kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 151 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi száma: J 2-1210. |
A nevelési folyamat általános kérdései | |
A nevelés fogalma, sajátosságai | 11 |
A fogalom meghatározásának nehézségei és lehetőségei | 11 |
A nevelés sajátosságai | 14 |
A nevelés feladatainak rendszerezése | 20 |
Az ember, egyén, személyiség a nevelés folyamatában | 28 |
A nevelési folyamat belső feltételei | 30 |
A szükségletek pedagógiai problémái | 30 |
Beállítódás, készenlét a cselekvésre, beállítottság, attitűd, tettrekészség | 32 |
Az érdeklődés pedagógiai kérdései | 33 |
Motiváció, motívumok | 34 |
A nevelés feladatrendszere | |
A valóság megismerése a nevelési folyamatban | 36 |
A megismerés helye, szerepe az emberi viszonyrendszerben | 36 |
A megismerés ismeretelméleti és logikai problémái | 37 |
Ismeretelmélet és pedagógia | 37 |
Logika és pedagógia | 38 |
Megismerés és pszichológia | 39 |
A megértés | 40 |
Az elsajátítás | 40 |
Megismerési folyamatok az iskolában | 41 |
A didaktika fogalma | 41 |
A didaktikai alapfogalmak rendszere | 42 |
A megismerési folyamat kibernetikai tulajdonságai | 47 |
A megismerési folyamat ellenőrzése és megismerése | 49 |
A didaktikai, megismerési folyamat struktúrája | 51 |
Nevelési lehetőségek a megismerési folyamatokban | 54 |
A világnézet alakítása a megismerés folyamatában | 54 |
A képességek fejlesztése | 56 |
A valóság átalakításának pedagógiai kérdései | 58 |
A nevelési folyamat és a termelés | 59 |
A politechnikai nevelés problémái | 60 |
A társadalom átalakítása és a nevelési folyamat (felkészítés a közéletiségre) | 63 |
Az érintkezés tevékenység- és viszonyrendszerének pedagógiai problémái | 64 |
Az érintkezés fogalma | 64 |
Az anyanyelvi nevelés problémái | 64 |
Az érintkezés szabályozói: a jog és az erkölcs | 68 |
Az értékelő viszonyrendszer pedagógiai problémái. Az esztétikai nevelés | 73 |
Az értékelés helye, szerepe az emberi tevékenységrendszerben | 73 |
Az ízlés problémája | 74 |
Az esztétikai nevelés kérdései | 75 |
A nevelési folyamat eszközei | |
A tartalom, mint a nevelés egyik legfontosabb eszköze | 80 |
A tartalom fogalma | 80 |
A tartalom korszerűsítésének elvi problémái | 83 |
A tananyag kiválasztásának és elrendezésének elvi szempontjai | 85 |
A tartalom megjelenési formái | 89 |
A nevelőhatás mint a nevelés eszköze | 92 |
A követelmény helye a nevelés eszközrendszerében | 95 |
A követelmény fogalma | 96 |
A követelmények csoportosítása | 96 |
A taxonómia fogalma | 97 |
A módszer és technológia | 100 |
A módszer fogalma | 100 |
A módszerek osztályozása | 101 |
Oktatástechnika - oktatástechnológia | 113 |
A nevelési folyamat szervezeti formái | |
A megismerési folyamatok szervezeti formái | 118 |
A tantárgyrendszer | 119 |
Az osztályrendszer | 120 |
A tanítási óra | 123 |
Az iskola, mint a nevelés klasszikus szervezeti formája | 127 |
Osztályon és iskolán kívüli szervezeti formák | 131 |
Tanulószoba, napközi otthon | 131 |
Korrepetálás | 131 |
Szakkör | 131 |
Az otthoni munka | 132 |
Tanulmányi kirándulás, üzemlátogatás | 132 |
Klubok | 132 |
Az ifjúsági szervezetek nevelőmunkája | 133 |
A nevelés szubjektív tényezői | |
A pedagógus, mint a nevelési folyamat egyik legfőbb tényezője | 137 |
A család és nevelés | 142 |
A családi nevelés | 143 |
A családi életre nevelés | 145 |
A közösségek szerepe a nevelésben | 147 |
A gyermek a nevelés folyamatában. Az önnevelés | 149 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.