Előszó | 5 |
A női testnevelés és sport történeti áttekintése | 9 |
A magyar testnevelés és sport kialakulása | 14 |
A nők sportjának sportegészségügyi kérdései | 19 |
A nő anatómiai felépítése és szervezetének élettani működése | 19 |
A fiatal lány sportja | 23 |
A menstruáció és a sport kölcsönhatása | 29 |
A menstruáció élettana | 29 |
Edzhet-e, versenyezhet-e a sportoló nő menstruáció idején? | 34 |
Megváltoztathatjuk-e a sportoló nő menstruációs időpontját, ha az egybeesik a verseny napjával? Nem minősül-e doppingnak a menstruáció eltolása vagy korábbi időpontra helyezése? | 35 |
Edzhet-e, versenyezhet-e a sportoló nő terhessége idején? | 37 |
A sportoló nők szülése | 39 |
Mikor kezdhet el sportolni a sportoló nő szülés után? | 42 |
Javul-e szülés után a sportteljesítmény? | 43 |
Igaz-e, hogy a sport elvonja a sportoló nőt az anyai hivatás gyakorlásától? | 43 |
A változás korában levő nők sportja | 44 |
Az alkat szerepe a női sportban | 44 |
Leptozom típus | 45 |
Atletozom típus | 45 |
Piknozom típus | 45 |
Sportsérülések, sportártalmak (túlerőltetés okozta károsodások) | 47 |
Hirtelen rosszullét és összeesés sportolás közben vagy után | 52 |
A sportsérülések és -ártalmak kezelése | 55 |
Elsősegélynyújtás a sportpályán | 55 |
Sportsérülések és sportártalmak megelőzése | 56 |
Betegségek megelőzése | 58 |
Összefoglalás | 58 |
Irodalom | 59 |
Az eredmények kialakulásának legfőbb összetevői | 61 |
Képességek és készségek | 61 |
A testnevelés és sport nevelő hatása | 65 |
A testnevelés és sport szellemi hatásai | 65 |
Alapvető testi képességek | 66 |
Az izomerő | 67 |
A gyorsaság | 71 |
Az állóképesség | 75 |
A mozgásügyesség | 77 |
A női sportolók edzéstervezetének szempontjai és feltételei | 83 |
Edző, szakvezető | 85 |
Az edző, a szakvezető szakmai felkészültsége | 85 |
Az edző, a szakvezető és a sportoló kapcsolata | 85 |
A gyakorlati felkészítési munka főbb szempontjai | 88 |
Specializálódás, szakosítás | 89 |
A specializálódás elvi szempontjai | 91 |
A versenyzésről | 92 |
Az iskolai testnevelés jelentősége | 95 |
Az iskolai testnevelés kérdései | 95 |
A tantervi anyag vizsgálata | 96 |
Atlétika | 105 |
Az atlétikáról általában | 105 |
A női atlétika kialakulása | 106 |
A női atlétikai versenyszámok | 107 |
A különböző korosztályú lányok atlétikai foglalkoztatása | 107 |
A nők atlétikai edzésének fontosabb szempontjai | 114 |
A négyszakaszos edzésrendszerről | 114 |
A sokoldalú foglalkoztatásról | 115 |
A nők atlétikai oktatásának főbb szempontjai | 116 |
Az ugrásokról általában | 118 |
Az ugrások hatása a szervezetre | 118 |
A serdülőkor fejlődési sajátosságai és az ugrások | 120 |
A rávezető gyakorlatok szerepe az ugrások oktatásában | 120 |
A magasugrás oktatása | 121 |
A távolugrás oktatása | 123 |
Sportszerű játékok | 125 |
Előképzés | 126 |
Kiválasztás | 127 |
A kézi- és kosárlabdázás alapvető labda nélküli mozgásanyaga | 127 |
Alapállás | 127 |
Rajtolások | 128 |
Sajátos futómozgás, megállások | 128 |
Felugrások | 129 |
Tempófelugrások | 130 |
Sajátos, speciális mozgásmódok | 130 |
A kézilabdázás | 131 |
Dobások | 131 |
Átadások | 134 |
Taktika a kézilabdázásban | 134 |
Védekezés a kézilabdázásban | 135 |
Támadás a kézilabdázásban | 135 |
A kosárlabdázás | 142 |
Technika | 142 |
Védekezés a kosárlabdázásban | 143 |
Melyek a csapatvédekezés oktatásának szempontjai? | 144 |
Támadás a kosárlabdázásban | 145 |
Csapat-támadórendszerek | 149 |
A kosárlabdázás oktatása | 152 |
Torna | 153 |
Kiválasztás a versenysportra | 153 |
A torna mint versenysport | 154 |
Ugrás | 154 |
Műszabadgyakorlat | 155 |
Felemáskorlát-gyakorlat | 155 |
Gerendagyakorlat | 156 |
A versenytorna anyagának fejlődése | 157 |
Felkészítés a versenytornára | 158 |
A helyes testtartás kialakítása | 158 |
A támaszugrások oktatásának kérdése | 161 |
A kezdők felkészítése | 161 |
A haladók felkészítése | 166 |
A képzett tornásznők felkészítése | 168 |
A segítségadás kérdése | 170 |
Az edzésről | 170 |
A klasszisversenyzők megterhelése | 173 |
A versenygyakorlatok elsajátításának módszere | 174 |
Művészi torna | 175 |
Úszás | 179 |
Az úszásoktatás alapvető követelményei | 179 |
A tanítás menete | 180 |
Kiválasztás | 181 |
Korai szakosítás | 184 |
A foglalkoztatás általános formája | 186 |
A fiatalok versenyedzése | 187 |
Felnőtt versenyzők edzése | 190 |
A víz és a női szervezet | 191 |
A tömegesítés problémái | 192 |
Irodalom | 194 |