kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Franklin-Társulat Magyar Irod. Intézet és Könyvnyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 442 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Nyomtatta a Franklin-Társulat nyomdája. |
Előszó | |
A tudományos pedagógia feladatai | 1 |
A szociálpedagógia fogalma | 30 |
A kultura és a pedagógia | 45 |
A nevelés fogalma és célja | 68 |
A pedagógia és pszichologia viszonya | 89 |
A jellemképzés problémája, I-IV. | 109 |
Az egyéniség | 148 |
A módszer kérdése | 173 |
Véleménykülönbségek | 173 |
A módszer fogalma a filozófia történetében | 177 |
A módszer pedagógiai szerepe Herbartig | 189 |
Herbart | 197 |
Ziller | 211 |
Rein és társai | 217 |
Natorp | 221 |
Sallwürk és Messmer | 226 |
Meumann, Lay, Seyfert, Linde | 234 |
Az eddigiek összefoglalása | 239 |
A módszer fogalmának meghatározása | 241 |
Hányféle a módszer? | 246 |
Módszer és rendszer | 249 |
A tudomány módszere és a tanítás módszere | 252 |
A tanítás módszere | 259 |
A grammatika szerepe a pedagógiában, I-V. | 270 |
Az irodalmi tanítás jelentősége és módszere, I-II. | 296 |
Az írásbeli dolgozatok pszichologiája | 322 |
Az írásbeli dolgozatok jelentősége | 322 |
A helyesírás megtanulása | 328 |
A fogalmazás tanítása | 344 |
Irodalom | 357 |
A koedukáció kérdése | 359 |
A nemi felvilágosítás | 368 |
Új reform-iskolák | 380 |
A kulturális munka szervezése | 411 |
Tárgymutató | 429 |
Névmutató | 438 |