kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Franklin Társulat Kiadása |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 157 oldal |
Sorozatcím: | Olcsó könyvtár |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 15 cm x 11 cm |
ISBN: | |
Állandó viszonyok | |
Az európai civilisatió két népcsoportja | 3 |
Az olaszok a latin népek között | |
A flamandok és hollandok a germán népek között | |
A flamand és holland művészet nemzeti jelleme | |
A faj | 4 |
A germán és latin fajok közti ellentétek | |
A test | |
Az ösztönök és állati képességek | |
A germán fajok hátrányai | |
A germán fajok előnyei | |
Alkalmatossága a munkára és szabad társulásra | |
Az igazság szüksége | |
A nemzet | 22 |
Az éghajlat és talaj befolyása | |
Németalföld physikai jelleme | |
A positiv szellem és higgadt jellem alakulása | |
A bölcseleti és irodalmi szellem határai | |
A hasznos mesterségek kora, tökéletessége | |
Gyakorlati találmányok | |
A külső, a szokások, az izlés | |
A művészet | 41 |
A festészet alárendeltsége a többi germán népeknél | |
Elégtelenségének oka Németországban és Angliában | |
A festészet kiválósága a Németalföldön | |
Fensőbbsége oka | |
Jellemvonásai | |
Mennyiben germán | |
Mennyiben nemzeti | |
A szinezés túlsúlya | |
E túlsúly oka | |
Velencze és Németalföld éghajlatának hasonlósága | |
Velencze és Németalföld éghajlatának különbözősége | |
Megfelelő hasonlóságok és különbözőségek a festőknél | |
Rubens és Rembrandt | |
Történelmi korszakok | |
Az első korszak | 56 |
Flandira a XIV. században | |
A jellemek erélye | |
A városok gazdasága | |
Az ascetikus és egyházi szellem elhanyatlása | |
Pompa és érzékiség | |
A burgundi udvar és lille-i ünnepek | |
A festőiség szüksége | |
Flandria és itália hasonlóságai és különbözőségei | |
A vallásos és mystikus érzés megőrzése Flandriában | |
A művészet és kor közötti egybehangzás | |
A jelen élet és keresztyéni hit magasztalása | |
A typusok, a relief, a tájkép, a jelmez, a tárgyak, a kifejezések, az érdemek Van Eyck Huberttől Quentin Massysig | |
A második korszak | 78 |
A XVII. század | |
A szellem fölszabadulása, polemia a papság ellen | |
Festői és érzéki szokások | |
A rhetorikai intézetek ünnepei és díszmenetei | |
A festészet fokozatos átalakulása | |
A világi és humánus tárgyak túsúlya | |
A művészet igérvényei | |
Az olasz minták fölmerülése | |
Az olasz művészet és flamand szellem aránytalansága | |
Az új iskola zavaros és elégtelen stylje | |
Az olasz mesterek növekvő befolyása mabuse Jánostól Venius Ottóig | |
A honi szellem és styl kitartása a genre-, táj- és arczképfestésben | |
Az 1572-diki forradalom | |
A nemzet és művészet kettészakadása | |
A harmadik korszak | 96 |
Belgium alakulása | |
Hogy lesz katholikus és alárendelt | |
A főherczegek kormányzása s az ország helyreállítása | |
Az élet érzéki képzeletének és felfogásának megujhodása | |
A XVII. század iskolája | |
Rubens | |
Hasonlóságok és különbségek ezen s az olasz művészet között | |
A mű katholikus nevénél s pogány lényegénél fogva | |
Mennyiben hazafi | |
Az élő test eszméje | |
Crayer, Jordaens és Van Dyck | |
A politikai állás és moralis viszonyok változata | |
A festészet elhanyatlása | |
A festői kor vége | |
A negyedik korszak | 116 |
Holland alakulása | |
Hogy lesz republikán és protestáns | |
A primitív ösztönök kifejlése | |
A nemzet hősisége, diadalai és jólléte | |
Az eredeti inventio megujhodása és szabadsága | |
A holland művészet jellemvonásai a klasszikus és olasz művészettel szemben | |
Az arczképfestmények | |
A realis élet ábrázolása | |
Rembrandt | |
Felfogása a fényről, emberről, istenségről | |
A hanyatlás kezdete 1667 felé | |
Az 1672-diki harcz | |
Holland elgyöngülése s sülyedése | |
Az activ erély megfogyása | |
A nemzeti művészet elhanyatlása | |
A kis genre-k túlélése | |
Általános viszony a kor és művészet között |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.