1.067.168

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A modern nyelv és irodalom tanításának módszertana

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 291 oldal
Sorozatcím: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 11. változatlan utánnyomás. Megjelent 150 példányban. Tankönyvi szám: J 2-171.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tervezet szerint a jegyzet három részt foglalna magába.
Ebből a jelen kötet csak az első kettőt tartalmazza. Az első rész áttekintést kíván nyújtani az idegen nyelvek oktatásának elméleti... Tovább

Előszó

A tervezet szerint a jegyzet három részt foglalna magába.
Ebből a jelen kötet csak az első kettőt tartalmazza. Az első rész áttekintést kíván nyújtani az idegen nyelvek oktatásának elméleti kérdéseiről s a történeti fejlődést vázolja. E közben olyan részletekre is kitér, amelyeket szerzőjük szakmai olvasmányul szánt, a közreadásukat azért tartotta hasznosnak, mert ez az anyag csak elszórva található meg a szakirodalomban.
Ilyen részletek pl. a leglényegesebb szakmai irodalomról tájékoztató I.7. fejezet, a nyelvoktatás, ill. a módszertan fejlődését vázoló I.8a és 8b fejezetek..." Vissza

Tartalom

Az idegen nyelvek tanításának elméleti kérdései3
Az élő idegen nyelvek oktatásának iskolai módszertana mint pedagógiai tudomány5
A pedagógia és metodika viszonya5
A metodika tárgya6
A metodika jelentősége a gyakorlat számára6
Általános és speciális nyelvoktatási metodika7
A metodika tudományos alapjai8
A metodika kutatási módszerei14
A legfontosabb metodikai szakirodalom14
A hazai modern nyelvoktatás történeti alakulása16
A hazai módszertan fejlődése27
A modern nyelvek oktatásának célkitűzései41
A nyelvoktatás különböző céljai41
Tantervi célkitűzések a felszabadulás előtt56
A mai helyzet67
Az élő idegen nyelvek oktatásának nevelési feladatai72
A didaktikai alapelvek érvényesülése a modern nyelvek tanításában91
Az anyanyelvre támaszkodás mint metodikai elv105
Az élő idegen nyelvek tanításának módszertani kérdései114
Az alapelv és módszer összefüggése114
Az alapelvek és módszerek érvényességi köre114
Az alapelv és módszer megkülönböztetésének pedagógiai jelentősége115
Az alapelvek, módszerek kapcsolata és az oktatás eredényessége117
A nyelvoktatási módszerek történeti kialakulása118
A grammatizáló, a direkt és a kombinált módszer123
Az idegen nyelvek tanításának gyakorlati kérdései134
Általános irányelvek135
A kiejtés, írás és olvasás tanítása139
A szókincs tanítása157
A nyelvtan tanítása177
Az olvasmánytárgyalás198
A beszédkézség fejlesztése218
A fordítás helye és szerepe az idegen nyelvek oktatásában235
A modern nyelvi óra felépítése és elemzése243
Az idegen nyelvi óra megtervezése és előkészítése267
A szemléltetés274
Az osztályon és iskolán kívüli nyelvoktatási munka megszervezése és irányítása283
Irodalom287
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem