1.062.052

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A posztmodern, avagy a késői kapitalizmus kulturális logikája

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Jószöveg Műhely Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 120 oldal
Sorozatcím: Jószöveg könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 17 cm x 11 cm
ISBN: 963-9134-03-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A századforduló bűvöletében a szecesszió, az „új stílus" tartotta lázban Európát, illetve a „művelt" világot. j Akkor a szecesszió puhaságában, játékosságában, finom szobabelsőiben, harmóniájában hitt szinte minden, magát tájékozottnak mondott, a körülötte lévőt ismerni vélő nagyvilági férfi vagy nő, értelmiségi. Ma kétségtelenül a posztmodernben fedezhetünk fel hasonló árnyalatokat.
A nyolcvanas évek közepén az akkor fiatal francia filmrendezők közül Leos Carax keltette talán a legnagyobb feltűnést filmjeivel, Rossz vér című alkotása egyenesen szenzációnak számított. E film jellemző képsora volt, amikor egy fegyveres leszámolás alkalmából a főhős fehér trikóját elöntötte a vér: tudatosan hamis kép volt ez akkor. Néhány perc múlva a „haldokló" főhősön meglepődve pillantjuk meg ugyanazt a fehér trikót, makulátlan tisztaságában: a rendező ezzel érzékeltette, hogy minden idézőjeles, minden egy kicsit pontatlan, egy kicsit valószerűtlen. Ez a film akkor a krimik és az igazi történetek... Tovább

Fülszöveg

A századforduló bűvöletében a szecesszió, az „új stílus" tartotta lázban Európát, illetve a „művelt" világot. j Akkor a szecesszió puhaságában, játékosságában, finom szobabelsőiben, harmóniájában hitt szinte minden, magát tájékozottnak mondott, a körülötte lévőt ismerni vélő nagyvilági férfi vagy nő, értelmiségi. Ma kétségtelenül a posztmodernben fedezhetünk fel hasonló árnyalatokat.
A nyolcvanas évek közepén az akkor fiatal francia filmrendezők közül Leos Carax keltette talán a legnagyobb feltűnést filmjeivel, Rossz vér című alkotása egyenesen szenzációnak számított. E film jellemző képsora volt, amikor egy fegyveres leszámolás alkalmából a főhős fehér trikóját elöntötte a vér: tudatosan hamis kép volt ez akkor. Néhány perc múlva a „haldokló" főhősön meglepődve pillantjuk meg ugyanazt a fehér trikót, makulátlan tisztaságában: a rendező ezzel érzékeltette, hogy minden idézőjeles, minden egy kicsit pontatlan, egy kicsit valószerűtlen. Ez a film akkor a krimik és az igazi történetek nosztalgiáját jelenítette meg hamisítatlan ezredvégi eszközökkel.
A posztmodern, a modern utáni, ahogy akkor még mondtuk, az „új érzékenység" számomra ennél a filmnél kezdődött. És aztán ellepett mindent a posztmodern puhasága: simulékony, fehér hótakaró mindenütt. Fredric Jameson könyve a posztmodernről szól, most, az ezredvégen, miközben öntudatlanul is valami új tavaszra várunk, mert a modernitás, miként a felvilágosodás maga, mindig új lehetőségekre tör, új távlatokat keres önmagának és mindannyiunknak.
Petőcz András Vissza

Tartalom

IDEOLÓGIA
A posztmodern elméletei 7
KÉPZŐMŰVÉSZET
Utópizmus az utópia vége után 25
GAZDASÁG
A posztmodernizmus és a piac 65
FILM
Nosztalgia a jelenért 95

Fredric Jameson

Fredric Jameson műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fredric Jameson könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem