kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 612 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 2., változatlan kiadás. 11 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: J11-1152, J11-1152/a. |
I. kötet | |
Kästner: A pszichológia tanulásához ajánljuk | 9 |
Bevezető | |
Rogers C.: Hatalom vagy személyek: két nevelési irányzat | 13 |
Mit nyújthat a pszichológia a pedagógusnak | 27 |
Klein Sándor: Mit várhat a pedagógus a pszichológiától? | 30 |
Buda Béla: Az iskolapszichológiáról és az iskolapszichológus tevékenységéről | 41 |
Hoffmann Gertrúd: A pszichológus együttműködése a pedagógussal az iskolai munkát magatartásával zavaró gyermek kapcsán | 57 |
Ginott H.: A pszichológus segítségére szoruló gyerekek | 70 |
Horváth György: Pszichológia és emberismeret | 81 |
Pataki Ferenc: A pszichológia a nevelésben | 85 |
A tanuló | |
Kästner E.: Beszéd az első osztályosokhoz a tanév kezdete alkalmából (részlet) | 94 |
Kabainé Huszka Antónia: A konformizmus kora, avagy iskolába megy a gyerek | 97 |
Kerékgyártó Imre: Nevelésünk alanya és tárgya | 113 |
Galicza János: A serdülő és a tanár | 124 |
A tanár | |
Klein Sándor: A tanár mint a tanulók személyiségfejlődésének serkentője | 132 |
White R. - Lippit R.: A vezető viselkedése és a tagság reakciója háromféle "társadalmi klímában" | 137 |
Snyders G.: A három gyerekcsoport és a három vezető (Lewin, Lippit és White kísérletei) | 165 |
Adelson J.: A tanár mint modell | 176 |
Skinner B. F.: Miért nem eredményes a pedagógusok munkája? | 189 |
Rogers C.: Facilitárorrá válni | 205 |
Fejlődés fejlesztés | |
Salamon Jenő: A pszichikum fejlődésének alaptörvényei | 219 |
Piaget J.: A gyermek fejlődése | 228 |
Mille de R.: A képzelet fejlesztése | 250 |
Buda Béla: Egyéni különbségek a személyiség fejlődésében | 269 |
Klein Sándor - Farkas Katalin: Pedagógusok a tehetségfejlesztés szolgálatában | 282 |
Meinhardt J.: Az érési szakasz krízise | 296 |
II. kötet | |
Tanulás és gondolkodás | |
J. S. Bruner: A tanulás vágya | 5 |
B. F. Skinner: A gondolkodás tanítása | 18 |
Kardos Lajos: A tanulás pszichológiai problémái | 41 |
Klein Sándor: A kerativitás pszichológiája | 58 |
Ranschburg Jenő: A szociális tanulás | 76 |
Kommunikáció és hatás | |
Hunyady György: A kommunikáció pszichológiája | 91 |
E. T. Hall: Távolságok az emberek között | 104 |
Csepeli György: A véleményváltoztatás, a meggyőzés, a rábeszélés, a befolyásolás | 117 |
Montágh Imre: Nemcsak szóból ért az ember | 126 |
H. Ginott: Kongruens kommunikáció | 151 |
Th. Gordon: Amit a tanár tehet, ha a diákok viselkedése gondot okoz neki | 172 |
Eszmények és értékek | |
C. Rogers: Ilyen vagyon | 197 |
Zirinszky László: Eszmények | 208 |
Pataki Ferenc: Az értékorientáció kérései a 10-18 éves korban | 216 |
Gáspárné Zauner Éva: Ifjúkorúak értékválasztásai | 238 |
Váriné Szilágyi Ibolya: Értékrendszerek, értékek megismerhetősége napjainkban | 244 |
A család és hiánya | |
Ranschburg Jenő: Anya-gyermek kapcsolat | 257 |
Mérei Ferenc - V. Binét Ágnes: Gyerek anyag nélkül. A szeretetkapcsolat hiánya | 272 |
F. Várkonyi Zsuzsa: Félelmek, haragok, remények. A szülők megnyerése | 281 |
Lénárd Ferenc: Család és iskola | 286 |
Ritoók Pálné: Pályaválasztási problémák az iskolában | 290 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.