kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közoktatásügyi Kiadóvállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 676 oldal |
Sorozatcím: | Szocialista nevelés könyvtára |
Kötetszám: | 33 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Általános neveléstörténet | |
Bevezetés | 3 |
Az ókori nevelés | |
A nevelés az őstársadalomban és az ókori Kelet országaiban | 10 |
Nevelés az ókori Görögországban | 15 |
A spártai nevelés | 15 |
Az athéni nevelés | 17 |
Görög filozófusok a nevelésről | 23 |
Művelődés és iskola a hellénizmus korában | 38 |
Nevelés az ókori Rómában | 41 |
A középkori nevelés | |
Nevelés és képzés a renaissance előtti időkben | 50 |
Nevelés a renaissance korában | 63 |
Komensky (Comenius) pedagógiai rendszere | 81 |
Az újior pedagógiája (A XVII. századi angol forradalomtól a XVIII. századi francia polgári forradalomig) | |
John Locke pedagógiai rendszere | 104 |
Az iskola fejlődése s XVII-XVIII. században | 115 |
A francia materialista bölcselők pedagógiai nézetei | 124 |
Rousseau pedagógiai rendszere | 132 |
Az újkor pedagógiája (A XVIII. századi francia polgári forradalomtól az 1871-es Párisi Kommünig) | |
A nevelés és művelődés kérdései a francia polgári forradalom korában | 151 |
Pestalozzi pedagógiai rendszere | 161 |
Frőbel pedagógiai elmélete | 180 |
Diesterweg pedagógiai rendszere | 189 |
Az iskola a XVIII. század végén és a XIX. század elején (1871-ig) | 196 |
Herbart pedagógiai rendszere | 209 |
Spencer pedagógiai nézetei | 226 |
Az utópista szocialisták pedagógiai gondolatai a XIX. század elején | |
Az utópista szocializmus jellemzése | 234 |
Owen pedagógiai nézetei és gyakorlati pedagógiai tevékenysége | 236 |
Marx és Engels tanítása a nevelésről | 242 |
Az újkori nevelés (Az 1871-es Párisi Kommüntől 1918. végéig) | |
A Párisi Kommün felvilágosító politikája | 265 |
Az iskola a főbb tőkés országokban a XIX. század hetvenes éveitől 1918-ig | 269 |
A francia iskolarendszer | 269 |
Az angol iskolarendszer | 279 |
Az iskola az Amerikai Egyesült Államokban | 284 |
A némes iskolarendszer | |
A polgári pedagógia a XIX. század végén, a XX. század elején | 291 |
A pedagógia az első világháború és a Nagy Szocialista Forradalom győzelme után | |
Az iskola a főbb kapitalista országokban az első világháború után | 306 |
A szovjet pedagógia jelentősége és a szovjet iskola tapasztalata | 320 |
A Szovjetunió pedagógiájának története | |
Az orosz haladó pedagógia jellemző vonásai | 325 |
Nevelés és művelődés a Szovjetunió népeinél a legrégibb időktől a XVIII. századig | |
Nevelés és iskolázás a Kievi Államban a X-XIII. században | 327 |
Nevelés és oktatás a Moszkvai Államban a XIV. századtól a XVI. század második feléig | 333 |
Ukrajna, Belorrusszia és Litvánia iskolája a XV-XVII. században. A Moszkvai Állam iskolái a XVII. század második felében | 340 |
Oroszország művelődése a XVIII. században és a XIX. század első felében | |
Nagy Péter kulturális reformjai | 354 |
Oroszország kultúrája a XVIII. század második felében | 363 |
A közoktatásügy a XIX. század első felében | 380 |
A XIX. századi orosz forradalmi demokrácia pedagógiájának megalapozói. Az I. Gercen és V. G. Belinszkij | 401 |
A XIX. század második felének pedagógiája | |
A hatvanas évek pedagógiai mozgalmai és iskolai reformjai | 413 |
N. I. Pirogov | 424 |
K. D. Usinszkij | 435 |
L. N. Tolsztoj | 458 |
A XIX. század hatvanas évei forradalmi demokráciájának pedagógiája: N. G. Csernisevszkij és N. A. Dobroljubov | 467 |
D. I. Piszarev | 487 |
Az iskola és a pedagógia a XIX. század végén és a XX. század elején, az 1905. évi forradalomig | 496 |
P. F. Leszgaft | 524 |
A népművelés kérdései Lenin műveiben, valamint a kilencvenes évek végének és a kilencszázas évek elejének bolsevik sajtójában | 528 |
A népművelés a XX. század elején | |
A népművelés az első orosz forradalom idején | 534 |
A népművelés és a pedagógia Oroszországban az 1905. évi forradalom és a februári forradalom közötti időben (1908-1916) | 544 |
A népművelés kérdései a februári forradalom idején | 571 |
A szovjet pedagógia elmélete és gyakorlata | |
Lenin és Sztálin tanítása a nevelésről | 579 |
A legjelentősebb szovjet pedagógusok: N. K. Krupszkaja, A. Sz. Makarenko | 594 |
A szovjet iskola fejlődésének főbb állomásai | 610 |
Névmutató | 657 |
Tárgymutató | 663 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.