1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógus

Neveléslélektan V./Szöveggyűjtemény/Kézirat

Előszó

A pedagógus a nevelési folyamatban kulcsszerepet tölt be. Az iskola iránti társadalmi elvárások, a nevelésügyi dokumentumok cél-, feladat- és követelményrendszere a nevelőtestület és a pedagógus... Tovább

Előszó

A pedagógus a nevelési folyamatban kulcsszerepet tölt be. Az iskola iránti társadalmi elvárások, a nevelésügyi dokumentumok cél-, feladat- és követelményrendszere a nevelőtestület és a pedagógus személyiségének közvetítésével jut el a gyerekekhez. Az iskola nevelési rendszerének hatékonysága, a gyerekek képességeinek fejlődése, tanulási motivációja és közösségi életének tartalma a pedagógus irányító-szervező tevékenységével hozható kapcsolatba.
A nevelő pedagógiai tudatossággal, tárgyi eszközökkel és saját személyiségének emberi értékeivel, erkölcsi-érzelmi beállítódásával hat a tanulókra. A nevelőhatás folyamata és a pedagógus tevékenységének helye ebben a folyamatban - számos pszichológiai és pedagógiai felismerés ellenére - az iskolai élet egyik legbonyolultabb jelenségkörét alkotja. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
A társadalom és a pedagógusközösség
Ferge Zsuzsa: Pedagógusok11
Ferge Zsuzsa: A pedagógusok képe az iskola társadalmi szerepéről16
Murányi Mihály: Csoportlélektani tényezők hatása az iskolai mentálhigiénére40
A. Sz. Makarenko: Az egyénre való ráhatás pedagógiája73
Szabó Pál: Személyi tényezők jelentősége a pedagógiai munkában85
A nevelő-gyermek kapcsolat meghatározói és jellemzői
H. Nickel: A pedagógus-tanuló kapcsolat az újabb kutatások szempontjából113
W. F. Neubauer: Implicit vezetéselmélet és tanári magatartás129
P. S. Sears - E. R. Hilgard: A tanár és a tanulók kölcsönös viszonyának megfigyelése141
N. L. Smothergil - F. Olson - S. G. Moore: A tanítói kommunikációs stílus befolyásolásának hatása az iskolaelőkészítőben152
Cserné Ádermann Gizella: Az "önmagát beteljesítő jóslat" (Pygmalion-hatás) pedagógiai vizsgálata162
R. S. Feldman - T. Prohaska: A tanuló mint Pygmalion: A tanulói elvárás hatása a tanárra174
Buda Béla - László János: A nem verbális jelzések funkciói188
A. Schnitzer - E. Geisreiter - H. Schiller: A tanári és a tanulói magatartás kölcsönhatása. Az oktató által kialakított kölcsönhatás205
A. Schnitzer - E. Geisreiter - H. Schiller: A tanári és a tanulói magatartás kölcsönhatása. A nevelő által kialakított kölcsönhatás211
D. G. Ryans: Tanári jellemzők218
A tanári viselkedés megfigyelése229
T. L. Good - D. G. Grouws: A tanítókhoz fűződő viszony: néhány stabilitási adat250
G. D. Yonge - J. M. Sassenrath: A tanárról kialakított kép és a hallgató személyiségének összefüggései255
O. N. Saracho - M. Dayton: A tanárok kognitív stílusa és a tanulók tanulmányi előrehaladása közötti kapcsolat266
R. M. Milgram: A tanári viselkedés percepciója tehetséges és tehetségtelen gyermekeknél276
A nevelési stílus
M. F. Peterson - R. A. Cooke: A tanárok vezetői magatartását magyarázó attitűdbeli és környezeti változók281
D. Solomon - A. J. Kendall: Tanárok észlelése és reakciói a fegyelmezetlenségre a hagyományos és a "nyitott" osztályokban293
F. Weinert: A nevelési stílus mint a nevelő egyéni sajátosságának függvénye303
G. Metz: A beállítottság és a nevelési stílus közötti kapcsolat. Különböző osztályozások316
R. White - R. Lippitt: A vezető viselkedése és a tagság reakciója háromféle "társadalmi klímában"337
G. Snyders: Lewin, Lippitt és White kísérletei360
G. Snyders: Közjáték. "Corruptio optimi pessima"370
G. Schreiner - A. Sowa: A tanári magatartás alakulása fegyelmi konfliktusokban. A szociálintegratív verbalizmus konstruktív meghaladása386
R. C. Anderson: Az autokratizmus-demokratizmus tanulmányok áttekintése391
Ungárné Komoly Judit: A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége404
H. Heckhausen: Szituációfüggőség, személyspecifikum és a nem kívánatos tanulói magatartásra adott tanári reakció befolyásolhatósága417
A tanári magatartás befolyásolása
J. R. Jenkins - S. L. Deno: A diák magatartásának hatása a tanár önértékelésére431
E. T. Emmer - T. L. Good - T. D. Oakland: A várható "feedback" hatása a tanítási stílus megválasztására435
Falus Iván: Mikrotanítás439
B. Hubert: Attitűdök a nevelésben: végzős tanárjelöltek affektív benyomásainak és módszertani állásfoglalásának alakulása az első szakmai gyakorlat után452
Pedagógusok és pszichológusok. Az iskolapszichológus
Pszichológiai szolgálat az iskolában457
Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok súlyosságának megítélése pedagógusok és pszichológusok körében467
Tunkli László: Az iskolapszichológia és lehetőségei Magyarországon480
Ch. Kessler - H. Korn - U. Percht - A. Vogel: Tanárok iskolapszichológusok iránti beállítódásának vizsgálata488
Függelék
H. Seidl: Pedagógus-interjú499
G. Metz: Javaslat egy módosított LEKU-skálára502
H. Schröder: Önjellemzési skála510
H. Grassel: A pedagógiai helyzet feltételei. A pedagógus teljesítményének feltételei. A tanuló teljesítményének és magatartásának feltételei515
Bibliográfia
Összefoglaló munkák521
Cikkek, tanulmányok523
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem