1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A módszerek történeti alakulása és a módszerfogalom értelmezése az idegen nyelvek tanításában

Kandidátusi értekezés

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 243 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kandidátusi értekezés.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi két évtizedben egy második ipari forradalom, a kommunikáció forradalmának tanúi vagyunk, miközben - közismert adat szerint - a világtörténet valamennyi tudósának több mint nyolcvan... Tovább

Előszó

Az utóbbi két évtizedben egy második ipari forradalom, a kommunikáció forradalmának tanúi vagyunk, miközben - közismert adat szerint - a világtörténet valamennyi tudósának több mint nyolcvan százaléka él és dolgozik. Az így bekövetkezett információ-robbanás áttekinthetőségének reménye sajnálatos illúzió a biológiai egyed szempontjából. Bár a fejlődés üteme a társadalomtudományokban lassúbb, mint a természettudományokban vagy a technika világában, a nyelvtanulás nyelvtanitást irányitó elvekkel, törvényszerűségekkel, normákkal leginkább rokon /vagy rokonitható/ tudományok uj ágazatokat fejlesztettek ki, amelyek interdiszciplináris, illetve multidiszciplináris jelleggel birnak. Ezek az igen változó terjedelmű és érvényességű ágazatok valójában az alaptudományhoz illeszkednek. Terminológiai kibékithetetlenségük más interdiszciplináris jellegű tudományágazatokkal csak akkor derül ki, amikor az alaptudományoktól távoleső, nehezen strukturálható, nem ritkán túl pragmatikus, túl eklektikus tevékenység elméleti alapjait kell tisztázni. Nagyjából ilyen távoli pont a nyelvtanitás is. Előfordulhat, hogy a másság miatt az érintett alaptudomány elméleti és fogalmi rendszerét annyira le keli egyszerűsiteni, hogy az már az adott tudományág művelői számára nem elfogadható. Másfelől, a nyelvtanitásnak/tanulásnak a gyakorlat próbáját kiállt tapasztalatai, igazságai, irányitó elvei esetleg nem felelnek meg a tudományosság szigorú kritériumainak. Vissza

Tartalom

Bevezetés2
A téma kijelölése5
Szakirodalmi háttér
A módszerek történeti alakulása10
A kezdetektől a 18. század végéig10
A római minta10
Kulturtörténeti háttér és középkori nyelvtanítás14
Latin és más tantárgyak az iskolában18
Úton az első módszer felé22
A módszertani fegyvertár gazdagsága25
Összefoglalás38
A legismertebb módszerek a 19.-20. században47
A nyelvtani-fordító módszer47
A direkt módszer61
Az olvastató módszer76
Az intenzív módszer80
Az audiolingvális módszer83
Az audiovizuális módszer97
A kognitiv módszer105
A kortárs pszichológizáló módszerek (a hetvenes évek)112
A tanácskozó módszer112
A cselekedtető módszer116
A szuggesztopédia120
A néma módszer123
A kommunikatív nyelvtanítás (a nyolcvanas évek)129
A kommunikatív nyelvtanítás kialakulása131
A kommunikatív nyelvtanítás gyakorlata137
A módszerfogalom értelmezése149
A módszerek egybevető vizsgálata149
A tényezők kiválasztása152
A történeti módszerek grafikus ábrázolása161
Az egybevető táblázatok163
A hagyományos módszerfogalom tartalma176
A modern nyelvtanítás módszertani igényei180
A modern módszerfogalom tartalma (az integrált módszer fogalma)185
Az általános didaktika módszerfogalma és az idegen nyelvek tanításának módszerei191
A nyelvtanítástörténet helye az idegen nyelvek tanításának általános metodikájában194
Összegzés201
Jegyzetek207
Bibliográfia213

Bárdos Jenő

Bárdos Jenő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bárdos Jenő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem