehet bejutni a fogyasztó tudatába. A reklámot betolakodónak tekintjük, és védekezni próbálunk ellene. Minél nagyobb széllel akarnak valamit eladni, annál határozottabban utasítja vissza a fogyasztó az értékesítésre vonatkozó üzenetet. Minél erőszakosabban próbál az agyunkba férkőzni egy reklám, annál kevésbé valószínű, hegy eléri a célját. Időnként ugyan előfordul, hogy a fogyasztó a szélnek is „leveti a kabátját". De nem túl sűrűn.
Al Ries a világ egyik legismertebb...
Tovább
Fülszöveg
A reklám a szél. A pr a nap
Az ókori görög író, Ezópusz egyik meséjében a szél és a nap vetélkedtek, vajon melyikük az erősebb. Megláttak egy vándort az úton, és megállapodtak, hogy az győz, amelyiküknek sikerül a vándorral levetetnie a kabátját.
Elsőként a szél próbálkozott. De minél erősebben fújt, annál szorosabbra húzta össze a vándor magán a kabátot Aztán előbújt a nap, és sugarait a földre szórta. A vándor hamarosan megérezte a nap melegít, és levetette a kabátját.A nap győzött.
Erőszakkal nem lehet bejutni a fogyasztó tudatába. A reklámot betolakodónak tekintjük, és védekezni próbálunk ellene. Minél nagyobb széllel akarnak valamit eladni, annál határozottabban utasítja vissza a fogyasztó az értékesítésre vonatkozó üzenetet. Minél erőszakosabban próbál az agyunkba férkőzni egy reklám, annál kevésbé valószínű, hegy eléri a célját. Időnként ugyan előfordul, hogy a fogyasztó a szélnek is „leveti a kabátját". De nem túl sűrűn.
Al Ries a világ egyik legismertebb marketingstratégája. Ő a társszerzője a Pozicionálás című bestsellernek, illetve A márkaépítés 22 alaptörvénye című könyvnek is, utóbbit már lányával együtt írta. Atlantai tanácsadó cégük, a Ries & Ries számos, a Fortune 500-as listáján szereplő céggel dolgozik együtt.
Korunk üzenetdzsungelében kiéleződik a kommunikációs módszerek harca. Megoszlanak a vélemények arról, miként lehet megnyerni az emberek „szívét és lelkét". A Ries szerzőpáros a pr mellett tör lándzsát. A reklámszakemberek viszont - ma még úgy tűnik - tovább hegyezik nyilaikat. Szálljunk hát be együtt ebbe a véget nem érő bozótharcba! Pajzsunkként szolgáljon a tudat, hogy a pr és a reklám legtöbbször stratégiai partnerek. Harcuk, ha van ilyen, leginkább a néha szűkös költségvetések peremvidékein zajlik, és általában kompromisszummal végződik. Céljuk közös: az üzlet kommunikációja a jobb üzletért. Ki ér oda előbb? A pr-es tábor válaszát megadja e sikerkönyv. De vajon mit mondanak majd a „hanyatló" reklámosok?
Schillinger Attila
ügyvezető igazgató
Avantgarde Group
Érdekes könyvet tart kezében az olvasó, amely elsősorban tengerentúli példák alapján világítja meg a marketingkommunikáció - már Magyarországon is hódító - új trendjét. A művet áthatja a szerzők határozott véleményalkotása, a példák és eszközök sokszor a reklám és a pr határán mozognak. A könyv épp ezáltal válik izgalmassá: biztosítja olvasójának azt a lehetőséget, hogy szakmai tapasztalata alapján ítéljen, és egyetértve vagy épp kétkedve legyen része egy mindenképpen hasznos olvasmányban. Szívesen ajánlom ezt a könyvet minden kommunikációs szakember figyelmébe.
Pogány Éda
Pr- és kommunikációs igazgató
Coca-Cola Beverages Magyarország Kft.
Napjaink egyre erősödő reklámzajában az autóspiacon is nagyobb szerepe lehet egy jól időzített, ötletes és tökéletesen lebonyolított public relations kampánynak. Még nagyobb sikere lehet ennek, ha a közönséget vagy a vásárlókat a kampány képes aktív részvételre ösztönözni, és felsorakoztatni a márka vagy a termék értékei mellett. Ennek a szakkönyvnek éppen ez a legfőbb erénye: gyakorlati ötleteket, kreatív megoldásokat kínál a kommunikáció egyre bonyolultabb világában történő sikeres eligazodáshoz - így végső soron az üzleti siker eléréséhez.
Eppel János
ügyvezető igazgató
Porsche Hungaria
Vissza