1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nyelvtani teljesítmények összehasonlító vizsgálata az általános iskola II-IV. osztályaiban

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 76 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Megjelent 300 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen kiadvány egy többéves kutatómunka két egymásra épülő fejezetéből közöl vizsgálati eredményeket. Ez a kutatómunka a nyelvtan-helyesirás tanításának kezdő szakaszára az általános iskola II-IV.... Tovább

Előszó

Jelen kiadvány egy többéves kutatómunka két egymásra épülő fejezetéből közöl vizsgálati eredményeket. Ez a kutatómunka a nyelvtan-helyesirás tanításának kezdő szakaszára az általános iskola II-IV. osztályára irányult. Célja annak a közismert jelenségnek mélyebb vizsgálata volt amelyet gyakorló nevelők és felügyelők igy szoktak kifejezni: "A tanulók nyelvtani elméleti tudása általában megfelelőt de helyesírásuk nagyon lassan fejlődik." - "A tanulók tudják a helyesirási szabályokat mégis vétenek ellenük irás közben. Ezek a megállapítások azt fejezik ki hogy - bár a felszabadulás óta az általános iskolában magas óraszámban tanitunk nyelvtant - a tanitás gyakorlati célkitűzéseinek megvalósítása területén eddig nem tudtunk országosan kielégítő mértékben előrelépni.
Miért nem eléggé hatékony általános iskolai helyesirástanitásunk? Hogyan lehetne eredményesebbé tenni? Ezekre a kérdésekre kerestük a feleletet többféle kutatási módszeralkalmazása útján. Megvizsgáltuk a nyelvtan-helyesírás tanítás történeti formáit. Közéi száz óra jegyzőkönyvet vettünk fel az ország különböző iskoláiban és ezek alapján elemeztük az alsó osztályokban folyó nyelvtantanítás folyamatát. Az óralátogatások tapasztalatait helyi ankéteken egybevetettük gyakorló nevelők és felügyelők tapasztalataival. A tanulók tudásának vizsgálatában azonban nem elégedtünk meg csupán a nyelvtanórákon szerzett megfigyelésekkel. Vissza

Tartalom

Előszó 3
I. A tanulói teljesitményformák állapota
és egymáshoz való viszonya a nyelvtan-helyesirás körében az általános iskola II-IV. osztályában 6
II. Az egész éves II. osztályos kisérleti nyelvtan-helyesirás tanitás tapasztalatai a teljesitményfelmérések tükrében 38
III. Az uj nyelvtan-helyesirás tanitási koncepció főbb vonásai 57
Függelék
Az 1958-59. évi felmérések feladatanyaga 65
Az 1960-61. kisérleti év felmérő dolgozatainak feladatanyaga 70

Tihanyi Andor

Tihanyi Andor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tihanyi Andor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nyelvtani teljesítmények összehasonlító vizsgálata az általános iskola II-IV. osztályaiban A nyelvtani teljesítmények összehasonlító vizsgálata az általános iskola II-IV. osztályaiban A nyelvtani teljesítmények összehasonlító vizsgálata az általános iskola II-IV. osztályaiban

A borító enyhén elszíneződött.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba