Bevezetés | 3 |
Általános fogalmak | |
Forma és tartalom | 6 |
Az alaptényezők | 7 |
A mozgás és a mozdulatlanság | 7 |
A többszólamúság | 7 |
A tánc egységei | 8 |
A teststúly fogalma és a testpozíciók | 9 |
A mozdulattípusok | 12 |
A gesztus | 12 |
A testsúly áthelyezés | 12 |
A lépés | 13 |
Az ugrás | 13 |
A forgás | 14 |
A keringés | 15 |
A súlyt hordó láb mozgása | 15 |
Szimultán mozdulattípusok állásban | 15 |
Mozdulattípusok a többi testpozícióban | 16 |
Helyzettípusok | 17 |
Tudott dolgok | 17 |
Staccato - legato - non legato | 18 |
A konvenció | 18 |
A viszonyítás | 18 |
Ritmika | |
Az időtartam | 20 |
Az időtartam jelei | 20 |
Az időtartam és a tánc összefüggése | 22 |
A fázisok időértékének időtartam-értelmezése | 23 |
A metrum és az ütem | 24 |
A metrum | 24 |
Az ütem | 25 |
A relatív hangsúly | 27 |
Az időszinkron | 28 |
A metrikai súly időtartama | 28 |
A kötött hangjegyérték | 29 |
A korona | 29 |
A lélegzetnyi szünet | 30 |
Az attacca | 30 |
A pódia és a metrum | 30 |
A zene metrumának és ütemszerkezetének, valamint pódiájának összefüggése a tánccal | 31 |
A ritmus | 33 |
Ismertebb néptáncritmusok | 33 |
A ritmustaps; ritmusfelismerés | 33 |
Triolás ritmusok | 35 |
Pontozott ritmusok | 36 |
A szinkópa | 37 |
Az ismétlőjel; a prima volta - seconda volta jelölés | 38 |
A ritmus a motívumlejegyzésben | 39 |
Az ütemelőző; hatásritmus - tényleges ritmus | 42 |
A zene ritmusa és a motívum ritmusa közötti összefüggés | 47 |
A tempó | 48 |
A metronómjelzés | 48 |
A hozzávetőleges tempójelölés | 49 |
A zene és a tánc tempójának összefüggése | 51 |
Plasztika | |
Néhány plasztikai alapfogalom | 54 |
A frontirány és a konstans tér irányai; a térvonalak | 54 |
A front és a terek összefüggése | 56 |
A középponthoz viszonyított front | 58 |
A köztes frontok és köztes sugárfrontok | 59 |
Az irányok | 60 |
A három irányviszonyítási rendszer | 61 |
Az irányviszonyítás sugárfrontban | 63 |
A köztes irányok | 65 |
Az analógia | 65 |
A forgatás | 67 |
A plasztikai fogalmak helyzetben | 68 |
Az irányok a testsúlyt viselő lábnál; a pozíciók | 68 |
Az irányok gesztushelyzetben | 76 |
A lábfő részei | 92 |
A távolság | 94 |
Hajlított - nyújtott - feszített testrészek | 97 |
A forgatottság | 105 |
Viszony párhoz és tárgyhoz | 119 |
Érintés, fogás | 122 |
A vonatkozás | 128 |
Személyek, valamint tárgyak elhelyezkedése a térben; a térrajz | 129 |
Az irányok és pozíciók térdelésben, ülésben és fekvésben | 134 |
A plasztikai fogalmak a mozdulatnál | 137 |
Gesztus | 137 |
Súlylábmozgás | 155 |
Testsúly áthelyezés | 158 |
Lépés | 159 |
Ugrás | 178 |
Forgás | 192 |
Keringés | 219 |
A térrajz | 239 |
A mozdulattípusok néhány testpozícióban | 242 |
Dinamika | |
Dinamikai alapfogalmak | 244 |
Az erőfok | 244 |
A hangsúly | 246 |
Az izomfeszítés és -lazítás; a rugózás | 247 |
A dinamikai fogalmakat szemléltető motívumok | 251 |
Dobbantás, toppantás, koppantás | 251 |
A nem hallható hangsúly | 253 |
Bokázás | 254 |
Taps, pattintás | 255 |
Csapásolás | 256 |
Rugózás | 258 |
A lendület és a laza mozgás | 260 |
A koreográfia lejegyzésének értelmezése | |
A koreográfia lejegyzésének szerkezete | 262 |
A koreográfia leolvasás | 263 |
Jelmagyarázat | 266 |
Tárgymutató | 267 |