kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 524 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1461. Kézirat. Készült 522 példányban. |
Bevezetés | 7 |
A társadalom és a pedagógusközösség | |
Ferge Zsuzsa: Pedagógusok | 11 |
Ferge Zsuzsa: A pedagógusok képe az iskola társadalmi szerepéről | 16 |
Murányi Mihály: Csoportlélektani tényezők hatása az iskolai mentálhigiénére | 40 |
A. Sz. Makarenko: Az egyénre való ráhatás pedagógiája | 73 |
Szabó Pál: Személyi tényezők jelentősége a pedagógiai munkában | 85 |
A nevelő-gyermek kapcsolat meghatározói és jellemzői | |
H. Nickel: A pedagógus-tanuló kapcsolat az újabb kutatások szempontjából | 113 |
W. F. Neubauer: Implicit vezetéselmélet és tanári magatartás | 129 |
P. S. Sears - E. R. Hilgard: A tanár és a tanulók kölcsönös viszonyának megfigyelése | 141 |
N. L. Smothergil - F. Olson - S. G. Moore: A tanítói kommunikációs stílus befolyásolásának hatása az iskolaelőkészítőben | 152 |
Cserné Ádermann Gizella: Az "önmagát beteljesítő jóslat" (Pygmalion-hatás) pedagógiai vizsgálata | 162 |
R. S. Feldman - T. Prohaska: A tanuló mint Pygmalion: A tanulói elvárás hatása a tanárra | 174 |
Buda Béla - László János: A nem verbális jelzések funkciói | 188 |
A. Schnitzer - E. Geisreiter - H. Schiller: A tanári és a tanulói magatartás kölcsönhatása. Az oktató által kialakított kölcsönhatás | 205 |
A. Schnitzer - E. Geisreiter - H. Schiller: A tanári és a tanulói magatartás kölcsönhatása. A nevelő által kialakított kölcsönhatás | 211 |
D. G. Ryans: Tanári jellemzők | 218 |
A tanári viselkedés megfigyelése | 229 |
T. L. Good - D. G. Grouws: A tanítókhoz fűződő viszony: néhány stabilitási adat | 250 |
G. D. Yonge - J. M. Sassenrath: A tanárról kialakított kép és a hallgató személyiségének összefüggései | 255 |
O. N. Saracho - M. Dayton: A tanárok kognitív stílusa és a tanulók tanulmányi előrehaladása közötti kapcsolat | 266 |
R. M. Milgram: A tanári viselkedés percepciója tehetséges és tehetségtelen gyermekeknél | 276 |
A nevelési stílus | |
M. F. Peterson - R. A. Cooke: A tanárok vezetői magatartását magyarázó attitűdbeli és környezeti változók | 281 |
D. Solomon - A. J. Kendall: Tanárok észlelése és reakciói a fegyelmezetlenségre a hagyományos és a "nyitott" osztályokban | 293 |
F. Weinert: A nevelési stílus mint a nevelő egyéni sajátosságának függvénye | 303 |
G. Metz: A beállítottság és a nevelési stílus közötti kapcsolat. Különböző osztályozások | 316 |
R. White - R. Lippitt: A vezető viselkedése és a tagság reakciója háromféle "társadalmi klímában" | 337 |
G. Snyders: Lewin, Lippitt és White kísérletei | 360 |
G. Snyders: Közjáték. "Corruptio optimi pessima" | 370 |
G. Schreiner - A. Sowa: A tanári magatartás alakulása fegyelmi konfliktusokban. A szociálintegratív verbalizmus konstruktív meghaladása | 386 |
R. C. Anderson: Az autokratizmus-demokratizmus tanulmányok áttekintése | 391 |
Ungárné Komoly Judit: A tantermi konfliktushelyzet fogalma és megoldásának értékelhetősége | 404 |
H. Heckhausen: Szituációfüggőség, személyspecifikum és a nem kívánatos tanulói magatartásra adott tanári reakció befolyásolhatósága | 417 |
A tanári magatartás befolyásolása | |
J. R. Jenkins - S. L. Deno: A diák magatartásának hatása a tanár önértékelésére | 431 |
E. T. Emmer - T. L. Good - T. D. Oakland: A várható "feedback" hatása a tanítási stílus megválasztására | 435 |
Falus Iván: Mikrotanítás | 439 |
B. Hubert: Attitűdök a nevelésben: végzős tanárjelöltek affektív benyomásainak és módszertani állásfoglalásának alakulása az első szakmai gyakorlat után | 452 |
Pedagógusok és pszichológusok. Az iskolapszichológus | |
Pszichológiai szolgálat az iskolában | 457 |
Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok súlyosságának megítélése pedagógusok és pszichológusok körében | 467 |
Tunkli László: Az iskolapszichológia és lehetőségei Magyarországon | 480 |
Ch. Kessler - H. Korn - U. Percht - A. Vogel: Tanárok iskolapszichológusok iránti beállítódásának vizsgálata | 488 |
Függelék | |
H. Seidl: Pedagógus-interjú | 499 |
G. Metz: Javaslat egy módosított LEKU-skálára | 502 |
H. Schröder: Önjellemzési skála | 510 |
H. Grassel: A pedagógiai helyzet feltételei. A pedagógus teljesítményének feltételei. A tanuló teljesítményének és magatartásának feltételei | 515 |
Bibliográfia | |
Összefoglaló munkák | 521 |
Cikkek, tanulmányok | 523 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.