kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akkord Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 96 oldal |
Sorozatcím: | A mi gyerekünk |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-7803-65-5 |
Előszó | 7 |
Bevezető | 9 |
Az ember fejlődése dinamikus folyamat | 13 |
Mit nevezünk rendkívüli tehetségnek? | 17 |
Négy különböző magyarázat | 17 |
Egy eset a gyakorlatból | 22 |
A több faktorból álló modell: képesség + kreativitás + motiváció | 24 |
Különféle tehetségek | 29 |
A rendkívüli tehetség és a kiváló képesség | 32 |
A felfedezés és a fejlesztés elválaszthatatlanok a tehetséggondozásban | 34 |
A gyermek és szociális környezete: egymás kölcsönös elfogadása és alkalmazkodás egymáshoz | 42 |
András | 43 |
Anna | 45 |
Alexandra | 47 |
Az iskolán kívüli segítségnyújtás lehetőségei | 50 |
A gyermek otthoni tanulási igényei | 50 |
Mi a valódi ösztönzés? | 52 |
Mi a túlzott ösztönzés és a túlkövetelés? | 53 |
Szervezett iskolán kívüli elfoglaltságok | 54 |
A tanulás ösztönzése az iskolában | 56 |
A tanulás gyorsítása (akceleráció) | 57 |
A szokásos tananyag dúsítása | 59 |
A rendkívül tehetségesek kudarcai | 63 |
Példák a tananyag differenciálására | 66 |
Jutta nagyon tehetséges | 66 |
Tamás is nagyon tehetséges | 72 |
Reformpedagógiai mozgalmak | 80 |
A Montessori-pedagógia: külön tanterv a rendkívül tehetségesek számára | 81 |
Tehetséggondozás = mindenkinek egyenlő fejlődési esély | 86 |
Irodalom | 95 |