Fülszöveg
Különbségei kell tenni politikai kereszténység és közéleti kereszténység között. A politikai kereszténység a katalmat akarja, diktálni akar. Ilyen értelemken türelmetlen. A közéleti kereszténység fölkínálja a kátét, az türelmes. Az utókki felé kell kajlanunk, a direkt politizálás nem lenne szerencsés. Már csak azért sem, mert föl kell ismernünk: a kíveink között mindenféle irányultságú van, akikkez — természetesen — egyformán kell közelednünk. Sőt, azokat, akik családi indíttatáskól, naivitáskól baloldaliak, munkás kátterűek, korábban elkanyagolta az egybáz — róluk sem feledkezketünk meg. Egészen más az a tény, kogy az egykázak vezetése pontosan tudja, mi várkató a politikai bal- és jobboldaltól.
Fabiny Tamás
Megjelentek az ikonok a nyugati templomokban, és terjedőben van a Jézus-ima is. A new age és az egyéb badarságok, például a távol-keleti vallások nyugati összezagyválása szerencsére mára már kifáradt. Ujat pedig lassan nem tudnak ezen a téren nyújtani. Itt az ideje tékát...
Tovább
Fülszöveg
Különbségei kell tenni politikai kereszténység és közéleti kereszténység között. A politikai kereszténység a katalmat akarja, diktálni akar. Ilyen értelemken türelmetlen. A közéleti kereszténység fölkínálja a kátét, az türelmes. Az utókki felé kell kajlanunk, a direkt politizálás nem lenne szerencsés. Már csak azért sem, mert föl kell ismernünk: a kíveink között mindenféle irányultságú van, akikkez — természetesen — egyformán kell közelednünk. Sőt, azokat, akik családi indíttatáskól, naivitáskól baloldaliak, munkás kátterűek, korábban elkanyagolta az egybáz — róluk sem feledkezketünk meg. Egészen más az a tény, kogy az egykázak vezetése pontosan tudja, mi várkató a politikai bal- és jobboldaltól.
Fabiny Tamás
Megjelentek az ikonok a nyugati templomokban, és terjedőben van a Jézus-ima is. A new age és az egyéb badarságok, például a távol-keleti vallások nyugati összezagyválása szerencsére mára már kifáradt. Ujat pedig lassan nem tudnak ezen a téren nyújtani. Itt az ideje tékát visszatérni a kagyományokkoz. Nagy igény van a misztikára. Arra, kogy megéljük, megtapasztaljuk Isten jelenlétét mind a bitünkben, mind a hétköznapi életünkben. A mi hagyományainkban nagyszerű lehetőségek vannak ekkez. Talán nekünk ezt kell adnunk az Egyháznak, az emberiségnek.
Kocsis Fülöp
Mi, keresztények tényleg azt gondoljuk, kogy az ember létének középpontja valahol önmaga fölött, önmagán túl van. És valóban, az ember akkor találja meg önmagát, ka túl tud lépni rajta, vagyis túllép önmagán. Ha önmagát elveszíti, odaadja. Ettől tel jesedik ki egy ember élete. Igazi önmagunkat akkor találjuk meg, ka túllépünk szűkös individualizmusunkon és önzésünkön. Csak akkor leszünk képesek megsejteni azt a végtelen szépséget és jóságot, amelyből a világ lett. Ami ott ragyog a napban, a holdban, a csillagokban, a virágokban, a gyermekek arcán. Alikor érezzük át Isten végtelen jóságát, amelyből a mi létünk is sarjad, ka engedjük, kogy ez a jóság mirajtunk is átáradjon.
Székely János
Vissza