A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A napközi otthoni és az egésznapos iskolai nevelőmunka

Kézirat/Tanárképző főiskolák

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 173 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 727 példányban. Tankönyvi száma: J 11-745.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i "Az oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatai"-ól szóló határozata - az általános iskolai nevelés színvonalának... Tovább

Előszó

A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i "Az oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatai"-ól szóló határozata - az általános iskolai nevelés színvonalának kérdésein belül - figyelmet fordít az iskolai napközi otthonok és az egésznapos iskolák munkájára is. A határozatban kiemelten van szó az általános iskoláról, a nevelés hatékonyságának fokozásáról, a pedagógusok politikai, pedagógiai és nevelésmódszertani felkészültségének emeléséről. A párthatározat végrehajtásával kapcsolatos tennivalók megfogalmazásakor a napközi otthonok fejlesztése nagy hangsúllyal vetődik fel. Nagyon remélhető, hogy a párthatározat alapján az elkövetkező években, évtizedekben jelentősen emelkedik majd az általános iskolák, azon belül a napközi otthonok, de a kísérleti egésznapos iskolák nevelőmunkájának színvonala.
Az iskolai napközi otthonok és az egésznapos iskolák sokat tehetnek az általános iskolák közötti színvonal különbségek megszüntetése érdekében. E jegyzetben elsősorban olyan kérdésekről van szó, amelyek az iskolai napközi otthonok között ténylegesen meglevő különbségek megszüntetéséhez, az általános iskolai napközis tanulók sokoldalú és eredményes neveléséhez és az egésznapos iskolák jó működtetéséhez adhatnak segítséget. Vissza

Tartalom

A szerkesztő előszava
A napközi otthoni nevelőmunka
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka fejlődése Magyarországon
Történeti kialakulás7
Az iskolai napközi otthonok számszerű fejlődése8
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalmának fejlődése10
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka gyakorlata13
A tanulók véleményei a napközi otthonról14
A szülők véleményei a napközi otthonról16
A pedagógusok véleményei a napközi otthonról18
A napközi otthoni nevelők képzése és továbbképzése23
A napközi otthoni nevelés tudományos kutatása24
Az iskolai napközi otthonok jövője25
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános kérdései
Az iskolai napközi otthon feladatai27
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka rendszere28
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tervezése29
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka szervezése39
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka általános módszerei41
Az iskolai napközi otthon kapcsolatai
Kapcsolat és munkamegosztás a többi napközi otthoni nevelővel45
Kapcsolat az osztályban dolgozó pedagógusokkal46
Kapcsolat az úttörőmozgalommal46
Kapcsolat a szülőkkel47
Kapcsolat a társadalmi szervekkel48
Az iskolai napközi otthoni nevelőmunka tartalma
Tanulás a napközi otthonban50
A tanulás feltételei50
A napközi otthoni tanulás vezetésének módszerei52
Az iskolai ismeretek megszilárdításának lehetőségei a szervezett tanuláson kívüli időben58
Kulturális nevelés az iskolai napközi otthonban61
Olvasóvá nevelés a napközi otthonban62
Ének-zenei nevelés a napközi otthonban64
Képzőművészeti nevelés a napközi otthonban65
Népművészeti nevelés a napközi otthonban66
A filmkultúra fejlesztése a napközi otthonban68
Technikai nevelés a napközi otthonban69
A technikai nevelés feladatai69
A technikai nevelés tartalma, szervezése és módszerei70
Játék, sport és gyermektánc a napközi otthonban72
A játék jelentősége, nevelőhatása72
A játék és a tanulás kapcsolata73
A terem és a szabadtéri játékok általános követelményei74
Játéktervek készítése75
A játékfoglalkozás szervezése és irányítása75
Sportfoglalkozások a napközi otthonban76
Gyermek- és népi táncok tanítása a napközi otthonban79
Séták és kirándulások a napközi otthonból80
Séták80
Kirándulások81
A szabad idő helyes eltöltésére nevelés a napközi otthonban83
Követelmények és lehetőségek83
Barkácsolás85
Szabás-varrás85
Háztartási munkák86
A szükséges eszközök86
A tanulók pályaválasztásának segítése az iskolai napközi otthonban87
Honvédelmi nevelés az iskolai napközi otthonban90
A honvédelmi nevelés tartalma90
A honvédelmi nevelés lehetőségei és módszerei a napközi otthonba91
Egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei92
Az egészségügyi kulturáltság nevelésének követelményei92
Személyi higiéniai szokások kialakítása93
A környezet egészségügyének biztosítása93
A napközis tanulók étkezéssel kapcsolatos kutluráltsága94
A napközis gyermekek foglalkoztatása az iskolai szünetekben
A szünidei foglalkoztatás megszervezése95
A foglalkozások tartalma és módszerei96
A nyári napközis gyermek foglalkoztatások megszervezése97
A napközis táborok programjai98
A táborokban folyó nevelőmunka problémái, módszerei99
Néhány következtetés101
Ajánlott irodalom105
Az egésznapos iskolai (iskolaotthoni) nevelőmunka
Bevezetés
Az iskolaotthon kialakulása
Az iskolában folyó egésznapos nevelés értelmezése113
Az iskolában folyó egésznapos nevelés szükségességének indoklása113
Az iskolában folyó egésznapos nevelés feladatainak értelmezése116
Az iskolában folyó egésznapos mai szervezeti formái117
Az iskolaotthon szervezeti keretei
Szervezeti forma az alsó tagozatban121
Szervezeti forma a felső tagozatban124
Tanítás és tanulás az iskolaotthonban
Önálló foglalkozás az alsó tagozatban128
Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója128
Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről128
Az önálló foglalkozás időbeosztásáról131
Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása132
Önálló foglalkozás a felső tagozatban133
Az önálló foglalkozás didaktikai funkciója133
Az önálló foglalkozáson alkalmazható módszerekről134
Az önálló foglalkozás időbeosztásáról136
Az önálló foglalkozás pedagógiai hatása137
Szabad idő az iskolaotthonban
A szabad idő értelmezése138
A szabad idő funkciója139
A szabad idő szervezettsége és tervezhetősége140
Az iskolaotthonban kialakult foglalkozási formák142
Az iskolaközösség és a pedagógiai atmoszféra alakulása az iskolaotthonban
A pedagógus sajátos feladatai az iskolaotthonban
A távlati fejlődés érdekében szükséges feladatok151
A jelenlegi feltételek között kialakult feladatok152
Ajánlott irodalom154
Függelék157

Dr. Rózsa Éva

Dr. Rózsa Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Rózsa Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem