1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A párt tömegoktatásának módszertana

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Kossuth Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 301 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN: 963-09-1258-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A XI. kongresszus határozatai végrehajtásának tapasztalatai ismételten ráirányítják a figyelmet a politikai célkitűzések következetes és színvonalas teljesítésének jelentőségére. Ez a feltétele, s... Tovább

Előszó

A XI. kongresszus határozatai végrehajtásának tapasztalatai ismételten ráirányítják a figyelmet a politikai célkitűzések következetes és színvonalas teljesítésének jelentőségére. Ez a feltétele, s egyben biztosítéka annak, hogy a fejlett szocialista társadalom megteremtésében további eredményeket érjünk el és megvalósuljanak az ember anyagi és kulturális felemelkedésére irányuló törekvéseink. A politikai célok színvonalas és hatékony valóra váltása szükségesség teszi az építőmunka szakadatlan fejlesztését, a munka hatékonyabb kibontakozását segítő eszközök és módszerek folyamatos korszerűsítését. Vissza

Tartalom

A tömegoktatás pedagógiai kérdései7
A párt tömegoktatásának célja és hatékonysága9
A tömegpropaganda szerepe, fejlesztésének szükségessége9
A tömegpropaganda fejlesztésének fő iránya, minősége javításának feltételei21
A kommunista nevelés feladatai46
A nevelés lényege, feltételei és legáltalánosabb követelményei46
A kommunista nevelés célja és feladata53
A párt politikai oktatásának folyamata75
Az oktatási folyamatról általában. Az oktatási folyamat lényege és sajátosságai76
A meggyőzés pszichológiája102
A meggyőzés és a meggyőződés fogalma102
A meggyőzés módszerei118
A felnőtt személyiség sajátosságai122
A személyiség fogalma122
A tanulási tevékenység általános sajátosságai128
A tanulócsoportok pszichológiai és szociológiai jellemzői146
Csoport - tanulócsoport146
Csoport és meggyőzés156
A propagandista személye. A vezető és a csoport tagjainak kapcsolatrendszere161
A propagandista pedagógiai szerepe és feladatai161
A foglalkozások didaktikai és módszertani kérdései179
Didaktikai alapelvek a politikai oktatásban181
A didaktika fogalma és helye a politikai oktatásban182
A didaktika általános elvei és konkrét érvényesítésük a politikai oktatásban186
A politikai oktatás néhány sajátos didaktikai elve202
A propagandisták felkészülése207
A felkészülés célja207
A hallgatók felkészülésének irányítása222
Az irányítás célja222
Az előadással szemben támasztott követelmények238
Az előadás szerepe az ismeretnyújtásban238
Az előadás célja és helye a tömegpropagandában238
Jó előadás - rossz előadás250
Az előadás nyelve, stílusa251
A vita vezetésének didaktikai követelményei és módszerei255
A vita célja, jelentősége255
A vitavezetés alapelvei266
A szemléltetőeszközök és -módszerek alkalmazása276
A szemléletesség és a szemléltetés viszonya278
A foglalkozások elemzése és értékelése293
Az elemzés és értékelés funkciói293
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem