1.054.131

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A példák felhasználása pszichológia oktatásunkban, különös tekintettel szocialista iskolareformunk alapelveire

Különlenyomat a Főiskola évkönyvének VII. kötetéből

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Egri Pedagógiai Főiskola
Kiadás helye: Eger
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 24 oldal
Sorozatcím: Az Egri Pedagógiai Főiskola füzetei
Kötetszám: 200
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 100 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pszichológia-oktatással foglalkozó szakdidaktikai irodalom nagyobb részében a középfokú pszichológia-oktatást (gimnázium, régi tanítóképző) tartja szem előtt. E művek vagy globális-áttekintő... Tovább

Előszó

A pszichológia-oktatással foglalkozó szakdidaktikai irodalom nagyobb részében a középfokú pszichológia-oktatást (gimnázium, régi tanítóképző) tartja szem előtt. E művek vagy globális-áttekintő jellegűek, vagy esetleg a pszichológia-oktatás világnézeti kérdéseit, egyes módszeres problémáit tárgyalják. Hiányzik azonban a pedagógiai főiskolákon folyó pszichológia-oktatás egészének és részleteinek monografikus feldolgozása. E hiány és ugyanakkor az iskolareform felsőoktatási részében kifejtett feladatok teszik indokolttá cikkünk tárgyválasztását.
Jelen tanulmány az általános- és gyermeklélektan főiskolai oktatásával - mégpedig mind az előadásokon, mind a szemináriumokon folyó munkával, mind a vizsgáztatással - kapcsolatban kísérli meg egyrészt összegezni tanszékünk eddigi tapasztalatait, másrészt igyekszik további lehetőségeket, problémákat is felvetni a példák felhasználására vonatkozóan.
Kiindulásul hangsúlyozni kívánjuk azt a véleményünket, hogy a főiskolán folyó pszichológia-oktatás jelentékenyen különbözik mind az általános művelő középiskolákban, mind a felsőfokú tanítóképző intézetekben történő pszichológia-oktatástól egyfelől, másfelől viszont el kell határolnunk azt a pszichológus-szakképzéstől is.
Tanulmányunk tárgyára vonatkozóan szükségesnek tartjuk még azt is előrebocsátani, hogy nem tekintjük célunknak még a relatíve értelmezett teljességet sem. Tehát nem törekszünk arra, hogy a példák felhasználásának valamennyi fontos elvi és gyakorlati problémáját felvessük, illetve megoldjuk. Célunk ehelyett szerényebben csak annyi, hogy konkrétan rámutassunk iskolareformunk néhány alapelvére a mi területünkön.
Hangsúlyozni kívánjuk továbbá e cikk tárgyával kapcsolatban azt is, hogy témánkat a magunk részéről nem tekintjük merőben ,,eszközi", szűk értelemben vett „módszertani" jellegűnek. Alapjában véve, felsőoktatási- (illetve főiskolai-) didaktikai, pedagógiai monográfiának tekintjük jelen írásunkat. Vagyis cikkünkben nem törekszünk a „hogyan" kérdésére leszűkíteni problémáinkat, hanem igyekszünk anyagunkat a pszichológia-oktatás világnézeti és egyéb nevelési célkitűzéseivel, az iskolareform irányelveivel - tehát a pszichológia-oktatás anyagával, tartalmával szoros összefüggésben - kifejteni. Vissza

Dr. Berencz János

Dr. Berencz János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Berencz János könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem