kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Királyi Magyar Egyetemi Nyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 184 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
A RAJZ ÁLTAL VALÓ KIFEJEZŐKÉPESSÉG FEJLŐDÉSE A KISGYERMEKEKNÉL | |
Bevezetés | |
A látás fejlődése | 11 |
fényérzék | |
színérzék | |
formaérzék | |
Képek és képeskönyvek ábráinak felismerése; a kép és valóság megkülönböztetése | 13 |
A gyermek értelmi fokához mért jó képeskönyv kellékei | |
Az ábrázolóképesség fejlődése általában | 17 |
utánzás | |
díszítés | |
a játékszer, mint gyermeki játék első megnyilvánulásai | |
a gyermekrajzok tanulmányozása és azoknak tárgykörökre való felosztása (1. az ember, 2. az állat, 3. a növényvilág, 4. a körülöttünk levő tárgyak, 5. az írás és díszítés ábrázolásai) | 17 |
Az emberi alak ábrázolása | |
A homloknézet kifejezésének fejlődése (a fej, szem, száj, orr, fülek, lábak, karok, kéz és ujjak, a törzs, nyak, mell és has) | 24 |
Az oldalnézet kifejezésének fejlődése | 31 |
Az állatok ábrázolása | 37 |
emlősállatok | |
madarak | |
halak | |
fantasztikus állatképsorozatok | |
A növényvilág ábrázolása: | 51 |
firkálás | |
expressionista ábrázolás | |
impresszionista ábrázolás | |
Különböző tárgyak ábrázolása (a tárgyak magukban) | 58 |
A térbeliség megértése, | |
A gyermek teljességi érzetének kifejezése | |
A tárgyak és emberek közti vonatkozás ábrázolással (a nyugalom, mozgás; átélt és kigondolt események kifejezése) | 70 |
Az írás és díszítés | 76 |
Összefoglalás | 79 |
A rajzoktatás célja és feladata: | 81 |
Fejlődés: | |
minta után, | |
természet után, | |
képzeletből való rajzolás | |
Célkitűzés: | 83 |
a szem gyakorlata | |
a kéz nevezése | |
az emlékezet gyakorlása és erősítése | |
Természetes fokozatok: | 87 |
a mesekor (alsó fok; 5-8 évig) | |
a Robinson-kor (középfok 8-11 évig) | |
a jelenkor (a felsőfok ; 11-14 évig) | |
Az alsófokú rajzoktatás | 89 |
Bevezetés a színek ismeretébe | |
A mintázás első kísérletei (alsófok: plasztitlin, közép- és felsőfok: agyag) | 133 |
Bevezetés a díszítőalkotásba | 138 |
Képek szemlélése | 141 |
A MŰVÉSZI SZELLEM AZ ISKOLAI NEVELÉSBEN | |
Legyen a tanításnak mindig művészeti kerete | 147 |
A művészeti szellem beillesztése a különböző tantárgyak keretébe | |
A kézimunkák fajai az alsófokú iskolákban | 154 |
A kézimunkák felosztása | |
A rajzoktatás általában | 159 |
Régi és új tanítási módszerek | |
Módszeres tanítás a gyermek egyes fejlődési fokának megfelelőleg | |
A RAJZTANÍTÁS FELÉPÍTÉSE AZ ELSŐ ÉV KEZDETÉN | |
Általános rész | 165 |
A szerkesztett, vagy felépített alakforma | |
A papírszeletekből felépített ember, mint az emberi alak ábrázolása, ismertetésének legalkalmasabb eszköze az első iskolai évben | 171 |
A leegyszerűsített alakforma s annak különböző felépítési módszerei: | 176 |
természetes felépítési módja | |
a formák kézjelek (simogató jelek) általi felépítése | |
utalás az ábrázolandó tárgy aránya és konstrukciójára és funkciójára | 182 |
Rajzjavítás | 183 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.