1.060.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A némafilm egyetemes története I-II. 1895-1929

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: ÉM Építésügyi Tájékoztatási Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 648 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Filmtudományi Intézet legfontosabb kötelességei közé tartozik a magyar filmesztétikái-filmtörténeti irodalom kéziratban kallódó emlékeinek feltárása és kiadása. Az egyik legnagyobb adósság éppen... Tovább

Előszó

A Filmtudományi Intézet legfontosabb kötelességei közé tartozik a magyar filmesztétikái-filmtörténeti irodalom kéziratban kallódó emlékeinek feltárása és kiadása. Az egyik legnagyobb adósság éppen Hevesi Iván életmüvének csonkasága. Ennek törlesztésére kerül most végre sor. Hirlapi cikkeinek, élesen látó, puritán, a maguk idejében a ritka élvonalba tartozó kritikáinak, filmtörténeti megfigyeléseinek közzététele még várat magára, ezeket a részlet-tanulmányokat nagy, összefoglaló müve előzi meg, a némafilm egyetemes története. Ez a bővizű, a tárgyilagosság partjai között oly ellenállhatatlan szubjektivitással hömpölygő folyamat, egy látó, érző és értő esztéta felgyülemlett, kifejezést követelő, a közöny és az üzleti szempontok gátjait átszakitó gondolatáradata, mely csak elméletben gyarapította kultúrértékeinket, valójában mindmáig nem jutott el sehová, negyedszázadra rekedve meg egy Íróasztal fiókjában.
Habent sua fata libelli - valóban közel negyedszázad telt el azóta, hogy Hevesi Iván többévtizedes tapasztalatait egyetlen műben foglalta össze, és ez a hosszú rejtőzés élesen világit most rá értékeire, egyben napfényre hozza a korát meghatározó vonásokat is. Vissza

Tartalom

I. rész: a film őskora és hőskora 7
A megmozdult kép mámora 9
Új művészet születik 14
A film játék őstörténete: 1895-1903 17
Georges Méliés kora 17
Az ősburleszk 23
A képközi felírás megjelenése 28
A filmjáték eltévelyedése és megtérése 36
1905-1914: A filmművészet hőskora 43
A filmstílus kialakulása 43
A filmregény virágzása 51
Kísérlet a filmdráma megteremtésére 66
A filmvígjáték és filmburleszk külön utakon 72
II. rész: A némafilm stílusának alakulása
1919-től bukásáig 81
A filmkultúra fő területei a némafilm korában 83
Az amerikai film technikája és művészete 89
Az amerikai filmkultúra 89
Az amerikai filmrendezés és filmmontázs 99
Amerikai filmtéma és filmköltészet 116
Az amerikai filmszínész 127
Az amerikai filmburleszk 157
A "burleszk csodás elemei. A filmtrükkök 144
A burleszk, a görbe tükör 153
A burleszk harca a gép és törvény ellen 157
A burleszk hősei 161
CHAPLIN. CHAPLIN küldetése 166
"A night in an English Music Hall" 172
CHAPLIN, a komédia hőse 175
A tragikus felismerés. A ZARÁNDOK 182
A KÖLYÖK 191
CHAPLIN, a tragikomédia hőse. AZ ARANYLÁZ 197
A CIRKUSZ 207
NAGYVÁROSI FÉNYEK 212
MODERN IDŐK 218
Buster KEATON. Az esztétikai hajszál 227
A balga szent 231
A logikai tótágas 237
Az élet visszája 242
Burleszk és az élet 248
Harry LANGDON. Roscoe ARBUCKLE, Harold LLOYD 257
Az amerikai vígjáték 264
A német film
A német film felemelkedése 269
A német filmregény és filmdráma 273
A német film-rémdráma. A történeti film 279
A német film meseírói 287
A német némafilm rendezői. Ernst LUBITSCH 305
LUBITSCH vígjátéki stílusa 312
A német filmvígjáték 322
A német filmdráma nagy mesterei 326
A német kamarafilm 342
A német film színészei 351
A német filmjátszás 351
Emil JANNINGS 353
Konrád VEIDT - Werner KRAUSS - Paul WEGENER 361
Pola NEGRI - Elisabeth BERGNER 377
A francia film
A francia filmrendezés 391
A régies stílus: Louis NALPAS - Leonce PERRET 391
A nagy romantikus: Abel GANCE 396
Az új stílus: POIRIER, DUVIVIER, L'HERBIER, CAVALGANTI 406
A francia avantgarde 410
A francia film játszás 419
Severin MARS 419
Sztárrendszer nélkül. Az új generáció 427
Francia-orosz filmkultúra. Az "Albatros" 434
Az "Albatros" színészei 448
Az orosz némafilm 461
A színpad hagyománya és az orosz film 461
Az orosz film küldetése 464
Agitáció és szórakoztatás 471
Az orosz forradalmi film 477
Az orosz forradalmi film realizmusa 484
Az orosz filmrendezés 486
Az orosz film játszás 506
Tömegek és típusok az orosz filmen 511
A dán és a svéd film
A dán film 521
A svéd film 539
A svéd filmkultúra 539
A svéd film művészei 547
III. rész: Kísérletek tiszta filmstílus megteremtésére 557
Stilizáló törekvések a némafilmben 559
Az expresszionista film: Dr. CALIGARI 559
A konstruktivista film: az AELITA 564
Törekvések tiszta filmre 568
A burleszk tiszta filmstílusa 568
Az epikus-realisztikus tiszta film 573
Film mese nélkül 594
A filmhíradó 594
Az utazási film 607
Tiszta film mese nélkül: A nagyváros szimfóniája 612
A rajzos film 619
A rajzos film születése: Emilé C0H1 619
Az amerikai rajzos film: P. SULLIVAN - W. DISNEY 623
A rajzos film grafikai értéke. Az európai rajzos film 634
Az absztrakt rajzos film 639

Hevesy Iván

Hevesy Iván műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hevesy Iván könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem