kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Franklin-Társulat Magyar Irod. Intézet és Könyvnyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 473 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Második átdolgozott kiadás. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált. Franklin-Társulat nyomdája nyomása. |
Előszó az első kiadáshoz | |
Előszó a második kiadáshoz | |
A tudományos pedagógia feladatai I-VI. | 1 |
A szociálpedagógia fogalma | 35 |
A kultura és a pedagógia | 50 |
A nevelés fogalma és célja | 73 |
A pedagógia és pszichológia viszonya | 85 |
A jellemképzés problémája I-IV. | 115 |
Az egyéniség | 155 |
A módszer kérdése | 184 |
Véleménykülönbségek | 184 |
A módszer fogalma a filozófia történetében | 187 |
A módszer pedagógiai szerepe Herbartig | 212 |
Herbart | 224 |
Ziller | 237 |
Rein és társai | 244 |
Natrop | 248 |
Sallwürk és Messmer | 253 |
Meumann, Lay, Seyfert, Linde | 263 |
Az eddigiek összefoglalása | 268 |
A módszer fogalmának meghatározása | 269 |
Hányféle a módszer? | 274 |
Módszer és rendszer | 277 |
A tudomány módszere és a tanítás módszere | 281 |
A tanítás módszere | 288 |
A grammatika szerepe a pedagógiában I-V. | 299 |
Az irodalmi tanítás jelentősége és módszere I-II. | 327 |
Az írásbeli dolgozatok pszichológiája | 352 |
Az írásbeli dolgozatok jelentősége | 352 |
A helyesírás megtanulása | 358 |
A fogalmazás tanítása | 374 |
Irodalom | 386 |
A koedukáció kérdése | 389 |
A nemi felvilágosítás | 398 |
Új reform-iskolák | 410 |
A kulturális munka szervezése | 441 |
Tárgymutató | 459 |
Névmutató | 468-473 |