kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 291 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Megjelent 180 példányban. Tankönyvi szám: J 2-171. |
Az idegen nyelvek tanításának elméleti kérdései | 3 |
Az élő idegen nyelvek oktatásának iskolai módszertana mint pedagógiai tudomány | 5 |
A pedagógia és metodika viszonya | 5 |
A metodika tárgya | 6 |
A metodika jelentősége a gyakorlat számára | 6 |
Általános és speciális nyelvoktatási metodika | 7 |
A metodika tudományos alapjai | 8 |
A metodika kutatási módszerei | 14 |
A legfontosabb metodikai szakirodalom | 14 |
A hazai modern nyelvoktatás történeti alakulása | 16 |
A hazai módszertan fejlődése | 27 |
A modern nyelvek oktatásának célkitűzései | 41 |
A nyelvoktatás különböző céljai | 41 |
Tantervi célkitűzések a felszabadulás előtt | 56 |
A mai helyzet | 67 |
Az élő idegen nyelvek oktatásának nevelési feladatai | 72 |
A didaktikai alapelvek érvényesülése a modern nyelvek tanításában | 91 |
Az anyanyelvre támaszkodás mint metodikai elv | 105 |
Az élő idegen nyelvek tanításának módszertani kérdései | 114 |
Az alapelv és módszer összefüggése | 114 |
Az alapelvek és módszerek érvényességi köre | 114 |
Az alapelv és módszer megkülönböztetésének pedagógiai jelentősége | 115 |
Az alapelvek, módszerek kapcsolata és az oktatás eredényessége | 117 |
A nyelvoktatási módszerek történeti kialakulása | 118 |
A grammatizáló, a direkt és a kombinált módszer | 123 |
Az idegen nyelvek tanításának gyakorlati kérdései | 134 |
Általános irányelvek | 135 |
A kiejtés, írás és olvasás tanítása | 139 |
A szókincs tanítása | 157 |
A nyelvtan tanítása | 177 |
Az olvasmánytárgyalás | 198 |
A beszédkézség fejlesztése | 218 |
A fordítás helye és szerepe az idegen nyelvek oktatásában | 235 |
A modern nyelvi óra felépítése és elemzése | 243 |
Az idegen nyelvi óra megtervezése és előkészítése | 267 |
A szemléltetés | 274 |
Az osztályon és iskolán kívüli nyelvoktatási munka megszervezése és irányítása | 283 |
Irodalom | 287 |