Előszó
A Marketing Szakkönyvtár ötvenedik kötetét tartja a kezében a Kedves Olvasó, a szakember, a tanár, a professzor, a kutató, a diák, a hallgató, az érdeklődő. Mind egyformán kedves a kiadónak. A...
Tovább
Előszó
A Marketing Szakkönyvtár ötvenedik kötetét tartja a kezében a Kedves Olvasó, a szakember, a tanár, a professzor, a kutató, a diák, a hallgató, az érdeklődő. Mind egyformán kedves a kiadónak. A legkedvesebb. Habent sua fata libelli. A könyveknek megvan a maguk sorsa, s ez a sors rólunk szól. A sorozat tizennégy évvel ezelőtt indult, 1998-ban jelent meg az első kötet, az Európai marketing, David Jobber alapműve, a marketingelmélet közérthető feldolgozása és gyakorlati alkalmazása, mely kiemelten foglalkozott a nem marketing területen dolgozó vállalati szakemberek igényeivel is. Az ötvenedik, A nagy túlélő - Időutazás a marketingben címében is beszédes, mintha a kerek számra való tekintettel született volna, és valóban nem is lehetne átfogóbb mű erre az alkalomra. A kötet nem pusztán a marketingelmélet története, hanem jeles külföldi és hazai szakemberek munkája, melyet a szerkesztők kreatív és elgondolkodtató átkötésekkel szerveznek egésszé. Egészen rendkívüli, hogy egyetlen szakterületen belül ilyen rövid idő alatt ötvenkötetnyi szakirodalom jelenjék meg. A sorozat a Műszaki Kiadónál indult el, köszönet érte Bérezi Sándornak, a kiadó akkori igazgatójának, aki felkarolta a vállalkozás tervét, és el is indította. Ezt követően a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó vette át, majd 2005-től az Akadémiai Kiadó adja ki a sorozat további tagjait. A szakkönyvtár abban is egyedülálló, hogy szerzői mind a nemzetközi, mind a magyar marketingszakma legjelesebb képviselői; a kiadók törekedtek a szakmai sokszínűség és a különböző tudományos megközelítések bemutatására. A teljesség igénye nélkül: Philip Kotler, Rekettye Gábor, Simon Judit, Dávid Ford, Törőcsik Mária, Naresh Malhotra, Hoffmann Márta, Lehota József, Michael Porter, Józsa László és a körünkből már eltávozott Tóth Tamás. A sorozat valamennyi tagjának bibliográfiai adatai megtalálhatók a www.akademiaikiado.hu/ marketing szakkönyvtar oldalon. A marketingre mint szakterületre különösen igaz, hogy különböző felfogások vagy iskolák nézetei ütközhetnek. Mivel a marketing közvetlenül kapcsolódik az üzlethez, a versenyszférához, az „üdvözítő út" tekintetében élesek a viták, a véleménykülönbségek.
Vissza