1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A piackutatás elmélete és módszertana

Kézirat

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 335 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi száma: J 10-1362. 527 példányban jelent meg. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Népgazdaságunk fejlődése az elmult időszakban meggyorsult, a mennyiségi gyarapodás minőségi növekedéssel párosult. Mind a fogyasztási cikkeknél, mind a termelőeszközöknél egyre általánosabbá válik... Tovább

Előszó

Népgazdaságunk fejlődése az elmult időszakban meggyorsult, a mennyiségi gyarapodás minőségi növekedéssel párosult. Mind a fogyasztási cikkeknél, mind a termelőeszközöknél egyre általánosabbá válik a kereslet és kinálat egyensulya. Fokozatosan megszünnek vagy átalakulnak az "eladói piacok" s a termelőknek és értékesitőknek ahhoz, hogy aktivan alkalmazkodni tudjanak a beszerzési és értékesitési piac változásaihoz, jól megalapozott piaci információkra van szükségük. A piaci információkat szállitó és "termelő" piackutatást ma már egy korszerüen vezetett vállalat és gazdasági szabályozókat kimunkáló szerv sem nélkülözheti. Ahhoz, hogy a vállalatok és irányitószervek megfelelő szinvonalon végezhessenek piackutatást, illetve, hogy intézkedésre alkalmas piaci információkat szerezzenek - több más feltétel mellett - jólképzett szakemberekre van szükség.
Jegyzetünknek az a célja, hogy a piackutatás gyakorlatának bemutatásával a tárgy hallgatói számára elősegitsük a piaci jelenségek és ható tényezők módszeres megfigyelését, kutatását, mérését és értékelését.
az anyag megirása során elsősorban az 1969-ben megjelent Piackutatás cimü egyetemi jegyzetre, a hazai és külföldi szakirodalomra, illetve a hazánkban eddig lefolytatott vállalati és intézeti - ezek között döntően tanszéki - kutatásokra támaszkodunk. A jegyzet gazdag példatárának összeállitásánál a hazai gyakorlatot tartottuk szem előtt, s csak akkor fordultunk külföldi példákhoz, amikor hazai bemutatására nem volt lehetőség.
A jegyzet megirása során ismertnek tételeztünk fel a közgazdasági alapozó és módszertani tárgyakban tanult fogalmakat és módszereket, amelyek nélkülözhetetlen alapjai a piackutatás tudományos igényü müvelésének, s igy az anyag elsajátitásának is. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Első rész
A piackutatás helye és szerepe a szocialista gazdaságban
A piackutatás, tervezés és döntés11
A piackutatás fogalma és funkciója11
A piackutatás és a döntés kapcsolata23
A piackutatás, mint vállalati funkció39
A vállalati piackutatás sajátosságai39
Együttmüködés a vállalati piackutatásban46
A piackutatás szervezeti vonatkozásai50
A piackutatás technikája
A piackutatás módszerei és kapcsolatai57
A piackutatás fajai és felosztása57
A felosztások közötti összefüggések59
A piackutatás segédtudományai és kapcsolatai60
A szekunder jellegü piackutatás módszertani kérdései61
A szekunder jellegü indormációk fajai és forrásai61
Speciális adatforrások66
A megkérdezéses vizsgálatok problematikája75
A megkérdezéses vizsgálatok fajai és felosztása75
A megkérdezés technikai vonatkozása101
A megkérdezettek kiválasztásának módjai121
A panel129
A megfigyelés és a kisérletezés135
A megfigyelés szerepe a piackutatásban135
A kisérletezés szerepe a piackutatásban139
A piackutatás, mint munkafolyamat
A piackutató vizsgálatok előkészítése153
A probléma tisztázása, a vizsgálat céljának kitüzése153
A szakmai ankétok lebonyolitása, az információigény meghatározása155
A kutatási program készitése156
A piackutató vizsgálatok lebonyolitásának szakaszai158
A szekunder jellegü vizsgálatok végrehajtása158
A primer jellegü vizsgálatok végrehajtása163
Az adatok értékelése, prognózis készités205
Az adatok értékelése, prognózis készités205
Az adatok értékelése205
A prognóziskészités207
A piackutató jelentés elkészitése224
Felhasznált irodalom238
Függelék243
A termelőeszköz piackutatás sajátosságai245
A termelőeszköz piackutatás kialakulása245
A termelőeszközök keresletének jellemzői247
A termelőeszköz piackutatás sajátos módszerei250
A beszerzési piackutatás sajátosságai259
A beszerzési piackutatás feladatai259
A beszerzési piackutatás vizsgálati területei262
A piackutatási módszerek felhasználása, illetve speciális alkalmazása a beszerzési döntések előkészitésénél266
Az idegenforgalmi piackutatás sajátosságai271
Az idegenforgalmi piac szerepe és sajátosságai271
Primer vizsgálatok felmérési helyei az idegenforgalmi piacon272
Felmérések az állandó lakóhelyen273
Adatfelvételek utazás közben a közlekedési jármüvön282
A határátkelő helyeken végzett piackutatások283
Az ideiglenes szálláshelyen szervezett piackutató felmérések285
Mellékletek289-336
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A piackutatás elmélete és módszertana A piackutatás elmélete és módszertana

A borító enyhén töredezett.

Állapot:
4.580 Ft
2.290 ,-Ft 50
18 pont kapható
Kosárba