kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Telosz Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 295 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-8458-12-7 |
Előszó | 5 |
A neveléselméleti modellek elemei és változatai a XX. században | 7 |
A XX. századi neveléselméleti modellek pedagógiatörténeti előzményei | 26 |
A klasszikus neveléselméleti modell megjelenése Comenius és Herbart munkásságában | 27 |
A XX. századi neveléselméleti modellek elemei Rousseau és Pestalozzi műveiben | 34 |
A XX. századi neveléselméleti modellek jellegzetességei | 43 |
Nevelési céltípusok a XX. századi pedagógiában | 43 |
Az irányított nevelés és a szabad nevelés dilemmája | 63 |
A befogadásra és az aktivitásra épülő nevelésifolyamat-koncepciók jellemzői | 86 |
Intellektualisztikus és naturalisztikus hatásszervezési modellek a XX. századi neveléselméletben | 116 |
A XX. századi nevelési gyakorlat jellemzői | 131 |
A pedagógusszerep modelljei | 131 |
A motiváció elmélete és gyakorlata a reformpedagógiában | 150 |
Az esztétikai tevékenység kitüntetett szerepe a reformpedagógiában | 164 |
A reformpedagógia nevelési-oktatási intézményeinek tanulói tevékenységrendszere | 184 |
A szocialista nevelés innovációs törekvései | 205 |
A nevelés elméletének és gyakorlatának perpektívái | 223 |
A nevelés antipedagógiai felfogása | 223 |
Optimista nevelési perspektívák | 233 |
Egy optimális nevelési modell körvonalai | 249 |
Utószó | 264 |
Jegyzetek | 266 |
Tartalom | 295 |