1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 273 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-5388-0
Megjegyzés: Első kiadás. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Társadalmunkban az emberek pszichikumának és sokoldalúan fejlett személyiségének tömeges méretű formálása kitüntetett helyet foglal el. A meggyorsult társadalmi-gazdasági változások megkövetelik,... Tovább

Előszó

Társadalmunkban az emberek pszichikumának és sokoldalúan fejlett személyiségének tömeges méretű formálása kitüntetett helyet foglal el. A meggyorsult társadalmi-gazdasági változások megkövetelik, hogy széles tömegek váljanak képessé életük során szinte folyamatosan új munkamódszerek, új foglalkozásokhoz szükséges ismeretek elsajátítására. Ennek egyik legfontosabb feltétele a széles körű általános képzés. Ezért az iskolarendszer egyik legfontosabb feladata az ifjúság kifogástalan felkészítése a jelenkor és a jövő perspektívájának figyelembevételével az önálló életre; arra, hogy képessé váljék a saját természete és a civilizatórikus változások közötti ellentmondások feldolgozására.
Az emberek széles rétegeinek egyre fokozódó érdekeltté tétele a társadalmi történésekben olyan feladatként értelmezhető országunk társadalmi-gazdasági fejlődésében, amelyben az iskola nevelési hatásának fokozása jelentősen hozzájárulhat a jelenben tanuló, de jövőben cselekvő generáció általános alkotóerejének biztosításához. Vissza

Fülszöveg

A tájékozódni kívánó pedagógus aligha talál ma olyan szakkönyvet, mely direkt, egyenes választ, netán megoldást adhatna aktuális iskolai problémáira. A kutatók ma már komplex kérdések egy-egy szálát dedukálják tanulmányaikban, illetve kísérleti osztályaiknak néhány tulajdonságát, mutatóját dolgozzák fel, demonstrálják. Ezek az eredmények önmagukban olykor keveset mondanak. Ám jól kiválasztva, egymást követően, mint e kötet 15 tanulmánya is, már hozzásegítenek a jól dimenzionált látáshoz. A neveléslélektani tények, helyzetek, okok, melyek az eredmény vagy a kudarc létrehozásában felelősek, sohasem rögzíthetők statikus koordinátákkal, csak folytonos, dinamikus hálózatban írhatók le. Ezeknek az összefüggéseknek keresését, kifejezését végzik a kötet szerzői. Köztük kellemes meglepetéssel fedezhetünk fel cseh kutatókat is. Az elméletileg képzett és a gyakorlatban is alkotóan működő pedagógusok, pszichológusok számára ajánljuk e munkát.

Tartalom

Előszó 7
I. A kognitív fejlődés és az iskolai eredményesség
Zdenek Helus: A tanulói személyiség fejlesztésének lehetőségei az oktatásban 11
Kozéki Béla-Noel Entwistle: Tanulási orientációk az iskolában 28
Kürti Jarmila: A kognitív fejlődés és az iskolai tanulás 43
Kürti Jarmila-Hana Krykorková: A kognitív stílusok összefüggése az iskolai tanulás eredményességével 60
Václav Kulic: A tanulási tevékenység néhány individuális-tipológiai jellemzője, valamint ezek időbeli és interszituációs stabilitása 76
II. Az iskolai motiváció és a tanulás
Kozéki Béla: Az iskolai motiváció 95
Vladimír Hrabal: A tanulási tevékenység motivációjának elemzése 124
Isabella Pavelková: Perspektivikus orientáció és az iskolai teljesítmény 142
Gefferth Éva: A tanulás eredményességét befolyásoló tényezők vizsgálata 152
Vladimír Hrabal-Jaroslav Mares: A relatív sikertelenség néhány metodológiai kérdése 165
III. A személyiség fejlesztése és a közösség alakítása
Dancs István: Személyiségfejlődés és -fejlesztés a munkára nevelésben 175
Járó Katalin: Az osztályfőnöki munkáról mikroszociológiai megközelítésben 192
Királyné Dévai Margit: Az ideális én néhány jellemzőjének vizsgálata nem családi környezetben élő 10-14 éves gyermekeknél 212
Herskovits Mária: Tanítójelöltek személyiségjellemzői 220
Járó Katalin-Ormai Vera: A pedagógus irányítási stílusa és a beilleszkedési nehézségek 233
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései

Könyvtári könyv volt. A borító élei enyhén foltosak.

Állapot: Közepes
2.740 Ft
1.090 ,-Ft 60
16 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései

A címlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
2.740 Ft
1.370 ,-Ft 50
21 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései

Könyvtári könyv volt. A borító foltos, néhány oldalon jelölések találhatóak.

Állapot: Közepes
2.740 Ft
2.190 ,-Ft 20
33 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A neveléslélektani kutatások aktuális kérdései
Állapot:
2.740 ,-Ft
41 pont kapható
Kosárba