"Pokolraszállás" | 7 |
Milyen pokolról van szó? | 7 |
Mit akarunk tudni? | 9 |
A szokás | 10 |
A legősibb művek | 12 |
Állatok és emberek | 12 |
Ősanyák és leányok | 15 |
Két érdekesség | 17 |
Véletlen és műalkotás | 20 |
A plasztikák anyagszerűsége | 20 |
A véletlen alkotásai? | 22 |
Átváltoztatóképességünk | 22 |
Valódi - nem valódi? | 24 |
Út a műalkotáshoz | 25 |
Szikladomborművek és festmények a barlangok falán | 26 |
Akik elvesztették az arcukat | 32 |
Az alkotások kivitelezése | 40 |
Technikai eszközök és megoldások | 40 |
A művész | 45 |
Medvekaparás? | 47 |
Egyénítettség | 51 |
Amiben megegyezenek a művek | 52 |
Lelőhelyük, tárgyuk, természetes domborműszerűségük | 52 |
Ismét: belelátás | 54 |
A tibirani ló felfedezése | 55 |
A festmények "vezérmotívuma" | 57 |
Mágia? | 59 |
Kőkori ember ma | 59 |
Rontás? | 60 |
Ellentmondás | 63 |
Sziklarajzok a középső kőkorból | 65 |
Az alperai stílus jelenetei | 65 |
Maszkos alakok | 67 |
A busmanok rajzai | 69 |
Dráma és elbeszélés | 71 |
Megjelenítés és megörökítés | 71 |
Jellemző vonások | 71 |
Példák és ellenpéldák | 72 |
A lényegbe vágó különbség | 73 |
Az őskőkori ember szépségigénye | 76 |
Tetszett-e a szép? | 76 |
A legrégibb nyomok | 77 |
Az állatok szépsége és szépérzéke | 78 |
Az ember ízlése | 80 |
Elbűvölő madarak | 82 |
A szürkék ötlete | 84 |
Helyettesítés? | 85 |
Lássuk a medvét | 86 |
Medvevadászat és rontás | 86 |
Koponyák | 87 |
Állaténekek | 93 |
A történet | 93 |
Realizmus | 96 |
Eufémia | 98 |
A feláldozás módja | 98 |
Nyershús-szerű emberek | 101 |
És mások? | 103 |
Egy görög tragédia | 105 |
Római cirkusz | 108 |
"A véres emberek" | 109 |
A véres isten | 112 |
Az istenség lakomája | 113 |
Az emberek lakomája | 114 |
A bálvány | 116 |
A "bálványtalan Ég-atya" fiai | 116 |
Az ősi forma | 118 |
A még ősibb | 119 |
A legősibb? | 120 |
Szent helyek | 122 |
A szertartás | 122 |
A legősibb templomok | 125 |
Termékenységvarázslás? I. | 127 |
Jókívánság | 127 |
Állat-öreg | 130 |
Ragadozók szaporítása | 131 |
Vénuszok | 131 |
Nemi jelképek | 131 |
Lélekjelképek | 139 |
Az ágacska | 139 |
A toll | 148 |
Rojt, bojt, pántlika | 152 |
Még egy lélekjelkép? | 163 |
Mindenütt spriálisok | 164 |
Különös hajviseletek | 172 |
A kulcs | 175 |
Mi sziszeg és tekergődzik? | 178 |
Valóságos és elvont | 178 |
Kígyók születése | 180 |
Az ágacska és a kígyó | 185 |
A forma maradandósága | 189 |
Egy polipos váza | 191 |
Átváltozások | 192 |
Az absztrakció szükségessége | 193 |
A kutúra rejtett folytonossága | 195 |
A kultúra nyílt folytonossága | 196 |
Termékenységvarázslás? II. | 200 |
További nemi szimbólumok | 200 |
Az "üzekedő" bölények | 202 |
Orgiák | 202 |
Amiről a vadászok nem tudhattak | 208 |
Az "előrelátó" vadászok | 212 |
Medve a gabonában | 215 |
A termékenységelmélet egy önellentmondása | 217 |
Kínhalál | 217 |
Egy és más az ősemberről | 218 |
Az eszközök tanúsága | 218 |
Őskőkori bőség | 220 |
Mit nem bizonyítanak a tárgyak? | 229 |
Amire mindig szükség volt | 231 |
Visszapillantás | 233 |
Idolok és vallás | 237 |
Apró kis szobrocskák | 237 |
Szerepük | 239 |
Az ősök galériája | 242 |
Különös geniusok | 242 |
Az államvallás | 244 |
A római istenek története | 245 |
A kultusz azonossága | 246 |
A "primitívek" művészete | 248 |
A "primitív" és a kőkori művészet | 248 |
Szobrok és maszkok | 249 |
Hagyományos kötöttségek | 251 |
Testmintázatok | 254 |
Tárgyak mintázata | 254 |
Tetoválás | 258 |
Tetováló eljárások | 263 |
Gyászsebek és hegek | 265 |
Áldozatok | 268 |
Átmeneti formák | 270 |
Maszk és szobor | 270 |
A maszkok szerepe | 271 |
Szarvak | 272 |
Állatjellegzetességek a magaskultúrákban | 274 |
Amit szabad Jupiternek | 279 |
Egy megszokott és egy szokatlan ábrázolás | 282 |
"Féld az urat!" | 284 |
Rettegő avatatlanok | 284 |
Avatási szokások | 285 |
Isten vagy pap? | 288 |
Alakoskodók | 288 |
Totemizmus | 288 |
Tabu | 289 |
Az emberiség szellemi egysége | 290 |
Őstotemisztikus kultuszok | 291 |
Ellentmondások | 292 |
Csökött kultuszok | 293 |
Az igazi összeütközés | 298 |
"Ne ölj!" | 298 |
Szertartásos bűn | 298 |
A Parthenon fríze | 300 |
Vérbűn | 300 |
A "Willendorfi Vénusz" fel- és lemenői | 302 |
Visszapillantás | 302 |
Biztosak vagyunk ebben? | 306 |
Szarvak, agyarak, csőrök... | 306 |
A díszítmények eredete | 311 |
Aluritják avatási drámája | 321 |
Uranosz, Kronosz, Zeusz | 328 |
A görög változat | 328 |
Az akkád változat | 330 |
Másik akkád változat | 333 |
Egy bibliai ősatya | 334 |
"Embertelenítés" | 335 |
Egyéb avatási gyászjelek | 336 |
Nyílt beszéd | 337 |
Ismét: Ős vagy sámán? | 340 |
Állateredet | 340 |
Pokoljárás | 343 |
Egyazon dráma | 345 |
A dráma azték változata | 349 |
A király helyett | 349 |
Női áldozat | 353 |
Az isten bőre | 356 |
A király feláldozása | 359 |
Pünkösdi királyok | 368 |
Őslakoma | 369 |
Az ősi csoport szervezete | 371 |
Állattársadalmak | 371 |
Punalua? | 372 |
Hatalom alatt | 374 |
A nagycsalád öregje | 375 |
Az öregek előjogai | 377 |
Exogámia | 382 |
Mindenre kiterjedő hatalom | 385 |
Szent és sérthetetlen | 387 |
Gyanúokok | 389 |
Ez történhetett | 390 |
Az ősesemény | 390 |
Mikor? | 390 |
Freud elmélete | 391 |
Egy zárójeles betoldás | 395 |
Freud igaza és tévedései | 396 |
Kultusz - mágia? | 408 |
Ösztönünk ellenére | 414 |
Az örök gyermek | 417 |
Hogyan lesz felnőtt az ember? | 420 |
A sebesült isten | 422 |
Szándékos emberölés? | 426 |
Az isten testén való osztozás | 430 |
Az építőművészet eredete | 434 |
Ismét a szent helyek | 434 |
A megkövezés | 439 |
A "piramisok" | 440 |
Még egy zsákutca - a labirintus | 448 |
Az oszlop | 457 |
Oszlop-erődök, oázisok | 470 |
Boltozatok és kupolák | 473 |
Fennhéjázó kupolák | 488 |
A hajlék kultikussága | 493 |
Bóbiták, kontyok, bokréták | 495 |
Tholoszok | 499 |
Az ősi elrendezés | 501 |
A baldachin | 515 |
Bakkhanália | 520 |
A halál megismerése | 526 |
A döbbenet | 526 |
Az első műalkotás | 529 |
A hit kérdése | 531 |
Az önsebzés | 531 |
Engesztelő áldozat | 533 |
Atya vagy fiai | 533 |
Drámai életre keltés | 535 |
Állatáldozatok | 537 |
Kicserélődés | 537 |
A győzhetetlen legyőzője | 539 |
Mennyei atya | 541 |
Egy zárójeles fejezet | 544 |
A törvény bizonyossága | 546 |
A múlt kútja | 549 |
Per az elmúlással | 552 |
Irodalom | 553 |
Képek jegyzéke | 562 |
Időtáblázatok | 576 |