kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 214 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-05-5270-1 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 11 |
A kutatás, tárgyáról, célrairól | 11 |
A pedagógus tevékenysége és az oktatáselmélet | 13 |
Az oktatás módszereinek jelentősége | 13 |
Stratégia, módszer, szervezési forma, eszköz | 16 |
A pedagógiai tevékenység sajátosságai | 17 |
A vizsgálat módszerei, a minta jellemzése | 19 |
A minta | 19 |
A vizsgálat módszere, eszközei | 29 |
A vizsgálati eszközök kidolgozása | 29 |
A vizsgálat végrehajtása | 30 |
Az adatok feldolgozása | 31 |
Az oktatási folyamat tervezése | 33 |
A tervezés előkészítő szakasza | 34 |
Milyen forrásokat használnak fel a pedagógusok tervezésük során szaktárgyi és pedagógia ismereteik bővítésére? | 36 |
Milyen mértékben befolyásolják a tanulókról szerzett információk az oktatási folyamat tervezése során hozott döntéseket | 38 |
Döntések a feldolgozott információk alapján | 39 |
A döntések jellege | 40 |
A célokra vonatkozó döntések | 42 |
A tanulói tevékenység tervezése | 44 |
A döntések tudatossága | 45 |
A tervek elkészítés | 46 |
A tervek típusai | 47 |
A tervek rögzítése írásban | 51 |
A tervek értékelése | 52 |
Összegzés, következtetések | 53 |
Szervezési módok, módszerek, eszközök | 54 |
A frontális munka | 59 |
A frontális munka során alkalmazott módszerek kiválasztása | 61 |
A megbeszélés | 66 |
Az eredményes megbeszélés ismérvei a szakirodalomban | 66 |
Az eredményes megbeszélés ismérvei a pedagógusok szerint | 67 |
A gondolkodási idő | 69 |
A felelő kiejlölése | 70 |
A reagálás | 71 |
A magyarázat | 73 |
A magyarázat jellemzése | 74 |
Az eredményes magyarázat összetevői | 79 |
A magyarázat sajátosságai | 83 |
A magyarázat céljának közlése | 84 |
A példák szerepe | 85 |
Az oktatási eszközök alkalmazása | 86 |
Differenciálásra alkalmas szervezési módok | 88 |
A differenciálás funkcióinak értelmezése | 89 |
A differenciálásra alkalmas szervezési módok a gyakorlatban | 92 |
A konkrét megoldásmódok sajátosságairól | 93 |
A szervezési módokkal kapcsolatos nézetek összehasonlítása | 96 |
A saját differenciáló tevékenység megítélése | 98 |
A differenciálás megvalósításának akadályai | 99 |
A tanulók teljesítményének értékelése | 101 |
Az értékelés funkcióinak és kritériumainak értelmezése a dokumentumokban | 104 |
A pedagógusok nézetei és az elvárások viszonya | 106 |
Az értékelés funkcióinak megítélése | 106 |
Az értékek kritériumainak megfogalmazása | 112 |
A pedagógusok problémái az értékeléssel kapcsolatban | 115 |
A tanár-diák kapcsolat alakítása | 119 |
Néhány általános tendencia | 121 |
A "jó tanár-diák kapcsolat" jelentése és fontosságának megítélése | 124 |
A "jó kapcsolat" fontosságának megítélése | 124 |
A "jó kapcsolat" fontosságának megindoklása | 125 |
A "jó kapcsolat" jelentése | 126 |
A kapcsolat alakulásábn szerepet játszó tényezők megítélése a tanár-osztály érintkezés szintjén | 228 |
Külső tényezők | 129 |
A pedagógus személyéhez kötődő tényezők | 130 |
A diákokhoz kötődő tényezők | 131 |
A "jó kapcsolat" kialakulásában szerepet játszó tényezők a tanár-egyes diák érintkezés szintjén | 133 |
A rokon-, illetve ellenszenv jelentése a tanár-diák kapcsolatban | 135 |
A pedagógusok viselkedése a kialakult kapcsolat függvényében | 138 |
A tanár-osztály érintkezés szintjén | 138 |
A pedagógus viselkedés a tanár-egyes gyermek érintkezés szintjén | 140 |
Eltérő kommunikációs minták | 142 |
Önfelmentő magyarázatok | 142 |
Összegzés és következtetések | 144 |
A pedagógusok tevékenységének elemzése és értékelése | 144 |
A pedagógiai tevékenység színvonalának megítélése | 150 |
A gyakorlat elemzésének szerepe a pedagógusok tevékenységének alakulásában | 151 |
A pedagógiai tevékenység elemzésének forrásai | 154 |
A pedagógiai tevékenység elemzésének módja, eredménye | 156 |
A szakmai irányítás és a pedagógusközösség lehetőségei a pedagógusok tevékenységének tökéletesítésében | 156 |
A szakfelügyelet jelenlegi rendszerének bírálata | 158 |
A szakfelügyelet továbbfejlesztésével kapcsolatos elvárások | 160 |
A szakmai munkaközösségek megítélése | 160 |
Az iskolavezetés szerepe a pedagógusok munkájának javításában | 161 |
A pedagógus kollégák szerepe a munka javításában | 163 |
Visszacsatolás magnetofon segítségével | 164 |
A továbbképzés szerepe a tevékenység alakításában | 165 |
Összegzés | 168 |
Következtetések | 169 |
A pedagógiai tevékenységet alapvetően meghatározó tényezők | 171 |
A pedagógusok viszonya az elvárásokhoz | 172 |
Következtetések a pedagógusképzésre és -továbbképzésre vonatkozóan | 173 |
Pedagógusképzés | 174 |
Pedagógus-továbbképzés | 177 |
Mellékletek | 179 |
Kérdőív | 195 |
Az interjú kérdései | 211 |
Az összetett mutatók jegyzéke | 213 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.