1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógiai mérés, értékelés, osztályozás problémája néhány szocialista országban

Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 294 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 963-682-080-5
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban. Angol, német és orosz nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hat szocialista ország részvételével 1972 őszén Budapesten alakult meg az a pedagógiai-kutatási együttműködés, amely az iskolai értékelés problematikájának elemzését, vizsgálatát tűzte ki maga elé... Tovább

Előszó

Hat szocialista ország részvételével 1972 őszén Budapesten alakult meg az a pedagógiai-kutatási együttműködés, amely az iskolai értékelés problematikájának elemzését, vizsgálatát tűzte ki maga elé célul. A pedagógiai-kutatási együttműködést Kiss Árpád tanszékvezető főiskolai tanár kezdeményezte, aki hosszú időn át alakítólag vett részt a kutatásokban. A munka befejezését azonban már nem élhette meg. A hat vállalkozó szellemű ország Bulgária, Csehszlovákia (mind cseh, mind szlovák részvétellel), Lengyelország, Magyarország, a Német Demokratikus Köztársaság és a Szovjetunió központi pedagógiai intézetei vagy neveléstudományi akadémiái delegálták azokat a szakértőket, akik a kutatási feladatokat elvégezték. Elsősorban a magyar fél kezdeményezésének tulajdonítható, hogy az együttműködés koordinátori feladatait végig a magyar pedagógiai intézet, nevezetesen az Országos Pedagógiai Intézet vállalta és végezte. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
I. fejezet: AZ OKTATÁSI EREDMÉNYEK ELLENŐRZÉSÉNEK ÉS ÉRTÉKELÉSÉNEK ALAPVETŐ KÉRDÉSEI
1. Az ellenőrzés és az értékelés kapcsolata az oktatás
céljaival, tartalmával és módszereivel 9
2. Az ellenőrzés és az értékelés helye, szerepe és funkciói az oktatási folyamatban 21
3. Az ellenőrzés és az értékelés eszközei és módszerei 42
4. Az oktatási eredmények ellenőrzésének, értékelésének
és osztályozásának főbb sajátosságai a szocialista országokban 49
II. fejezet: AZ OKTATÁSI EREDLÍLNYEK KÉRÉSÉNEK PROBLÉMÁI
1. Az oktatási eredmények mérésének alapvető kérdései 71
2. Az oktatási eredmények mérésének pedagógiai problémái 94
3. Az oktatási eredmények mérése nagy populáción 106
III. fejezet: AZ OKTATÁSI EREDMÉNYEK ÉRTEKELÉSÉNEK GYAKORLATI KÉRDÉSÉI
1. Az ellenőrzés és az értékelés a tanári munka gyakorlatában 177
2. Az ellenőrzés és az értékelés sajátosságai néhány tantárgyban 190
IV. fejezet: AZ OKTATÁSI EREDMÉNYEKET BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK VIZSGÁLATA
1. Az oktatási eredményekre ható tényezők és kutatásuk jelentősége 212
2. Vizsgálatok az oktatási eredményeket befolyásoló tényezők feltárására 224
3. Az oktatási eredményekre ható tényezők befolyásolásának lehetőségei 272
Summary 281
Zusammenfassung 284
Mellékletek 290
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem