1.062.332

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A mozgástanulás pedagógiai-pszichológiai kérdései

Tanárképző főiskolák/Testneveléselmélet/A tudatosság, az aktivitás, a sikerélmény szerepe és jelentősége a mozgástanulásban/Kézirat

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 474 példányban. Tankönyvi száma: J11-777.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet, amely a mozgástanulás kérdéseivel, a pedagógiai pszichológia (neveléslélektan) nézőpontjából foglalkozik elsősorban a tanárképző főiskolák testnevelés szakos hallgatói számára... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet, amely a mozgástanulás kérdéseivel, a pedagógiai pszichológia (neveléslélektan) nézőpontjából foglalkozik elsősorban a tanárképző főiskolák testnevelés szakos hallgatói számára készült.
A mozgástanulás ilyen aspektusú, bizonyos területeket felölelő feldolgozására hazai vonatkozásban első ízben került sor. Ez a tény önmagában is mutatja, hogy a jegyzetnek lehetnek hiányosságai. A felépítés, a szerkezet, a rendszerezés - a jegyzet kialakulatlansága miatt - nem problémamentes, a mondanivaló pedig korántsem teljes. E jegyzetben csupán csak a mozgástanulás néhány lényeges, bizonyos értelemben alapvető pedagógiai-pszichológiai kérdésének bemutatására, tárgyalására került sor. Ennek ellenére remélem, hogy testnevelés szakos tanárjelöltjeinknek jó segítséget nyújt majd a testneveléselméleti kérdések tanulmányozásához és alaposabb megismeréséhez, s jól hasznosíthatják majd a diákköri és egyéb kutatótevékenységük, továbbá a szakdolgozatokkal, pályamunkákkal kapcsolatos feladatmegoldásaik során.
Bízom abban, hogy a jegyzet segítségére lesz a levelező hallgatóknak, akik tanulmányaik alatt nem hallgathatják az előadásokat. E kisegítő irodalom ilyen vonatkozásban "hézagpótló" is lehet.
A jegyzet megfelelő segítséget nyújthat pedagógia szakos hallgatóink számára is, 'A játék és a sport pedagógiája" c. szaktárgyak tanulmányozásához. Vissza

Tartalom

I.
ELŐSZŐ 5
BEVEZETÉS 7
II.
A MOZGÁS FOGALMA ÉS ÁLTALÁNOS JELLEMZÉSE 10
A tanulás fogalma, általános jellemzése 12
A mozgástanulás fogalma, általános jellemzése 13
A tudatosság, az aktivitás és a sikerélmény fogalma, általános jellemzése 16
III.
VIZSGÁLÓDÁSOK A TESTNEVELÉS, - ÉS SPORTMOZGÁSOK KÖRÉBŐL 21
Tudatosság és aktivitás, tudatos aktivitás a testnevelés és sportmozgások tanulásának folyamatában 21
A torna testgyakorlati ág mozgásanyagának felhasználásával végzett vizsgálódások 40
Általános iskolai tanulókkal folytatott osztálykísérletek (VI. VII. VIII. o.) néhány tapasztalata 40
Az úszás testgyakorlati ág mozgásanyagának felhasználásával végzett vizsgálódások 52
7-10 éves körű tanulókkal folytatott oktató nevelő kísérlet (úszás mozgástanulás) eredményei és következtetései 53
A tudatos aktivitással kapcsolatban végzett vizsgálódások összegezése 88
IV.
A SIKER SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE A TESTNEVELÉS, - ÉS SPORTMOZGÁSOK TANULÁSÁBAN 91
A siker és az aktivitás kölcsönhatása 91
V.
BEFEJEZÉS 109
VI.
MELLÉKLETEK 113
VII.
IRODALOM 125

Dr. Szigeti Lajos

Dr. Szigeti Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szigeti Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem