Előszó
Hazánkban mintegy húsz éve folyik tudományosan megalapozott piackutatás, s így napjainkban e viszonylag fiatal tudományág „felnőtté válásának" vagyunk tanúi. E könyv arra vállalkozik, hogy ennek a...
Tovább
Előszó
Hazánkban mintegy húsz éve folyik tudományosan megalapozott piackutatás, s így napjainkban e viszonylag fiatal tudományág „felnőtté válásának" vagyunk tanúi. E könyv arra vállalkozik, hogy ennek a húszéves fejlődési folyamatnak az eredményeit részletesen jellemezve elméleti, módszertani és gyakorlati útmutatóul szolgáljon.
A könyv első része jól érzékelteti a piackutatás fontosságát, szerepét és bemutatja azt a gazdasági környezetet, amelyben a hazai piackutatás funkcionál. A piackutatásnak a tervszerű szükségletkielégítésben és a hatékony vállalatvezetésben betöltött szerepét hangsúlyozva, kiemelt jelentőséget tulajdonít az ágazati, ágazatközi kutatásoknak is, keresve a helyes arányokat, feladatmegosztási és együttműködési módozatokat.
A legutóbbi időszak piackutató vizsgálatait elemezve feltárja, hogy milyen piaci helyzetek igényeltek kutatási igényeket és hogy a kutatási célok között milyen arányváltozás ment végbe. A hazai kutatás történeti szemléletű bemutatása mellett helyezetképet ad a KGST-országok és az európai tőkés országok tevékenységéről, miközben elméletileg is alátámasztja e két termelési módra épülő makro- és mikroszintű piackutatás különbözőségeit.
A második rész új megközelítéssel tárgyalja azokat a tervezési, szervezési és végrehajtási munkafolyamatokat, amelyek során megvalósul a piackutató vizsgálat. Ez a rész ismert magyar vizsgálatokból meríti bőséges példaanyagát, illusztrálva a döntési és szervezési szakaszok sokrétűségét, megbízhatósági tartományát.
A bemutatott példák és esetek felölelik a hazai vállalatok főbb típusait, kiterjednek a termelési eszközökre, fogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra is. A kipróbált, gyakorlatban bevált példaanyag előmozdítja, meggyorsítja a piackutatás módszertanának megértési és elsajátítási folyamatát...
Vissza