kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest-Moszkva |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 168 oldal |
Sorozatcím: | Magyar Pedagógiai Társaság Neveléselméleti Szakosztályának és az Orosz Szocialista Föderatív Köztársaság Pedagógiai Társaságának sorozata |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Az olvasóhoz | 5 |
A tudományos információ gyűjtésének és feldolgozásának módszerei | 9 |
Kísérlet a pedagógiai kutatási módszerek definiálására és felosztására | 13 |
A közösség pedagógiájának metodológiai aspektusai | 23 |
A neveltségi szint meghatározásának módszertani elveiről | 29 |
A pedagógiai kutatások néhány kérdése | 43 |
Komplex diagnosztikai módszerek alkalmazása a kisiskolások erkölcsi fejlődésének vizsgálatánál | 49 |
A tanulók erkölcsi fejlődésének standardizált jellemzése | 52 |
A neveltségi szint vizsgálata a gyermeki-közösségi tevékenység folyamatában | 56 |
A család mint a serdülők erkölcsi fejlődésének tényezője | 63 |
A családi környezet hatásának néhány vizsgálati módszeréről és eredményeiről | 66 |
Kérdőívek alkalmazása a konkrét pedagógiai kutatásokban | 73 |
A televízió nevelőhatásának vizsgálatáról | 77 |
A gyermeki környezet aktív megfigyelése mint a kutatás módszere | 81 |
A pedagógiai szituáció felhasználása a nevelési jellegű vizsgálatokban | 84 |
Hogyan érzékelik az "újoncok" a közösség szellemi atmoszféráját | 89 |
A "rejtett kamerák" stratégiája a pedagógiai kutatásokban | 93 |
Serdülők vizsgálata a "színpadi önkifejezés" szituációjában | 96 |
Illusztráció és szöveg kapcsolatának vizsgálata az olvasókönyvekben | 99 |
Modellálás a pedagógiai kutatásokban | 105 |
Egymást független jellemzések a közösségek és a személyiség vizsgálatában | 113 |
Kutatási módszer a tanulmányi munka közösségformáló hatásának vizsgálatához | 117 |
A közösségen belüli csoportosulások vizsgálata természetes kísérlet útján | 124 |
Az iskolai és kollégiumi tanulócsoportok társas szerkezetének vizsgálata | 127 |
Mennyiségi mérések a közösségen belüli viszonyok kutatásában | 132 |
A személyiség fejlődési folyamatának visszatükrözése információk gyűjtése során | 137 |
A rangsorbaállítás mint a nevelési eredményvizsgálat módszere | 147 |
Függelék | 153 |