1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nevelés elmélete és gyakorlata

Egyetemi-főiskolai tankönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 182 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-5438-2
Megjegyzés: Negyedik kiadás. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 42540.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A XX. század fordulója óta sokféle nevelési irányzat született, s nagyon különböző nevelési koncepciókat fogalmaztak meg. Ezek némelyike igen széles körben fejtett ki meghatározó hatást a nevelés gyakorlatára. Ma már nélkülözhetetlen a leendő vagy már gyakorló pedagógusok számára eligazítást nyújtani a nevelési irányzatok és a nevelés gyakorlatának sokféleségében. Ez az eligazítás természetesen nem merülhet ki az elméletek és a gyakorlati tények puszta leírásában. A megbízható tájékoztatáshoz a kritikai elemzés, az egyes megoldásmódok előnyös és kevésbé előnyös elemeinek bemutatása is hozzátartozik. Ez teszi lehetővé azt, hogy ki-ki saját vagy intézménye neveléselméleti koncepcióját és gyakorlatát optimális szinten alakíthassa ki vagy fejleszthesse tovább.
Könyvünk a legértékesebbnek bizonyult XX. századi neveléselméleti felismerések áttekintésével és egy általános neveléselméletté történő összegzésével kíván a korszerű gyakorlati nevelőmunkához segítséget nyújtani.

Tartalom

Bevezetés7
A nevelés szerepe a társadalom és az egyén életében - a nevelés értelmezése9
A nevelés mint értékközvetítő tevékenység11
Érték és nevelési érték11
A konstruktív életvezetés mint nevelési érték12
A konstruktív életvezetés megalapozása a nevelési folyamatban14
A konstruktív életvezetés megalapozása magatartásformálással14
A konstruktív magatartás- és tevékenységrepertoár jellemzői15
A konstruktív életvezetés személyiségbeli feltételei25
A neveléselmélet mint a konstruktív életvezetés megalapozásának tudománya35
A nevelés folyamata37
A nevelési folyamat mint tevékenységszervezési folyamat39
A tevékenység mint a nevelési folyamat alapja39
A tevékenység szabályozó tényezői és nevelési folyamatban - nevelési tényezők, nevelő hatások és nevelési módszerek42
A nevelési folyamat strukturális sajátosságai47
A nevelési folyamat szerkezete47
A nevelési célok megjelenése a nevelés folyamatában49
A konstruktív életvezetés személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatban55
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában57
A jellem mint erkölcsi és motivációs természetű személyiségkomponens57
A jellem tartalmi és strukturális sajátosságainak alakulása a nevelési folyamatban61
A jellem fejlődését meghatározó tényezők65
Az életkor, a biológiai érés szerepe a jellem fejlődésében65
Az értelmi tényezők szerepe a jellem fejlődésében66
A környezeti tényezők szerepe a jellem fejlődésében68
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban71
Az intellektuális-művelődési szükségletek kifejlesztésének feltételei73
Az esztétikai szükségletek kialakításának feltételrendszere77
Az egészséges életmód szükségleteinek megerősítését elősegítő feltételek80
A nevelés hatásrendszere és módszerei83
A közvetlen (direkt) nevelő hatások forrásai85
A közvetlen (direkt) nevelő hatások szerepe a nevelési folyamatban85
A felnőtt tekintélyi személyek nevelő hatásának sajátosságai87
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkciója és rendszere88
A közvetlen nevelési módszerek szerepe a nevelő hatások irányításában88
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkcionális rendszere89
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek90
A közvetlen nevelési módszerek alkalmazási szabályai91
A közvetett (indirekt) nevelő hatások forrásai104
A közvetett nevelési hatásrendszer szerepe a nevelési folyamatban104
A közösség tevékenységrendszere mint a közvetett nevelő hatások fő forrása107
A kortársi interakciók rendszere mint a közvetett nevelő hatások forrása111
A közvetett nevelési hatásrendszer irányításának elvei és módszerei114
A közösségi tevékenység nevelő hatású megszervezésének feltételei115
A kortársi interakciók irányításának feltételei121
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkciója és rendszere122
A közvetett nevelési módszerek szerepe a nevelő hatások irányításában122
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkcionális rendszere125
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek alkalmazási szabályai126
A nevelés elméletének és gyakorlatának fejlődési tendenciái a XX. században149
A nevelési koncepciók hatékonyságának mutatói152
A nevelési célok alakulása a XX. században153
Nevelési céltípusok154
A személyiségértelmezés változásai a XX. századi nevelési irányzatokban155
A nevelési folyamat értelmezésének XX. századi változatai158
Hatásszervezési alternatívák a XX. századi nevelés elméletében és gyakorlatában163
A nevelésmetodikai koncepciók fejlődése a XX. században165
A nevelés elméletének és gyakorlatának fejlődési perspektívái167
Jegyzetek169

Bábosik István

Bábosik István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bábosik István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem