1.066.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 220 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-222-275-x
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó11
Személyi feltételek13
A vizsgázó15
Rendelkeznek-e a vizsgázók kellő önismerettel?15
A vizsgázók szóbeli kommunikációs készsége17
A vizsgázók írásbeli kommunikációs készsége19
Nyelvvizsgázói magatartások20
Negatív nyelvvizsgázói magatartások a szóbeli vizsgán20
A szóbeli interjú20
A sajtószöveg összefoglalása22
Negatív nyelvvizsgázói magatartások az írásbeli vizsgán24
Fordítás idegen nyelvről magyarra24
Fordítás magyarról idegen nyelve, illetőleg az irányított fogalmazás26
A nyelvi tesztfeladatok27
Pozitív nyelvvizsgázói magatartások28
A helyes nyelvvizsgázói technika néhány fontos módszere a szóbeli vizsgán31
A szóbeli interjú31
A sajtószöveg értése37
A helyes nyelvvizsgázói technika az írásbeli vizsgán37
A vizsgáztató40
A korszerű vizsgáztatás "egyszeregye"44
A szóbeli interjú mint beszédhelyzet46
Helyes és célszerű vizsgáztatói technika a gépi hang értését ellenőrző feladat végzésekor54
Helyes és célszerű vizsgáztatói technika az olvasott szöveg értését ellenőrző feladat végzésekor56
Negatív vizsgáztatói magatartások57
A vizsga61
A gyakorlat elmélete63
A nyelvtudás értékelésének meghatározása, helye és feladata63
A nyelvtudás értékelése72
Az értékelés gyakorlata. Az értékelésnek a kölcsönhatása a nyelvpedagógiai, illetőleg visszahatása a többi tényezőre72
Milyen követelményeknek kell a jó vizsgának megfelelnie?73
Szubjektív és objektív értékelési módszerek77
A kompetencia83
Az idegen nyelv tudását alkotó készségek87
A négy alapkészség pszicholingvisztikai jellemzése87
A beszéd folytonossága (fluencia)99
Az idegennyelvi kompetencia99
A beszéd folytonosságát (fluenciáját) alkotó összetevők102
Szünet és habozás a beszédprodukcióban104
A társadalmi-kulturális tényezők107
A társadalmi-kulturális háttér109
Megelevenítési folyamatosság110
A fluens beszélő114
Nyelvi készségek - nyelvtanulási szükségletek116
Nyelvtanulási szükségletek117
A nyelvtanulási szükségletek - a nyelvtanulási célok és a különböző nyelvi készségek kapcsolata120
A szóbeli érintkezéshez szükséges készségek121
Az írásbeli érintkezéshez szükséges készségek121
A nyelvi készségek tesztelése122
A nyelvi készségek tesztelését szolgáló feladatok124
Objektív technikájú tesztelés124
A kommunikatív tesztelés131
A nyelvi készségeket mérő, illetőleg értékelő kommunikatív feladatok áttekintése133
A beszédértést mérő feladatok133
Az íráskészséget mérő feladatok138
A beszédkészséget mérő feladatok139
A nyelvvizsga mint a nyelvtudás értékelése144
A beszédszituáció és a beszédtevékenység a nyelvvizsgán144
Az elmélet gyakorlata147
A nyelvtudás értékelésének, tesztelésének főbb történeti korszakai147
Az 1980-as évek vizsgarendje153
Egy lehetséges új nyelvvizsgamodell166
Egy lehetséges új nyelvvizsgamodell alapelvei és követelményrendszere168
Általános elemek és elvek168
Az elképzelt vizsgarendszer két változata172
I. változat172
II. változat175
Összefoglalás: alap-, közép-, haladó- és felsőfokú vizsga176
A négy alapkészség négy fokra kidolgozott célrendszere a nyelvvizsgamodellben177
Beszédkészség177
Beszédértés179
Íráskészség180
Olvasott szöveg értése181
A javasolt új vizsgarend javasolt feladatai183
Az alapfokú vizsga javasolt feladatai183
A beszédkészség vizsgálata184
A beszédértés vizsgálata184
Az íráskészség vizsgálata185
Az olvasott szöveg értésének vizsgálata185
A középfokú vizsga feladatai186
A beszédkészség vizsgálata186
A beszédértés vizsgálata187
Az íráskészség vizsgálata188
Az olvasott szöveg értésének vizsgálata188
A haladófokú vizsga javasolt feladatai189
A beszédkészség vizsgálata189
A beszédértés vizsgálata190
Az íráskészség vizsgálata191
A felsőfokú vizsga javasolt feladatai192
A beszédkészség vizsgálata192
A beszédértés vizsgálata194
Az íráskészség vizsgálata194
Az olvasott szöveg értésének vizsgálata194
A javasolt feladatok kiválasztását, illetőleg alkalmazását irányító elvek és megfontolások195
Mi lehet az oka annak, hogy némely vizsgázót nehéz, olykor szinte lehetetlen beszédre késztetni?196
Végkövetkeztetés201
Az új vizsgáztatási formákkal kapcsolatos állandó, nem közvetlenül vizsgáztatási feladatok201
A tervezett nyelvvizsgareform: az 1990-es évek nyelvvizsgája202
Az 1980-as évek és az 1990-es évek tervezett vizsgarendszerének összehasonlítása204
Függelék211
Bibliográfia215

Dr. Szentiványi Ágnes

Dr. Szentiványi Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szentiványi Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga

A borító enyhén kopott, töredezett. A lapélek elszíneződtek. A borító, a lapélek és néhány lap foltos.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
12 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
1.640 Ft
1.140 ,-Ft 30
17 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga A nyelvvizsga: a vizsgázó, a vizsgáztató, a vizsga

A borító és néhány lap nedvességtől foltos.

Állapot:
1.640 ,-Ft
25 pont kapható
Kosárba