1.062.395

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógusok gondolkodásának kutatási módszerei

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 121 oldal
Sorozatcím: Kutatás-módszertani kiskönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-162-922-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MK 1320902. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Már az a tény, hogy a pedagógusok alkotják az értelmiség legszélesebb rétegét, önmagában is indokolja, hogy gondolkodásuk kutatásával egy önálló kötet foglalkozzon. A külföldön már eredményesen alkalmazott új módszerek bemutatása, mely a szerző egyik célja, nagymértékben segítheti a hazai pedagóguskutatások színvonalának emelkedését. A "hangosan gondolkodás", a "támogatott felidézés" és a "narratív módszerek"; a "fogalmi térkép", a "szereprepertoár-rács" és a "metaforakutatás" ma már mindazon területek vizsgálatának metodológiai eszköztárába beletartozik, amelyekben a gyakorlati tevékenység és az elméleti gondolkodás egymást átszőve jelenik meg. E módszerek lehetőséget nyújtanak a megfigyelt tevékenység mögötti nézetek, vélemények feltárására, valamint a gyakorlati cselekvéssel fennálló kapcsolataik elemzésére. A módszertani újdonságok mellett a pedagóguskutatás történetéről, a kutatási fókuszok változásairól is áttekintést kaphatunk a kötetből.
Szivák Judit az ELTE... Tovább

Fülszöveg

Már az a tény, hogy a pedagógusok alkotják az értelmiség legszélesebb rétegét, önmagában is indokolja, hogy gondolkodásuk kutatásával egy önálló kötet foglalkozzon. A külföldön már eredményesen alkalmazott új módszerek bemutatása, mely a szerző egyik célja, nagymértékben segítheti a hazai pedagóguskutatások színvonalának emelkedését. A "hangosan gondolkodás", a "támogatott felidézés" és a "narratív módszerek"; a "fogalmi térkép", a "szereprepertoár-rács" és a "metaforakutatás" ma már mindazon területek vizsgálatának metodológiai eszköztárába beletartozik, amelyekben a gyakorlati tevékenység és az elméleti gondolkodás egymást átszőve jelenik meg. E módszerek lehetőséget nyújtanak a megfigyelt tevékenység mögötti nézetek, vélemények feltárására, valamint a gyakorlati cselekvéssel fennálló kapcsolataik elemzésére. A módszertani újdonságok mellett a pedagóguskutatás történetéről, a kutatási fókuszok változásairól is áttekintést kaphatunk a kötetből.
Szivák Judit az ELTE Neveléstudományi Intézetének oktatója, a pedagóguskutatással foglalkozó munkacsoport tagja. Vissza

Tartalom

Bevezető7
A pedagóguskutatás rövid története9
Pedagógiai képességek9
A tevékenység középpontba állítása9
A tudás mint konstrukció12
A nézetek jelentősége13
A nézetek tartalma17
A reflektív gondolkodás kutatása19
Új módszerek a pedagógusgondolkodás kutatásában25
A reflektív gondolkodás kutatásának módszerei27
Hangosan gondolkodás (Thinking aloud)27
Támogatott felidézés (Stimulated recall)36
Narratív módszerek54
A tanári hitek-előfeltevések feltárásának módszerei70
Fogalmi térkép - Rendezett fa (Concept map - Ordered tree)70
Szereprepertoár-rács (Repertory grid)85
Metaforakutatás92
Összegzés109
Irodalom113

Szivák Judit

Szivák Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szivák Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem