Előszó
Bevezető gondolatok
A pedagógiai kommunikáció megjelenése a tanárképzés tartalmában sokáig váratott magára, bár ma már természetesnek tűnik jelenléte. Mindazok, akik emberekkel foglalkoznak, még...
Tovább
Előszó
Bevezető gondolatok
A pedagógiai kommunikáció megjelenése a tanárképzés tartalmában sokáig váratott magára, bár ma már természetesnek tűnik jelenléte. Mindazok, akik emberekkel foglalkoznak, még inkább akiknek a személyiség-fejlesztés a feladatuk, egyik legfontosabb képességük, hogy tudjanak jól kommunikálni.
Külföldi tapasztaltaink (Ausztria stb.) is igazolták, hogy a pedagógusképzés egyik legjelentősebb tartalma a kommunikációelmélet és gyakorlat.
E speciális tartalmú kollégium hazai bevezetésének tapasztalatai igen kedvezőek. Mind a nappali, mind a levelező tagozat hallgatói nagy érdeklődést mutatnak a mindennapi gyakorlatban, a hétköznapi kommunikációban is jól hasznosítható ismeretek iránt. Élményszerűek a gyakorlati foglalkozások, különösen azok, amelyeket a videó alkalmazásával kombinálunk.
A hallgatók önértékelése, a kollégium pozitív minősítésével, a kommunikáció elmélet és gyakorlat kollégiumot oktató elismerésével kapcsolódik általában össze. Nyilatkozataik arról győznek meg, hogy a magánéletük alakítása szempontjából is igen kedvezően ítélik meg az itt tanultakat.
E belső kiadvány arra vállalkozott, hogy egy kötetben gyűjti össze a kommunikációelmélet és gyakorlat témakörében megjelent, jól tanulmányozható, jól hasznosítható forrásokat, a legkiválóbb szakemberek munkáinak egyes részleteit.
E kiadvánnyal célunk volt egyszerűsíteni hallgatóink forráskeresését, elméleti ismereteik gyarapítását, tanulmányaik eredményesebbé válását.
Örömünkre szolgál, hogy az OKKER Kiadó vállalta a kiadást, sőt a terjesztést is, amiért itt mondunk köszönetet.
Vissza