kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 263 oldal |
Sorozatcím: | Pedagógus Könyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-16-2757-8 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: MK-2757-8. |
Bevezetés | 9 |
Hogyan keletkezett a modern iskolaügy | 19 |
Az iskolaügy kibontakozásának társadalmi háttere | 21 |
Az iskola és az élet különválásának kezdetei | 28 |
Amit a jelentés a vizitátorokról elárul | 34 |
Az iskolareform kezdetei és lehetőségei | 36 |
Iskolareform-koncepciók | 40 |
A XVIII. századi iskolareformok és a magyar iskolaügy | 42 |
Tervek és elméletek az iskoláról | 46 |
A modern iskola és elméletének létrejötte | 46 |
Az iskola kialakulása és főbb dimenziói | 47 |
Iskolarendszer és politika - a szervezeti keretek kibontakozása | 61 |
Az első alaptípus: "társadalmi osztályszerkezeten alapuló iskolarendszer" | 63 |
Az iskolaszerkezet kialakulási folyamata | 65 |
A módosuló iskolaszerkezet: "trifurkációs rendszer" | 85 |
Az iskola szerkezete és dinamikája | 100 |
Az optimálisan működő iskolarendszer | 103 |
Iskolai tudás és a kvalifikáció nehézségei | 111 |
Az iskolai tudás szerkezete I. - Az iskolaszerkezet tartalmi leképeződése | 113 |
Az iskolai tudás szerkezete II. - Az iskolakultúra öntörvényű logikája | 124 |
Az iskola mint kultúrába való bekapcsolódás feltételeit biztosító intézmény | 128 |
Az iskolai osztály mint az integráció helyszíne | 135 |
Az iskolai fegyelem mint az oktatás alapfeltétele | 141 |
Az iskolai teljesítmény mint az oktatás másik alapfeltétele | 144 |
A motiváció mint a tanítás harmadik alapfeltétele | 148 |
Az iskolai művelődés mint nevelési program | 151 |
Az iskolarendszer szelekciós hatásai | 154 |
A "közös iskolaidő" iskolái és tanulói - az iskolareform tanulságai | 155 |
Az iskoláztatás teljes körére kiterjedő "esélyegyenlőség" - az iskolarendszerek összehasonlító elemzésének tanulságai | 158 |
"Külső" és "belső" iskolareform - a művelődéspolitikai viták tanulságai | 162 |
Az iskolaügy irányíthatósága | 167 |
Az iskolák egységesítésére irányuló kísérletek | 171 |
Az iskola minőségének meghatározása | 172 |
Az iskolai sokszínűség határai | 176 |
Kivétellé tenni a szabványosat | 178 |
Az alapelvek törvényi szabályozása | 183 |
Az iskola felelősségi körének kiszélesedése | 186 |
Kísérletek az oktatás szabványosítására | 190 |
A herbarti hagyomány szellemében folyó oktatás | 192 |
A reformpedagógiai szellemben folyó oktatás | 194 |
A szakmódszertan szerepének változásai | 196 |
Az oktatás véletlenszerű és tudatos elemei | 202 |
Kísérletek az emberek egyformává tételére | 208 |
"Gyermekközpontúság" - a tanulók, mint az oktatás előfeltételei | 213 |
"Iskolaközpontúság" - az iskolai interakciók szerepe az oktatásban | 216 |
"Szakszerűség" - A pedagógiai kompetencia az iskolafejlesztés előfeltétele | 228 |
A "reflexivitás" - iskolapedagógia és az általa megteremtett valóság alakíthatósága | 234 |
Útmutató a kapcsolódó szakirodalom áttekintéséhez | 237 |
Irodalom | 249 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.