1.062.337

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nyilt vonal és az állomási vágányzat tervezésének és fektetésének irányelvei

Budapest
Kiadó: Magyar Királyi Államvasutak Igazgatósága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 65 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, táblázatokkal és 2 db melléklettel illusztrált. Jóváhagyta a magyar kir. kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter úr 165198/1941./VIII. számú rendeletével. Légrády Testvérek R. T. Nyomdai Műintézete nyomása, Budapest.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

Nyomtáv és nyombővítés.
A sínszálak szabványos belső távolsága - 14 mm-rel a sín járófelülete alatt mérve - 1435 mm (szabványos nyomtáv).
Élesebb ívekben a nyomtáv az... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

Nyomtáv és nyombővítés.
A sínszálak szabványos belső távolsága - 14 mm-rel a sín járófelülete alatt mérve - 1435 mm (szabványos nyomtáv).
Élesebb ívekben a nyomtáv az alábbiak figyelembe vételével növelendő. 2. A nyombővítés mértékére vonatkozó előírások az idők folyamán többször változtak, anélkül, hogy a már fektetett íveket az új előírásnak megfelelően átdolgozták volna. Ezenkívül a cseh, román és szerb megszállás alatt létesült vagy átépített vágányok a megszálló állam vasutainál érvényben volt előírások szerint készültek és így vonalainkon ugyanazon sugarú, de különböző időben vagy helyen fektetett ívekben más és más nyomtáv-növeléseket találunk. Minthogy pedig egy bizonyos körívben csak egyféle bővítés alkalmazható, fenntartásnál minden ívben elvileg a fektetésnél, vagy átépítésnél érvényben volt régi nyombővítést kell megtartani mindaddig, míg az illető ív teljes átdolgozásra, vagy megújításra nem kerül.
3. Az újonnan épülő, vagy pedig teljesen átdolgozandó vágányokban 1940 óta az 1. táblázatban megadott nyombővítéseket használjuk. Kivétel lesz egyedül az az eset, ha a Felvidéken előforduló „T" rendszerű szorítólemezes felépítményt kell újra fektetni, hol szerkezeti okokból 5 mmként változó nyombővítés keresztül nem vihető: ily esetben a nyomtáv növelése a 2. táblázat szerint történjék. Vissza

Tartalom

I. Nyomtáv és nyombővítés 3
II. Túlemelés 7
III. A túlemelés kifutása 10
IV. Átmeneti ív 14
V. Körívek 17
VI. Kitérők 20
VII. Lejtőben fekvő pályarészek 23
VIII. Vágánytávolságok 26
IX. Épületek és egyéb létesítmények elhelyezése 28
X. Vágányok használható hossza . 30
XI. Csonka vágányok 33
XII. Állomások tervezése 34
XIII. Helyszínrajzok kidolgozása 40
Táblázatok . 45
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem