kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 300 oldal |
Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-8261-1 |
Előszó | 5 |
A munka melletti tanulás | 13 |
A fogalom jelentése | 13 |
A munka melletti tanulás mint a permanens tanulás egyik megvalósulási formája | 18 |
Munka melletti tanulás és társadalmi mobilitás | 27 |
Pályamódosítás | 37 |
Idő és felnőttoktatás, avagy a probléma kialakulása | 41 |
Az idő problémája | 41 |
A szabad idő felfedezése | 46 |
Mi a szabad idő? | 49 |
A szabad idő és a felnőttoktatás | 55 |
A szabad időtől a munkán kívüli időig | 62 |
A felnőttoktatás helye az időszerkezetben | 73 |
A munka melletti tanulás tipológiája | 76 |
Indokolás | 76 |
Kísérlet didaktikai modellek kidolgozására (Tartós, zárt rendszerű, kötött tanulás. Partikuláris, kötetlen, nyílt rendszerű tanulás. Komponensként végbemenő tanulás) | 78 |
A munka melletti tanulás típusai | 95 |
Az érvényesség kérdése | 103 |
A tanulási ritmus | 120 |
Teoretikus intermezzo | 120 |
A tanítási-tanulási folyamat szerkezete (Inputok és outputok, valamint a személyiség S-R burka. A mikrostrukturális szemlélet) | 124 |
A módszerekről | 132 |
A tanítási-tanulási folyamat szervezete (A tanítási-tanulási folyamat két szakasza. Az oktatási forma. Az organizáció variabilitásának törvénye) | 134 |
A tanítási-tanulási folyamat ritmusa (A ritmus fogalma. A didaktikai ritmus. Organizáció és ritmus. Szakaszok és ritmusok. Formák és ritmusok. Struktúra és ritmus) | 145 |
A ritmus szerepe a tanítási-tanulási folyamatban | 158 |
Szervezet és ritmus, időszerkezet | 163 |
A két tanítási-tanulási szakasz sajátos viszonyok között | 163 |
Divergáló szakaszok: kvázi-autididaxis és irányított egyéni tanulás | 166 |
Azonosságok és különbségek | 170 |
Organizáció, ritmus, időszerkezet | 172 |
Az időszerkezeti labilitás és a munka melletti tanulási folyamat labilitása | 176 |
Az időszerkezet átalakítása | 176 |
Időszerkezet és motiváció | 182 |
A tanítási-tanulási folyamat labilitása (Az időszerkezeti labilitás és a tanítási-tanulási folyamat szervezete. A tanítási-tanulási ritmus labilitása. Tanulási ritmuszavarok) | 186 |
Tanulási zavarok, aritmia és labilitás más összefüggések között | 196 |
Ellensúlyok | 199 |
A munka melletti tanulás irányítása | 210 |
A tanulás irányítása | 210 |
Az organizáció irányító szerepe | 215 |
A módszerek irányító szerepe | 224 |
Egy távirányítási stratégia: a távoktatás | 233 |
A távoktatás mint tanuláselméleti probléma | 247 |
A munka melletti tanulás előnyei | 256 |
Végkövetkeztetések és utószó | 259 |
Jegyzetek | 263 |
Szakirodalom | 290 |