1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nyomtatott kép és a vizuális kommunikáció

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Enciklopédia Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 120 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8477-50-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E könyv ötlete annak a hosszú ideig tartó igyekezetnek a során merült fel, amelyben megkíséreltem meghatározni a képnyomtatás történetének szabályszerűségeit. A szabályszerűségek feltárásához külső... Tovább

Előszó

E könyv ötlete annak a hosszú ideig tartó igyekezetnek a során merült fel, amelyben megkíséreltem meghatározni a képnyomtatás történetének szabályszerűségeit. A szabályszerűségek feltárásához külső nézőpontból kellett közelíteni a történethez, és olyan értékekkel, valamint hatásokkal kellett számolni, amelyeket általában nem szokás figyelembe venni. A szerző éveken át igyekezett rendszerbe foglalni gondolatait, de a feladat elvégzésére elegendő időre csak azután tett szert, miután megszabadult munkahelyi kötelezettségeitől és több korábbi feladatától. Nem sokkal ezek után, 1950 januárjában, a bostoni Lowell Institute nyolc előadásból álló sorozatra hívta meg, és ez nemcsak felbecsülhetetlen értékű segítséget nyújtott a „határidő" kijelölésében, de egyúttal a gondolatmenetének lerövidítésére és egyszerűsítésére is késztette a szerzőt. A könyv emlékezetből, jegyzetek segítsége nélkül íródott. Befejezése után az író az ismert kézikönyvekben ellenőrizte idézeteit, utánanézett a neveknek, az időpontoknak, valamint az eseményeknek, és az illusztrációk többségéhez elkészítette a fényképeket. A mű már szinte teljesen készen állt, mikor megjelent André Malraux La Psychologie de l'Art című könyvének első kiadása, amelyben az itt tárgyalt probléma egy része teljesen más szempontból és igencsak eltérő cél érdekében merült fel. A szerző az alábbiakban felsorolt barátainak mond köszönetet megértésükért és türelmükért: Mr. és Mrs. George Boas, W. G. Constable, Alfréd E. Cohn, Dudley T. Easbey, Mr. és Mrs. N. Gabo, Walter Hauser, A. M. Hind, A. Hyatt Mayor, Beaumont Newhall, MissAlice Newlin, Edward Milla, Mr. és Mrs. Theodore Sizerés Thomas J. Wilson. Külön köszönet illeti a Metropolitan Museum of Art egykori, valamint mai munkatársait felbecsülhetetlen segítségükért. Leányától, Barbarától a szerző éles kritikát, valamint bensőséges és lankadatlan bátorítást kapott. Vissza

Tartalom

Előszó 7
I. Bevezető
A képi kommunikáció eltorlaszolt útja 9
II. Megnyílik az út
A tizenötödik század 22
III. Szimbolizmus és szintaxis
Az út törvénye 1A tizenhatodik század 35
IV. A törvény zsarnoksága
A tizenhetedik és a tizennyolcadik század 48
V. A zsarnokság bukása
A tizenkilencedik század 62
VI. A szintaxis nélküli nyomtatott kép
A tizenkilencedik század 75
VII. Új tudósítások és új látomások
A tizenkilencedik század 89
VIII. Áttekintés 103
Utószó (Bán András) 118
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem