1.062.063

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés gyakorlata a nemzeti alaptanterv tükrében

Tanári kézikönyv a közös műveltségi területekhez

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 190 oldal
Sorozatcím: Nat-tan
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7315-59-4
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"NAT-TAN"?
Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejezi a sorozat célját: szakmai segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, működőképessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, "bevezetéséhez".
A hosszú éveken át zajló NAT-vita lezárult. Meggyőződésem azonban, hogy az igazi, ha úgy tetszik, a "gyakorlati" NAT-vita csak most kezdődik. A NAT jogi legitimációját követnie kell e gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült dokumentum, ameddig az iskolák életét valóságosan szabályozó iskolai pedagógiai programokban, helyi tantervekben nem kel életre. A NAT mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége, hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három óvoda milyen szakmai hátteret és... Tovább

Fülszöveg

"NAT-TAN"?
Sokáig ízlelgettük ezt a megnevezést, amelyet végül is e sorozat címéül választottunk. A döntésben nagy szerepet játszott, hogy pontosan kifejezi a sorozat célját: szakmai segítséget nyújtani a Nemzeti alaptanterv implementációjához, működőképessé tételéhez, avagy ahogy ezt régi beidegződéseinkre támaszkodva, de némileg félrevezetően mondogatjuk, "bevezetéséhez".
A hosszú éveken át zajló NAT-vita lezárult. Meggyőződésem azonban, hogy az igazi, ha úgy tetszik, a "gyakorlati" NAT-vita csak most kezdődik. A NAT jogi legitimációját követnie kell e gyakorlati legitimációnak. A NAT mindaddig csak jól vagy rosszul sikerült dokumentum, ameddig az iskolák életét valóságosan szabályozó iskolai pedagógiai programokban, helyi tantervekben nem kel életre. A NAT mellett elkötelezett szakma és az alaptantervvel szabályozni kívánó oktatási kormányzat igazi felelőssége, hogy a NAT kötelező alkalmazását megelőző, a felkészülésre szánt három óvoda milyen szakmai hátteret és szolgáltatást képes kínálni az iskoláknak.
E felelősségből az Országos Közoktatási Intézet új alapító oklevelének megfelelően vállalja a ráeső részt. Feladatunk kettős. Egyfelől biztosítanunk kell a NAT iskolai alkalmazásához elengedhetetlenül szükséges és az iskolák számára könnyen hozzáférhető tantervi kínálatot. Másfelől elő kell segítenünk a NAT működőképességét biztosító szakmai kompetenciák növelését, fejlődését. Ez utóbbi feladat megoldásához kívánunk hozzájárulni a NAT-TAN sorozatban megjelentetett kiadványainkkal is.
A NAT-TAN sorozat szerkesztésekor ezt a bizonyos szakmai kompetenciát igyekszünk tágan értelmezni. A sorozat a tantervelmélet, a nemzetközi összehasonlítás, az egyes műveltségi területek értelmezésének problémáit egyaránt a "nat-tan" részének tekinti. A sorozat központjába azonban mégis a "hogyan készíthetünk iskolai pedagógiai programot?', "hogyan válasszunk, illetve készítsünk helyi tantervet?', "melyek a kritériumai a NAT-konformitásnak?', "miben áll a szakértő feladata?' És ehhez hasonló, a gyakorlati alkalmazással összefüggő kérdésekre adható válaszokat, megoldásokat kívánjuk állítani. Válaszokat, megoldásokat, mert a sorozat szerkesztőjének is szakmai meggyőződése, hogy e kérdésekre nem csak egy, hanem minden esetben több eltérő és mégis egyaránt releváns válasz adható. Kérem a legszélesebb értelemben vett szakmát, támogasson bennünket, hogy a sorozat céljai megvalósulhassanak. Segítsen szakmai kritikával és szerzőként, az iskolák, az iskolafenntartók és használók felkészülését hatékonyan segítő kéziratokkal. A NAT csak akkor lehet sikeres, ha az egész szakma munkálkodik működőképessé tételén. A NAT "megtanulását" segítő "nat-tan" pedig akkor érheti el célját, ha a szakma átvitt és konkrét értelmében vett megírását saját feladatának tekinti. Vissza

Tartalom

1. fejezet: Értékorientált szocializáció
1.1. A NAT közös műveltségi területeinek szerepe a szocializáció folyamatában 8
1.2. Szerepek 15
1.3. Értékorientáció 18
2. fejezet: Az életkori jellemzők elemzése
2.1. A szocializáció és az életkori sajátosságok 28
2.2. A személyiség fejlődése, az egyes életszakaszok pszichológiai sajátosságai 32
2.3. A tanár szerepe a szocializáció folyamatában 47
3. fejezet: Környezetkultúra a nevelés központjában
3.1. Az alaptanterv a környezeti nevelésről 50
3.2. Globális környezet 51
3.3. Makrotársadalmi feladatok 55
3.4. Mikrotársadalmi feladatok 62
4. fejezet: A testi és a lelki egészségre nevelés
4.1. Az alaptanterv az egészség védelméről 74
4.2. Prevenció 75
4.3. Életmód és egészség 75
4.4. Egyéni és társadalmi felelősség 98
5. fejezet: A kommunikációfejlesztés színterei
5.1. Az alaptanterv a kommunikációról 105
5.2. Mi a kommunikáció? 108
5.3. A kommunikációfejlesztés színtere: a család 117
5.4. A tudatos kommunikációfejlesztés színterei: a nevelési-oktatási intézmények 123
5.5. A tömegkommunikáció 138
5.6. Személyközi kapcsolatok 146
6. fejezet: A pályaorientáció lehetőségei napjainkban és a jövőben
6.1. Az alaptanterv a pályaorientációról 160
6.2. A pályaválasztás kérdése 162
6.3. Pályaválasztás 169
Jegyzetek
Felhasznált 187

Vörös Béláné Mecseki Jolán

Vörös Béláné Mecseki Jolán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vörös Béláné Mecseki Jolán könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nevelés gyakorlata a nemzeti alaptanterv tükrében A nevelés gyakorlata a nemzeti alaptanterv tükrében

Könyvtári könyv volt, a gerinc enyhén elszíneződött.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
A nevelés gyakorlata a nemzeti alaptanterv tükrében A nevelés gyakorlata a nemzeti alaptanterv tükrében

A borító kissé elszíneződött.

Állapot:
1.840 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba