1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógusmesterség gyakorlati kérdései

Szöveggyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bevezető gondolatok
A társadalmunkban bekövetkezett változások hatására a pedagóguspályát a megújulás, a nyitottság, a sokszínűség jellemzi, melynek természetes következménye az új... Tovább

Előszó

Bevezető gondolatok
A társadalmunkban bekövetkezett változások hatására a pedagóguspályát a megújulás, a nyitottság, a sokszínűség jellemzi, melynek természetes következménye az új pedagógusszerepek, és az e szerepekkel járó feladatok megjelenése.
A pedagógusképzésben egyik legfontosabb feladatunk olyan felkészítés biztosítása, mely lehetővé teszi a humanisztikus, gyermekközpontú szemléletmód megalapozását, a pedagógusmesterség elemeinek elsajátítását, begyakorlását.
Az oktatási segédanyagunkban beválogatott tanulmányok, szemelvényrészletek - a nevelés elméleti és gyakorlati művelőinek munkái - segítséget, ötleteket adnak a pedagóguspályára készülő hallgatóknak egy-egy pedagógiai probléma megértéséhez, feladatmegoldásához.
E szöveggyűjtemény a nevelés gyakorlatának azon kérdésköreihez kíván ismereteket nyújtani, melyek főiskolán a pedagógiai stúdiumok tantervi követelményeiben megfogalmazást nyertek a tanító- és tanárszakokra vonatkozóan.
Válogatásunkat befolyásolta, hogy a szereplő témakörök elméleti alapjai a pedagógiai kurzusokon feldolgozásra kerülnek. Így a szöveggyűjtemény főleg azokra a konkrét kiegészítő elméleti és metodikai ismeretekre szorítkozik, melyek tanulmányozása hozzájárulhat a pedagógusmesterség elemeinek még sikeresebb elsajátításához. Mivel a szemelvénygyűjtemény kérdéskörei a kötelezően választható speciál-kollégiumok több önálló kurzusában is szerepelnek, így a hallgatók az irodalmak feldolgozásával egy-egy témakörben még mélyrehatóbb tájékozottságra, ismeretekre tehetnek szert.
Kötetünk ezen túlmenően segítséget kíván adni minden olyan hallgatónak és végzett kollégának, akik önképzéssel fejleszteni kívánják pedagógiai képességeiket.
A válogatott szemelvények között helyenként vitára késztető gondolatokkal is találkozhatunk. Ezeket azért szerepeltetjük, hogy elolvasva alkalmat adjunk a különböző nézetek ütköztetésére, az önálló véleményalkotásra. A nevelés egyes vázolt gyakorlati kérdéskörei szerkezeti megfontolásból ugyan külön fejezeteket képeznek, de reményeink szerint tartalmukkal azt az általunk vallott humanisztikus, gyermekközpontú pedagógiát jelentetik meg, melyek megvalósításához sok sikert kívánunk e kötet tanulmányozóinak is. Vissza

Tartalom

Bevezető gondolatok......................................................................................5
I. Nevelés - segítő kapcsolat........................................................................7
Németh András: A nevelés antropológiai alapjai..........................................9
Németh András: Társadalom, kultúra és nevelés.........................................12
Kozma Tamás: Szociális tanulás.................................................................21
Kozma Tamás: Család.................................................................................28
Kozéki Béla: A családtól az iskoláig...........................................................45
Kronstein Gábor: A magyar család változásaiban is európai jelenség........51
Kozéki Béla: Az érzelmi azonosulás a nevelésben......................................55
Németh András: Az iskola...........................................................................61
Németh András: Az iskola nevelési céljai...................................................72
Ulf Preus-Lausitz: Megváltozott gyerekek - változó iskola........................78
Páldi János: A humanisztikus iskola............................................................86
Czike Bernadett: Az alternatív iskolák jellemzői - kezdeti elveik,
mai gyakorlatuk.............................................................100
II. Eszközök a nevelő és nevelt együttműködéséhez.............................113
Dr.Szekszárdi Júlia: Az osztályfőnök értékelő munkája nevelési eredményvizsgálat.......................................................................115
Vörös Béláné Mecseki Jolán: A kommunikációfejlesztés színterei..........132
Szekszárdi Júlia: A konfliktus fogalmának pedagógiai megközelítése.....158
Dr.Szabó Mária: Milyen a jó tanár? Az elvárások és a megvalósítás.........163
III. Változó szerepek az osztályfőnök nevelőmunkájában...................177
Mihály Ottó: Az osztályfőnök szerepvállalása az iskola
humanizálásában...................................................................179
Dr.Szekszárdi Júlia: Az osztályfőnök és a NAT.........................................185
Dr.Völgyi Péterné: Az osztályfőnöki óra az általános iskolában...............194
Dr.Völgyi Péterné: A kapcsolattartás formái, lehetőségek.........................198
Dr.Komlósi Ákos: Milyen leszek, ha felnövök?
Felkészítés a családi életre............................................206
Csonka Györgyi: Kábítószer-megelőzési program az általános
iskolai nevelésben.........................................................230
IV. Diákjogok az iskolában......................................................................239
Petróczi Gábor: A diákönkormányzat helye és szerepe az iskolában........241
V. A megújuló gyermekvédelem..............................................................257
Herczog Mária: A gyermekvédelem fogalmi meghatározása és célja.......259
A gyermekvédelmi törvény alapelvei
A gyermekek védelmének rendszere........................................................264
Magyar Judit: Beilleszkedési nehézségek az iskolában.............................271
Sárik Eszter: Az iskola betegei, avagy az iskola beteg?.............................278
Strausz Györgyné: Gyermekvédelem az osztályfőnök munkájában..........293
VI. A korszerű „egésznaposság" tükrében.............................................313
Gyalus János: A gyermekmegőrzésen túl...................................................315
Scherman Éva: A napközis nevelő feladatai..............................................328
Kereszty Zsuzsa: A klubnapközi kialakítása..............................................349
VII. A gyermekszervezetek múltja és jelene..........................................359
Laurenszky Ernő: Gyermek- és ifjúsági szervezetek.................................361
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem