kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 254 oldal |
Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-182-646-5 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52860/29. |
Pedagógia fogalmak kavalkádja | 5 |
Oktatás, nevelés, képzés | 6 |
Készség, jártasság, képesség | 9 |
A "belső" és a "külső" | 10 |
Az ismeretek és a nevelés, az ismeretek és a követelmények | 12 |
A manualitás és a munka értelmezése | 17 |
A munka és a játék | 20 |
A differenciálás | 24 |
A különbségek csökkentése | 34 |
Az életkori sajátosságok | 37 |
A segítés fogalmának félreértése | 39 |
A pedagógiai féligazságok | 44 |
A pedagógus munkaközösségek alapvető feladata | 48 |
A család szerepe | 50 |
A felelősség áthárítása | 52 |
A társadalom igénye | 55 |
A tanulás mint a nevelés elsőrangú terepe | 60 |
Mi is a tanulás? | 60 |
A tanulásra buzdítás módjai | 66 |
A pedagógus, a tanuló és a szülő | 68 |
Az intenzív tanítás-tanulás | 72 |
Egyes tanulási formák nevelő hatása | 87 |
Az idő értéke | 91 |
A teljesítmény ingadozása | 96 |
Az iskolai fegyelem | 99 |
Az értékelés nevelő hatása | 104 |
Az otthoni tanulás | 118 |
Az Anteusz-monda pedagógia tanulsága | 122 |
A pedagógus nevelő hatása | 127 |
Egy évezredes pedagógia hiba | 127 |
A nyitottság | 132 |
A személyiségfejlesztés főbb feltételei | 135 |
A tanulók érdeklődése | 140 |
Az igény-hierarchia. A motiválás | 143 |
A fejlesztés alapvető feltétele | 146 |
A pedagógiai jóslás | 150 |
Projekció és animizmus | 155 |
Az együttműködésről | 163 |
Az osztálylétszám és a túlkorosság | 166 |
A meggyőződés fontossága | 171 |
Bizalom, önállóság, szabadság | 175 |
A tanulói hibák csökkentéséről | 180 |
A tehetséges tanuló | 185 |
Hatékonyság és innováció | 190 |
A tanulók nevelhetősége | 198 |
Siker, sikertelenség és önállóság | 198 |
Az önálló beszéd nevelése | 201 |
Az olvasás nevelő hatása | 204 |
A gondolkodás mint a kognitív képességek felső foka | 215 |
Tevékenység és cselekvés | 231 |
A tanulási munka és az érzelmek | 235 |
Az eredménytelen és az eredményes nevelés | 237 |
Összefoglaló | 241 |
Summary | 243 |
Zusammenfassung | 246 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.