kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Stúdium Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Kolozsvár |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 115 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 973-963-420-6 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 5 |
A nevelés mint a pedagógiai kutatás tárgya | 6 |
A nevelés mint sajátos társadalmi tevékenység, a nemzedékek folytonosságának biztosítása és a társadalmi fejlődés összefüggései | 6 |
A biológiai és szociális tényezők szerepe a személyiség fejlődésében | 9 |
A biológiai átöröklés és érés mint a személyiség fejlődésének genetikai alapja | 9 |
A környezeti tényezők mint a személyiség fejlődésének külső feltételei | 12 |
A tevékenység meghatározó szerepe a személyiség fejlődésében | 15 |
A közvetlen és közvetett tényezők kölcsönhatása a személyiség fejlődésében | 20 |
A nevelés mint a személyiség fejlesztésének meghatározó tényezője | 22 |
A nevelés fogalma és tartalmi jegyei | 22 |
A nevelés általános sajátosságai | 26 |
Nevelés, önnevelés és permanens nevelés | 35 |
A pedagógia mint a nevelés tudománya. A pedagógiai tudományok rendszere és interdiszciplináris jellege | 42 |
A pedagógia fogalma és tudománysajátosságai | 42 |
A pedagógia fogalma és elméleti rendszerének hatósugara | 42 |
A nevelés elméletének és gyakorlatának kölcsönhatása | 45 |
A pedagógia hagyományos tudományközi kapcsolatai és interdiszciplináris jellege | 50 |
A pedagógiai tudományok rendszere. Specializálódás és integrálódás a pedagógiában | 52 |
Specializálódás és differenciálódás a pedagógiában | 52 |
Szintézis és integrálódás a pedagógiában | 54 |
A cél- és feladatrendszer hierarchiája, a céltaxonómia szerepe a nevelési folyamat megszervezésében és értékelésében | 57 |
A nevelési eszmény és az általános nevelési cél mint a pedagógia alapvető kategóriái | 57 |
A nevelés célirányossága, a cél központi szerepe a nevelés folyamatában | 57 |
A nevelési eszmény és az általános nevelési cél sajátosságai | 59 |
Az integrált személyiség alapvető tulajdonságai és szintjei | 61 |
Az általános nevelési cél mint az integrált személyiség tulajdonságait felölelő pedagógiai kategória | 62 |
Az általános nevelési cél hagyományos lebontása | 64 |
Céltaxonómiai kutatások, a pedagógiai céltaxonómia kidolgozásának lehetséges módozatai | 66 |
A céltaxonómiai kutatások kezdetei és szemléletmódja | 66 |
A műveletesítés (operacionalizálás) pszichológiai és pedagógiai vetületei | 71 |
A nevelési céltaxonómia kidolgozásának rendszerelméleti feltételei | 76 |
A nevelési célrendszer alapvető pedagógiai funkciói | 78 |
Betájoló, irányt szabó funkció | 80 |
Szelekciós funkció | 80 |
Organizációs funkció | 82 |
Értékelő, minősítő funkció | 82 |
Törvényszerűség, alapelv, norma és követelmény a pedagógiában | 84 |
A törvényszerűség fogalma, a pedagógiai törvényszerűségek | 85 |
A törvényszerűségek értelmezése, a természettudományok és a társadalomtudományok törvényszerűségeinek sajátosságai | 85 |
A pedagógiai törvényszerűségek integrált jellege | 86 |
A pedagógiai törvényszerűségek paraméterei és dinamikája | 87 |
A pedagógiai törvényszerűségek ismérvei | 89 |
A pedagógiai alapelvek sajátosságai | 90 |
A törvény és az alapelv viszonya a pedagógiában | 90 |
A pedagógiai alapelvek normatív és paradigmatikus jellege | 91 |
A pedagógiai alapelvek hatósugara | 92 |
A pedagógiai kutatás metodológiája, alapvető módszerei és szakaszai | 94 |
A kutatási módszer fogalma, a kutatási módszer és a metodológia viszonya | 94 |
A pedagógiai kutatás sajátosságai | 95 |
Az elmélet és gyakorlat egysége | 95 |
A pedagógiai kutatás formatív jellege | 96 |
A kutatás rendszerjellege | 96 |
A kutatás interdiszciplináris jellege | 97 |
A pedagógiai kutatás alapvető módszerei | 97 |
Adatgyűjtő, ténymegállapító módszerek | 97 |
A pedagógiai kísérlet módszere | 102 |
Adatfeldolgozó és értékelő módszerek | 104 |
A pedagógiai kutatás főbb szakaszai | 106 |
A téma kiválasztása és indoklása | 107 |
A tudományos kutatás hipotézisrendszerének felállítása | 107 |
A kutatás megtervezése, megszervezése és kivitelezése | 107 |
A kutatás adatainak végleges felmérése, értékelése és az elért eredmények értékesítése | 108 |
Irodalom | 110 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.