1.061.259

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A piaci statisztika módszere

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Központi Statisztikai Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 68 oldal
Sorozatcím: Módszertani füzetek
Kötetszám: 8
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Általános közgazdasági értelemben sokféle piaci fogalom létezik, amelyek a cserefolyamatok legkülönbözőbb megnyilvánulásaira vonatkoznak. Így van világpiac, vagy egy ország szempontjából külső és... Tovább

Előszó

Általános közgazdasági értelemben sokféle piaci fogalom létezik, amelyek a cserefolyamatok legkülönbözőbb megnyilvánulásaira vonatkoznak. Így van világpiac, vagy egy ország szempontjából külső és belső piac, az ipari és a mezőgazdasági termékek piaca, stb. Ebben az anyagban az egyes városokban és községekben konkrétan fellelhető piacok (piacterek) áruforgalmának statisztikai számbavételével foglalkozunk, ahol főként mezőgazdasági eredetű termékeket hoznak kicsinyben, közvetlen felhasználás céljára forgalomba. Ennek fontosabb jellemzői a következők:
- az eladásra kínált áruk a mezőgazdasági termelők (termelőszövetkezetek, tsz-tagok, kerttulajdonosok, stb.) különböző jellegű árufeleslegeiből származnak és a lakosság élelmiszer ellátásának kiegészítő, bár egyes cikkeket illetően nagyon jelentős forrását képezik,
- a termelők és a fogyasztók közvetlen kapcsolatban vannak,
- az eladási formák sajátosak és csak bizonyos technikai jellegű keretei vannak. Vissza

Tartalom

I. BEVEZETÉS 5
1./ A piac fogalma 5
2./ A piaci felhozatal áruösszetételének jellegzetességei és csoportosítása 7
3./ A piac helye, szerepe és jelentősége a lakosság élelmiszer ellátásában 8
4./ A piaci megfigyelések szükségessége és sajátossága 11
II. A PIACI STATISZTIKA KIALAKULÁSÁNAK RÖVID TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE 12
III. A PIACI STATISZTIKAI MEGFIGYELÉSEK MÓDSZERE 14
1./ Adatfelvétel a piacokon 15
a/ Felhozatal számbavétele 15
b/ Arak számbavétele 16
2./ Összesítési feladatok 18
IV. A PIACI STATISZTIKA RENDSZERE, BIZONYLATAI 21
1./ A piaci statisztika rendszere 21
2./ A piaci megfigyelések bizonylatai 22
V. A PIACI JELENTÉSEK KÖZPONTI FELDOLGOZÁSA 24
1./ Az adatok elsődleges feldolgozása 24
2./ A piaci felhozatal értékének, mennyiségének és az átlagárak kiszámítása 27
a/ Piaci adatok területcsoportonként 28
b/ A piaci felhozatal alakulása városonként és cikkenként 28
c/ A piaci felhozatal alakulása megyénként 28
3./ Az indexek kiszámítása 29
a/ Értékindexek 32
b/ Árindexek 32
c/ Volumenindexek 35
VI. AZ ADATOK PUBLIKÁLÁSA 36
MELLÉKLETEK
1./ A piacokon megfigyelt cikkek jegyzéke 41
2./ A piaci megfigyelésben résztvevő helységek jegyzéke 43
3./ A piaci megfigyelések bizonylatai 49
4./ A központi feldolgozások táblatervei 63
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A piaci statisztika módszere A piaci statisztika módszere

A borító enyhén foltos.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba