kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Dobrowsky és Franke |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 280 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Plüss könyvkötői kötésben. |
Bevezetés | |
A nevelés és a neveléstörténet fogalma. Irodalom | 3 |
Krisztus előtt. A nemzeti nevelés kora | |
A keleti népek nevelése | |
Sina és Japán iskolügye | 7 |
India, Persia és Egyiptom | 9 |
Az ókor classicus népei | |
Hellas. Az egyediség aestheticai nevelése | |
A görögök és a görög nevelés | 12 |
A spártaiak | 14 |
Athenae | 16 |
Sokrates | 18 |
Plato és Aristoteles. Összefoglalás | 19 |
Róma. Az egyediség gyakorlati nevelése | |
A rómaiak nevelésügye | 22 |
Római pädagogiai irók | 26 |
Az izraeliták | |
Izrael. Az egyediség vallásos családi nevelése | |
Az izraeliták nevelése | 27 |
A Krisztus előtti nevelés összefoglalása | 29 |
Krisztus után. A humanus nevelés kora | |
A keresztyénség s az első keresztyén iskolák | 31 |
A reformáczió előtt | |
A nevelés az egyház föltétlen hatalma alatt, s a fölszabadulási kisérletek | |
Az idegen népeknél | |
A keleti egyház nevelésügye | 34 |
Az arabok. Abubacer | 35 |
A nyugati egyház első tanintézetei | 36 |
Nagy Károly és Nagy Alfréd | 39 |
A nevelésnek az egyház hatalma alól való kiszabadítására irányzott kísérletek. A lovagrend, a polgárság és a tudósok | 41 |
Magyarországon | |
Átalános viszonyok | 45 |
Az oktatásügy átalában | 47 |
Az elemi és közép-iskolák. Egyetemek | 48 |
Városi iskolák. Zsidók, ismaeliták. Külföldi iskolázás | 52 |
Összefoglalás | 54 |
A reformáczió után | |
A reformáczió s a reformátorok mint paedagogok | 55 |
A szigorú egyházi nevelés s az ez által felköltött visszahatás | |
Az idegen népeknél | |
A reformáczió első gyümölcsei. Trotzendorf. Sturm. Neander | 59 |
A népiskola kezdete a prot. Németországban | 62 |
A kath. népiskola. Calasanza | 65 |
A jezsuiták s a kath. felsőbb iskolaügy | 67 |
Kath. realisticus és bölcseleti törekvések az elvont egyházi nevelés ellen. Ramus. Montaigne. Des Cartes | 68 |
Az angol prot. realisticus és bölcseleti törekvések az elvont egyházi nevelés elln. Bacon. Locke | 70 |
A német prot. realisticus és bölcseleti törekvések az elvont egyházi nevelés ellen. Ratich Farks. Comenius | 73 |
A kath. egyház kebelében keletkezett ellenzék az elvont egyházi nevelés ellen. A jansenisták. Fenelon | 78 |
A prot. egyház kebelében keletkezett ellenzék az elvont egyházi nevelés ellen. A pietisták. Francke. A puritánok. Milton | 80 |
Összefoglalás | 83 |
Magyarországon | |
A reformácziótól a szatmári békéig eső korszak általános jellemzése | 84 |
A reformáczió befolyása a hazai isk. ügyre s a reformátorok mint paedagogok | 86 |
A protestáns elemi iskolák | 89 |
A prot. közép- és felső iskolák | 92 |
A kath. iskolaügy története általában | 97 |
A kath. elemi iskolák | 98 |
A kath. gymnasiumok és akadémiák | 99 |
A kath. gymnasiumok és akadémiák szervezete | 101 |
A főúri nevelés és a külföldi iskolázás | 103 |
A magyar realisticus és bölcseleti visszahatás az elvont eghyázi nevelés ellen. Comenius nálunk. Keresztury Pál. Apáczai. Szőnyi Nagy István. Jászberényi. Ladivér Ilyés | 104 |
Összefoglalás | 111 |
Az elvont human nevelés a fölvilágosodás kroszakában | |
Az idegen népeknél | |
A realismus Angliában. De Foe | 112 |
A realismus Francziaországban. Rousseau | 113 |
A philantropinismus. Basedow. Salzman. Campe | 121 |
A katholikus és protestáns Németország elemi és polgári iskolái. Felbiger. Kindermann. Rochow | 125 |
Folytatás. Tanítóképezdék. Különféle oktatási módszerek. Tanítói állás | 129 |
A humanismus s a felsőbb iskolaügy | 132 |
Összefoglalás | 134 |
Magyarországon | |
A magyar közoktatásügy átalában | 135 |
Az elemi iskolai tanügy. A Ratio | 139 |
Folytatás. A protestánsok szervezetei | 142 |
A tanítóképzés | 146 |
A gymnasiumi s a felsőbb iskolai tanügy | 147 |
A nevelésügyi irodalom | 152 |
A tankönyvek és a tankönyvírók | 157 |
Összefoglalás | 164 |
A keresztyén human nevelés kora | |
A németeknél | |
Pestalozzi | 165 |
A német népiskola a XIX-ik században | 169 |
A közép és felsőbb iskolák | 176 |
Az újabb német paedagogok. Richter, Dursch és Palmer | 176 |
Herbart. Beneke | 177 |
Niemeyer. Schwarz. Seiler. Overberg. Dinter. Stephani s mások | 182 |
A Pestalozzi iskola. (Harnisch. Scholz. Lüben. Diesterweg. Gräfe. Schmidt K.) | 185 |
Különféle iskolák Németországon | 189 |
Összefoglalás | 192 |
A többi idegen népeknél | |
Az angol népoktatásügy. Bell és lancaster | 192 |
Franciaország tanügye | 197 |
Az északamerikai iskolázás | 199 |
Összefoglalás | 200 |
Magyarországon. A század első felében | |
A közoktatásügy átalában | 200 |
A népoktatási intézetek | 204 |
A közép és felső iskolák | 208 |
A magyar Pestalozziánusok | 211 |
Nevelési irodalmunk | 213 |
Folytatás. Nevelési iróink | 217 |
A jelenkorban | |
A népnevelés jelene Magyarországon | 223 |
Az 1868. 38. t. cz. s a népoktatási intézetek | 228 |
A népiskola tanítás módja és irodalma | 234 |
A közép és felső iskolák | 238 |
Az emberbaráti intézetek | 240 |
Kisdedóvó intézetek. Gyermekkertek | 244 |
Nevelési irodalmunk 1850-től napjainkig | 245 |
Gönczy Pál | 256 |
Nevelési iróink életrajzi adatai | 260 |
Oktatásügyünk statisztikája | 270 |
Összefoglalás | 273 |
A Krisztus utáni kor nevelés-történetének átnézete | 274 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.