1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban

Az Országos Pedagógiai Intézet kiadványa

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím: Felnőttnevelési közlemények
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-5226-7
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52587/III.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kiadványunk a dolgozók iskoláiban folyó nevelőmunka korszerűsítéséhez a neveléselméleti és gyakorlati ismeretek elemzésével és a reformtantervek néhány nevelési koncepciójának bemutatásával kíván... Tovább

Előszó

Kiadványunk a dolgozók iskoláiban folyó nevelőmunka korszerűsítéséhez a neveléselméleti és gyakorlati ismeretek elemzésével és a reformtantervek néhány nevelési koncepciójának bemutatásával kíván segítsége nyújtani.
A szerzők tanulmányaikkal előkészítik a tantervi reform irányelveiben megfogalmazott nevelési feladatok helyes értelmezését és az iskolatípus új cél- és feladatrendszerének megismerését, amely szerint:
„A dolgozók iskolái nevelőintézmények, céljuk a szocialista személyiség ki- és továbbfejlesztése, a dolgozó fiatalok és felnőttek társadalmi-, politikai cselekvőképességének és tudatosságának kibontakoztatása, a változó társadalmi és technikai körülményekhez, közöttük a szabad idő relatív növeléséhez igazodó életvitel segítése."
A tanulmányok rámutatnak a nevelőmunka megújhodásának szükségességére, és javaslatokat tesznek a nevelőiskola felé vezető út keresésére. A szerzők foglalkoznak a neveléselmélet néhány kiemelt témakörével, nevezetesen az oktatás folyamatában végbemenő nevelés korszerűsítésével, a reformtananyag struktúrájával és organizmusával, a közösségi nevelés és a tanulói önkormányzat összefüggéseivel;
- fejtegetik az önművelésre nevelés lehetőségeit és módjait, az irányítás nélküli önművelés formáit;
- ismertetik a dolgozók általános iskoláiba bevezetett „közművelődési programok" szerepét, jelentőségét, a művelődési szokások tanórai és tanórán kívüli színtereit, alapozásának módjait;
- kifejtik a dolgozók középiskoláiba 1981-től bevezetésre kerülő osztályfőnöki órák célját, feladatát, témaköreit, és kiterjesztik az "időszerű kérdések" elnevezésű óra tervezésére, szervezésére, tevékenységformáinak kialakítására;
- szólnak a felnőttnevelésben megvalósítható tanulói aktivizálás lehetőségeiről és módszereiről. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Csorna Gyula:
A nevelés folyamatai a dolgozók iskolájában (Neveléselméleti
vázlat) 7
Függelék 33
Dr. Bellér Béla:
Az önművelésre való nevelés lehetőségei és módszerei a dolgozók
iskoláiban 40
Nanszákné dr. Cserfalvi Ilona:
A felnőtt tanulók aktivitásra nevelésének módszerei 95
Kakucsi Géza:
A dolgozók általános iskoláiban bevezetett közművelődési
programok szerepe a felnőttek nevelésében 113
Kisváradi Éva:
Az osztályfőnöki nevelőmunka és a tanulók tevékenységformáinak irányítása a dolgozók középiskoláiban 147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban

Könyvtári könyv volt. A borító töredezett, a lapok nedvességtől foltosak.

Állapot: Közepes
2.340 Ft
930 ,-Ft 60
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban A nevelőmunka lehetőségei az iskolarendszerű felnőttoktatásban

A gerincen bejegyzés látható.

Állapot:
2.340 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba