kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Palatinus Könyvesház Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 468 oldal |
Sorozatcím: | Palatinus filmkönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 978-963-9578-34-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Kihajtható melléklettel. |
Köszönetnyilvánítás | 9 |
Bevezetés | 11 |
Mi a modern? | 17 |
A modernizmus elmélete | 19 |
Modern | 20 |
Modernizmus | 22 |
Avantgárd | 25 |
A modern művészfilm: stílus vagy mozgalom? | 28 |
Film és modernizmus | 32 |
A filmkészítés intézményesült formái | 38 |
A művészfilm intézménye | 42 |
A modernista művészfilm és az avantgárd | 48 |
A klasszikus/modern megkülönböztetés a filmben | 57 |
A stíluselemzők | 58 |
Az evolucionisták | 61 |
A modern film és Deleuze | 65 |
A befejezetlen projektum | 69 |
Egyetemes vagy plurális filmművészet? | 72 |
A modern film formái | 79 |
Elbeszélés egy modern filmben | 81 |
Klasszikus és modernista művészfilm | 86 |
Az elvont Egyén elidegenedése | 91 |
Ki az "Egyén" a modern filmben? | 93 |
A véletlen szerepe | 95 |
A nyitott végű elbeszélés | 102 |
Műfaj a modern filmben | 104 |
Melodráma és modernizmus | 106 |
Exkurzus: Sartre és a Semmi filozófiája | 115 |
Egy modern melodráma: Antonini: Napfogyatkozás (1962) | 120 |
Más műfajok és visszatérő cselekményelemek | 124 |
Nyomozás | 124 |
Vándorlás/utazás | 127 |
Mentális utazás | 127 |
Marienbad: az elbeszélés bizonytalansága | 130 |
A zárt szituációs dráma | 136 |
Szatíra/műfajparódia | 139 |
Az esszéfilm | 140 |
A modern stílusok mintái | 143 |
Elsődleges formálás: folyamatosság és diszkontinuitás | 145 |
Radikális folyamatosság | 150 |
Képzeletbeli idő a Marienbadban | 152 |
Radikális diszkontinuitás | 153 |
A fragmentált forma Godard szerint | 153 |
A szeriális forma | 156 |
A modernizmus stlíusai és formái | 160 |
Minimalista formák | 160 |
A Bresson-forma | 161 |
Absztrakt szubjektivitás és a "modell" | 166 |
A "modell" működés közben: Egy halálraítélt megszökött | 168 |
Bresson és követői | 170 |
Analitikus minimalizmus: az Antonini-forma | 171 |
Lelki táj? | 171 |
Folyamatosság | 175 |
Antonini és követői | 177 |
Expresszív minimalizmus | 182 |
Naturalista formák | 188 |
A poszt-neoralimus | 189 |
A cinéma vérité | 189 |
Az "új hullámos" stílus | 191 |
Ornamentális formák | 194 |
Teátrális formák | 210 |
A modern film irányzatai | 219 |
A modern film családfája | 225 |
A modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958) | 229 |
A kritikai reflexivitás és a szerző születése | 231 |
A szerző születése | 232 |
A reflexivitás történeti formái | 237 |
A film mint az élet iskolája: Buster Keaton: Sherlock Jr. | 239 |
A film mint a tökéletes látás médiuma: Dziga Vertov: Ember a felvevőgéppel | 242 |
A szerző Hollywoodban | 243 |
A kritikai relexivitás megjelenése: Bergman: Börtön | 245 |
Relfexivitás és absztrakció: modern film és az Új Regény | 249 |
Absztrakció: a színház visszatérése | 255 |
Absztrakt dráma | 259 |
Szubjektivitás: a fabula elbizonytalanodása | 262 |
A narrátorhang | 263 |
A kalsszikus elbeszélés feloldódása: a film noir és a modernizmus | 264 |
Fabulaalternatívák: Hitchcock | 274 |
Alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar jegyében | 277 |
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | 279 |
A neorealizmus vége | 280 |
Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai | 283 |
Modernizmus az Egy szerelm krónikájában: neorealizmus és film noir | 285 |
Rossellini: a "neorealista csoda" | 289 |
A modern film rövid története (1959-1975) | 299 |
A romantikus korszak (1959-1961) | 301 |
A neorealizmus mint referencia | 302 |
Kelet-Európa : a szocialista realizmustól a neorealizusig | 307 |
Heroizmus kontra modernizmus | 309 |
Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerző | 311 |
Az 1959-es év | 315 |
A romantikus modernizmus formái | 318 |
Műfajok és az elbeszélés a korai években | 320 |
Hang és kép | 322 |
Előtér és háttér | 324 |
A Hirosimától a Marienbadig: modernizmus és az elitfilm | 327 |
Az "új film" gyártási rendszere | 329 |
A kialakult modernizmus (1962-1966) | 333 |
Nyugat-Európa 1962 körül | 333 |
1962 kulcsfilmje, a Nyolc és fél 4 | 338 |
Közép-Európa | 344 |
A cseh groteszk realizmus | 345 |
A közép-európai élményvilág | 348 |
Jancsó és az ornamentális stílus | 350 |
A középső korszak tendenciáinak összefoglalása | 359 |
Az 1966-os év | 360 |
A szerző magánya | 363 |
Politikai modernizmus (1967-1975) | 370 |
1968 | 371 |
Konceptuális modernizmus: a szerző új világa | 375 |
A valóság rekonstrukciója | 377 |
Az ellenfilm: az elbeszélés mint közvetlen szerzői szöveg | 383 |
A film mint közvelen politikai tett | 387 |
A parabolikus diskurzus | 390 |
Teorema | 391 |
A szerző magánmitológiája | 396 |
A politikai modernizmus önkritikája: Sweet Movie | 399 |
A harmadik korszak irányzatainak összefoglalása | 401 |
A szerző halála | 402 |
A modernizmus alkonya: Tükör | 405 |
A Tükör és a szeriális szerkezet | 407 |
Antonioni és Greenway: A modernből a posztmodernbe | 413 |
Filmográfia | 423 |
Névmutató | 449 |
Filmmutató | 455 |
Válogatott bibliográfia | 461 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.