1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A modern iskola kialakulása és működése

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 263 oldal
Sorozatcím: Pedagógus Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-2757-8
Megjegyzés: Tankönyvi szám: MK-2757-8.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A német tanárképzésben igen népszerű és széles körben használatos iskolapedagógiai munka magyar nyelvű adaptációját tartja kezében az olvasó. A munka nemcsak a német, hanem az angol-amerikai és francia szakirodalomra is alapozva elsősorban a pedagógus pályára készülő főiskolai, egyetemi hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítését szolgálja. A modern iskolarendszer történeti gyökereinek elemzése mellett a szerzők bemutatják az egyes iskolatípusok társadalmi funkcióit, működésének sajátosságait, valamint az iskolafejlesztés különböző formáit és lehetőségeit. A könyvben tárgyalt témakörök jól kapcsolódnak a hazai tanári képesítési követelményekhez, konkrétan a komplex pedagógiai szigorlat alapstúdiumaihoz: a neveléstörténethez, a neveléselmélethez és a didaktikához. Bizonyára azok is szívesen forgatják majd, akik a gyakorlati pedagógiai munkájukhoz várnak segítséget, vagy éppen egyes iskolaelméleti kérdésekben szeretnének jobban elmélyülni egyéni, illetve csoportos továbbképzésük... Tovább

Fülszöveg

A német tanárképzésben igen népszerű és széles körben használatos iskolapedagógiai munka magyar nyelvű adaptációját tartja kezében az olvasó. A munka nemcsak a német, hanem az angol-amerikai és francia szakirodalomra is alapozva elsősorban a pedagógus pályára készülő főiskolai, egyetemi hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítését szolgálja. A modern iskolarendszer történeti gyökereinek elemzése mellett a szerzők bemutatják az egyes iskolatípusok társadalmi funkcióit, működésének sajátosságait, valamint az iskolafejlesztés különböző formáit és lehetőségeit. A könyvben tárgyalt témakörök jól kapcsolódnak a hazai tanári képesítési követelményekhez, konkrétan a komplex pedagógiai szigorlat alapstúdiumaihoz: a neveléstörténethez, a neveléselmélethez és a didaktikához. Bizonyára azok is szívesen forgatják majd, akik a gyakorlati pedagógiai munkájukhoz várnak segítséget, vagy éppen egyes iskolaelméleti kérdésekben szeretnének jobban elmélyülni egyéni, illetve csoportos továbbképzésük során. Vissza

Tartalom

Bevezetés9
Hogyan keletkezett a modern iskolaügy19
Az iskolaügy kibontakozásának társadalmi háttere21
Az iskola és az élet különválásának kezdetei28
Amit a jelentés a vizitátorokról elárul34
Az iskolareform kezdetei és lehetőségei36
Iskolareform-koncepciók40
A XVIII. századi iskolareformok és a magyar iskolaügy42
Tervek és elméletek az iskoláról46
A modern iskola és elméletének létrejötte46
Az iskola kialakulása és főbb dimenziói47
Iskolarendszer és politika - a szervezeti keretek kibontakozása61
Az első alaptípus: "társadalmi osztályszerkezeten alapuló iskolarendszer"63
Az iskolaszerkezet kialakulási folyamata65
A módosuló iskolaszerkezet: "trifurkációs rendszer"85
Az iskola szerkezete és dinamikája100
Az optimálisan működő iskolarendszer103
Iskolai tudás és a kvalifikáció nehézségei111
Az iskolai tudás szerkezete I. - Az iskolaszerkezet tartalmi leképeződése113
Az iskolai tudás szerkezete II. - Az iskolakultúra öntörvényű logikája124
Az iskola mint kultúrába való bekapcsolódás feltételeit biztosító intézmény128
Az iskolai osztály mint az integráció helyszíne135
Az iskolai fegyelem mint az oktatás alapfeltétele141
Az iskolai teljesítmény mint az oktatás másik alapfeltétele144
A motiváció mint a tanítás harmadik alapfeltétele148
Az iskolai művelődés mint nevelési program151
Az iskolarendszer szelekciós hatásai154
A "közös iskolaidő" iskolái és tanulói - az iskolareform tanulságai155
Az iskoláztatás teljes körére kiterjedő "esélyegyenlőség" - az iskolarendszerek összehasonlító elemzésének tanulságai158
"Külső" és "belső" iskolareform - a művelődéspolitikai viták tanulságai162
Az iskolaügy irányíthatósága167
Az iskolák egységesítésére irányuló kísérletek171
Az iskola minőségének meghatározása172
Az iskolai sokszínűség határai176
Kivétellé tenni a szabványosat178
Az alapelvek törvényi szabályozása183
Az iskola felelősségi körének kiszélesedése186
Kísérletek az oktatás szabványosítására190
A herbarti hagyomány szellemében folyó oktatás192
A reformpedagógiai szellemben folyó oktatás194
A szakmódszertan szerepének változásai196
Az oktatás véletlenszerű és tudatos elemei202
Kísérletek az emberek egyformává tételére208
"Gyermekközpontúság" - a tanulók, mint az oktatás előfeltételei213
"Iskolaközpontúság" - az iskolai interakciók szerepe az oktatásban216
"Szakszerűség" - A pedagógiai kompetencia az iskolafejlesztés előfeltétele228
A "reflexivitás" - iskolapedagógia és az általa megteremtett valóság alakíthatósága234
Útmutató a kapcsolódó szakirodalom áttekintéséhez237
Irodalom249
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem