A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A nagy modell kérdéseiről

Problemoj de la granda modelo/A nevelésügy távlati képe/Perspektiva bildo de la edukado/Tézisek, vitakérdések, vázlatok, minták/Tejoz, debatdemandoj, skizoj, modeloj/Kézirat gyanánt

Szerző
Fordító
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 185 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Eszperanto  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat gyanánt. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden ember számára - kétféle lakást kell biztosítanunk.
Az egyiket, a szűkebbet és megfoghatóbban szilárdat: megépítjük kőből, fából és vezetékekből. Azért, hogy birtokosa itt lakhassék, munkába... Tovább

Előszó

Minden ember számára - kétféle lakást kell biztosítanunk.
Az egyiket, a szűkebbet és megfoghatóbban szilárdat: megépítjük kőből, fából és vezetékekből. Azért, hogy birtokosa itt lakhassék, munkába és mindenüvé innen mehessen, vissza ide térjen; pihenjen, magánvilágát, családi és szűkebb társaséletét, háztartását és legsajátabb kedvteléseit benne folytathassa; s hogy szobáiban, helyiségeiben védetten, biztonságban és ellátottan tartózkodjék. Jelentse számára: az otthont!
A másikat, az elhatárolatlanabb tágat: nevelés, élmények és gondolatok, s egybekapcsolásuk útján kell megteremtenünk. Azért, hogy lakója a falakon belül történőket több tartalommal töltse, ablakon kinéző tekintetét valóságban is követhesse; a természetet, az embereket és együttesük többesszámát - ismerni, élvezni, alakítani tudja; s hogy mozgásának, alkotóképességének ne legyenek végleges korlátai, elmélyedését ne állítsa meg makacs mederfenék. Adja számára: a világot és a társadalmat!
E két lakás - csak együttesen teljes.
Ne vitassuk hát, melyik a fontosabb; s ne boncoljuk, mennyiben pótolhatná egyikük a másikat... Dolgoznunk kell, mindegyikért!
Igaz hűséggel és szeretettel a szilárd és véges lakások alkotói iránt,
- ajánlom e művet:
a végtelenebb lakások tervezőinek és építőinek... Vissza

Tartalom

Előszó
Nevelésügyünk mai kérdései 8
1.1 Nevelés és nevelésügy 8
1.2 Klasszikusok útmutatása 11
1.3 Az eddigi nevelésügy válsága 13
1.4 Nevelésügyi örökségünk és kérdéseink 16
1.5 A szocialista kiút lehetősége 19
2. A jövő kapujában 21
2.1 A fejlettebb nevelési rendszer egyes előfutárai 21
2.2 Szocialista távlatok 23
2.3 Követelmények 26
2.4 Általános előretekintés 30
3. Célrendszer, alapfeladatok 33
3.1 A nevelési célokról 33
3.2 A célrendszer felépítése és kapcsolatai 34
3.3 Az általános- és a szakképzés eddigi kérdései 38
3.4 Az univerzális képzés lehetőségei 41
3.5 Informatikai elemek és lehetőségek 43
3.6 Az általános és a szakképzés ellentmondásának feloldása 48
3.7 A politechnikai képzés kérdése 51
3.8 A képzés és a gyakorlati területek kapcsolatai 52
4. A tárgyköri rendszer kérdése? 53
4.1 A nevelési tárgykörök elvi kérdése? 53
4.2 A tárgyköri rendszer közelítése 56
4.3 Mai hiányok és hiányterületek 58
4.4 A tárgyköri rendszer tagolásának tervezete 59
4.5 A javasolt rendszer általános elemzése 66
4.6 Tételes elemzés, tagolások 68
4.7 A politechnikai képzés alakulása 84
5. A nevelésügy folyamatai 91
5.1 Foglalkoztatási és időrend 91
5.2 A termelési és munka nevelés menete; permanens képzés 98
5.3 Módszerkérdések 101
5.4 Módszer-elemek és megoldások 103
5.5 A növendékek eredményének értékelése 105
6. A nevelésügy apparátusa 107
6.1 Keretek, tárgyi kellékek 107
6.2 A nevelésügy tényezőiről 108
6.3 A család szerepének kérdése 108
6.4 A tényezők szereparányának alakulása 111
6.5 Pedagógusok a jövő nevelésügyében 115
6.6 Irányítás, koordináció, nemzetközi együttműködés 117
7. Kibernetizálási és eredmény kérdések 119
7.1 E kérdések jellemzése 119
7.2 A nevelés szervezésének és munkájának kibernetizálása 119
7.3 Egyéb értékelések 120
7.4 Társadalmi szükségletek és nevelési eredmények viszonya 121
7.5 Gazdaságossági kérdések 122
8. Az átmenet kérdése? 126
8.1 Elmaradás és előrehaladás 126
8.2 Az átmenet elemei 126
8.3 Szintézis 130
8.4 A harmadik világ kérdései 130
8.5 A már elkezdhető megoldások 135
9. Elvi függelék 137
9.0 Bevezető 137
9.1 Nevelési rendszerek 137
9.2 Nevelésügyi ráfordítás, apparátus és gazdaságosság kérdései 138
9.3 Népgazdasági ágazatok, nevelési szakosítás, szakember-elosztás 140
9.4 Kapcsolódó társadalmi statisztikai kérdések 141
9.5 Tudományos kutatás, dokumentáció, kommunikáció, tárgyköri rendszerek,
foglalkozási arányok, tantervek 141
9.6 Módszer rendszerek, felismerések, elgondolások és kísérletek 142
9.7 Szintetikus nevelésügyi elgondolások 142
Mellékletek
1. A nevelési célok fokozatainak kapcsolata 34
2. A nevelési célok rendszere 35
3. Ismereti elemek etalonja 46
4. A tárgykörök vetületei 54
5. A tárgyköri rendszer vázrajza 61
6. A tárgyköri rendszer tagolása, tárgyközi kapcsolatai, feldolgozási formák és
időarányok mintájával 62
7. A társadalomtudományi tárgykörök további tagolása 70
8. A komplex történelem áttekintő táblázata 73
9. A műszaki tárgykörök csoportjainak kapcsolata 77
10. A politechnikai képzés vázrajza 85
11. A politechnikai képzés színhelye? 86
12. A periodizáció változata? 92
13. A nevelés időrendjének összefoglaló táblázata 94
14. A nevelés tényezői 112
15. A nevelés gazdaságosságának képletéről 123
16. Az átmenet feladatai összefüggésének vázrajza 131
Összefoglalás 145

Vadas György

Vadas György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Vadas György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A nagy modell kérdéseiről A nagy modell kérdéseiről A nagy modell kérdéseiről

A gerinc enyhén sérült.

Állapot:
2.740 Ft
1.370,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!